Bu derste mikrodenetleyici seçmek, algoritma ve akış diyagramı tasarlamak,
mikrodenetleyici için program yazmak, mikrodenetleticiye program yüklemek ve
temel uygulamalar yapmak yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Oğuz Kağan Işık
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Yok
Görüşme Saatleri ve Yeri
Eğitim Öğretim Yılı başlangıcında belirtilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğretim yöntem ve teknikleri olarak, anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanabilir.
Temel Kaynaklar
Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar
Diğer Kaynaklar
internet ortamında hazırlanmış uygulamalı örnek devreler.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Mikrodenetleyici Mimarisi Ve Donanımı
Öğretim yöntem ve teknikleri olarak, anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanabilir.
2. Hafta
Mikrodenetleyici Mimarisi Ve Donanımı
Öğretim yöntem ve teknikleri olarak, anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanabilir.
3. Hafta
Mikrodenetleyiciye program yükleme
Öğretim yöntem ve teknikleri olarak, anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanabilir.
4. Hafta
Algoritma Tasarlamak
Öğretim yöntem ve teknikleri olarak, anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanabilir.
5. Hafta
Akış diyagramları
Öğretim yöntem ve teknikleri olarak, anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanabilir.
6. Hafta
Mikrodenetleyici hafızası ve kaydediciler
Öğretim yöntem ve teknikleri olarak, anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanabilir.
7. Hafta
Mikrodenetleyici hafızası ve kaydediciler
Öğretim yöntem ve teknikleri olarak, anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanabilir.
8. Hafta
Mikrodenetleyici program komutları
Öğretim yöntem ve teknikleri olarak, anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanabilir.
9. Hafta
Mikrodenetleyici program komutları
Öğretim yöntem ve teknikleri olarak, anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanabilir.
10. Hafta
Mikrodenetleyici program komutları
Öğretim yöntem ve teknikleri olarak, anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanabilir.
11. Hafta
Temel giriş çıkış programları
Öğretim yöntem ve teknikleri olarak, anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanabilir.
12. Hafta
Program derleme ve hata denetimi
Öğretim yöntem ve teknikleri olarak, anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanabilir.
13. Hafta
Mikrodenetleyici ile buton ve led uygulamaları
Öğretim yöntem ve teknikleri olarak, anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanabilir.
14. Hafta
Mikrodenetleyici ile 7 segment display uygulamaları
Öğretim yöntem ve teknikleri olarak, anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanabilir.
15. Hafta
Final Sınavı
Klasik ya da test sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Klasik ya da test sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Klasik ya da test sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Projeler
1
10
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
40
ÖÇ-1
1.Bilgisayarda elektronik devre şemaları çizimi ve simülasyonu yapmak
ÖÇ-2
2. Yapılacak işe uygun mikrodenetleyici seçmek ve program yüklemek
ÖÇ-3
3 .Program algoritması oluşturmak
ÖÇ-4
4. Mikrodenetleyiciyi programlamak
ÖÇ-5
5.Mikrodenetleyiciler ile basit uygulama yapmak
ÖÇ-6
6. Mikrodenetleyiciler ile gelişmiş uygulama yapmak
ÖÇ-7
7. Mikrodenetleyici ile ileri düzey devreler kurmak 1
Program Çıktıları
PÇ-1
İş Emniyeti Sağlayarak Elektronik Malzemeleri Kullanmak ve Temel Ölçümler Yapmak
PÇ-2
Sayısal Devreler Kurmak
PÇ-3
Elektrik Elektronik Sistemlerin Kurulumunu Yapmak
PÇ-4
Analog Devreler Kurmak
PÇ-5
Güç Elektroniği Devreleri Kurmak ve Ses, Görüntü vb. Cihazlarının Tamirini Yapmak
PÇ-6
Algoritma ve Programlama Yaparak Mikrodenetleyici Devrelerini Kurmak
PÇ-7
Sistem Analizi ve Tasarımı Arıza Analizi Yapmak
PÇ-8
Kontrol Sistemi Haberleştirmek ve Algılayıcıları Kurmak
PÇ-9
Temel Elektrik Devre Bağlantılarını Yapmak Elektrik Motorlarının Kurulumunu Yapmak
PÇ-10
Kumanda Devreleri,Endüstriyel Uygulama, Robot Programlama ve Bakımını Yapmak
PÇ-11
Elektro Manyetik Dalgaların Çevre ve İnsan Sağlığı Üzerindeki Biyolojik Etkileri İncelemek, Acil Durumlarda Hastaya/Yaralıya İlk Yardım Yapmak
PÇ-12
İş Yeri/İşletmeyi Kurmak(Ön Koşul) ve kalite Güvence ve Standartlarını Uygulamak
PÇ-13
İletişim Kurmak,Bilişim Olanaklarını Kullanarak Kendini Geliştirmek ve Mesleki Yabancı Dili kullanmak
PÇ-14
Mesleki Etik Değerlere Uymak Ve Elektronik Güvenlik Sistemleri Kurmak
PÇ-15
Mesleğinde Matematik İle İlgili Uygulamalar Yapmak