Ders işletmelerin farklı yaklaşımlar uygulayarak çalışanlarının performanslarını nasıl yönettiklerini öğrenciye vermeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bunu yaparken yüksek performansa yol açacak mekanizmaları da açıklamakta ve performans yönetimindeki yeni yaklaşımları da tanıtmaktadır.
Prerequisite(s)
-
Corequisite(s)
-
Special Requisite(s)
-
Instructor(s)
Assist. Prof. Dr. Özgür Atılgan, Pınar Sarp
Course Assistant(s)
Schedule
Friday 11.00-13.00 Basın Ekspres Yerkeşkesi L-03
Office Hour(s)
Çarşamba 11.00-13.00
Teaching Methods and Techniques
- Derste anlatım, sınıf tartışmaları, örnek olaylar, sınıf içi alıştırmalar ve rol oynama yöntemlerinden yararlanılacaktır.
Principle Sources
--Armstrong, Michael, (2017),Handbook of Performance Management, Kogan Page, London
-Dessler Gary (2017) Human Resource Management (15th edition). Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.
Other Sources
-
Course Schedules
Week
Contents
Learning Methods
1. Week
Performans Yönetimine giriş
Anlatım ve örnek olay
2. Week
Performans yönetiminin temelleri
Anlatım ve örnek olay, grup alıştırması
3. Week
Eğitim ve Geliştirme
Anlatım ve örnek olay, rol oynama
4. Week
Yetenek Yönetimi
Anlatım ve örnek olay
5. Week
Performans Yönetiminin kavramsal çerçevesi
Anlatım ve örnek olay
6. Week
Performans Yönetimi sistemi
Anlatım ve örnek olay, grup alıştırması
7. Week
Hedef belirleme süreci
Anlatım ve örnek olay, rol oynama
8. Week
360 derece geri-besleme
Anlatım ve örnek olay
9. Week
Koçluk
Anlatım ve örnek olay, rol oynama
10. Week
Ekip performansının yönetimi
Anlatım ve örnek olay
11. Week
Ululararası işletmelerde performans yönetimi
Anlatım ve örnek olay
12. Week
Ulusal Bayram - Tatil
13. Week
Sunumlar
14. Week
Tekrar
15. Week
Final sınavları
16. Week
Final Sınavları
17. Week
Final Sınavları
Assessments
Evaluation tools
Quantity
Weight(%)
Midterm(s)
1
40
Attendance
14
10
Final Exam
1
50
Program Outcomes
PO-1
Demonstrates a basic level of understanding in related disciplines (such as economics, sociology, psychology, quantitative sciences, etc.) that form a foundation for business administration, and makes use of and applies them to the field of business.
PO-2
Applies mathematical, scientific and social knowledge to business problems.
PO-3
Demonstrates a basic level of understanding in business functions and management (such as management, production, marketing, accounting, finance, human resources, behavioural sciences, etc.) and interprets the theoretical arguments focusing on interactions between the actors and the cultures in the field.
PO-4
Determines how to use acquired theoretical and practical knowledge and skills related to business in application and field analysis and applies them.
PO-5
Identifies and evaluates the relations in the field of business; describes the problems and presents analytical solutions through modelling and interpreting (critical thinking).
PO-6
Designs a business process in any functional stage that complies with identified objectives.
PO-7
Develops effective business communication skills (written-verbal/formal-informal).
PO-8
Owns effective working skills individually or on a team in business and multidisciplinary fields.
PO-9
Acts with a sense of professional and ethical responsibility.
PO-10
Improves effective verbal and written communication skills in English, and acquires competence in minimum one foreign language.
Learning Outcomes
LO-1
Bireysel ve örgütsel performans arasındaki ilişkiyi anlamak
LO-2
LO-3
Bireysel ve ekip performansının belirleyicilerini öğrenmek
LO-4
Değerlendirme hatalarına nasıl engel olunabileceğini öğrenmek
LO-5
Yetkinlik seti/sistemi oluşturmak için gerekli bilgi ve becerileri kazanmak