Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Elektronik Teknolojisi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Güç Elektroniği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ET 3004 3 Güç Elektroniği 2/1/1 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Bu derste; yarı iletken anahtarlama elemanları, doğrultucu ve kıyıcı devre uygulamalarına yönelik bilgi ve
becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Berna Azizoğlu
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri İncirli Yerleşkesi 1B-08 Nolu Derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Berna Azizoğlu İncirli Yerleşkesi, 2A-04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Temel Kaynaklar Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tristörler Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta Tristör Tetikleme Devreleri Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta Triyak ve Diyak, Mosfet’ler Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta Igbt’ler Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta Bir Fazlı Kontrolsüz Doğrultucu Devreleri Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta Bir Fazlı Kontrollü Doğrultucu Devreleri Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta Üç Fazlı Kontrolsüz Doğrultucu Devreleri Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
8. Hafta Üç Fazlı Kontrolsüz Doğrultucu Devreleri Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
9. Hafta Bir fazlı AA kıyıcılar Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta Üç fazlı AA kıyıcılar Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta Üç fazlı AA kıyıcılar Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta Düşürücü ve yükseltici kıyıcıları Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta Düşürücü ve yükseltici kıyıcıları Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
14. Hafta Akım beslemeli inverter Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta Final Sınavı Klasik ya da test sınavı
16. Hafta Final Sınavı Klasik ya da test sınavı
17. Hafta Final Sınavı Klasik ya da test sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 3 15
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 50


ÖÇ-1Yarı iletken anahtarlama elemanlarını seçmek
ÖÇ-2Tek Fazlı Doğrultucu devreleri kurmak
ÖÇ-3Üç Fazlı Doğrultucu devreleri kurmak
ÖÇ-4Kıyıcı devreleri kurmak
ÖÇ-5İnverter ve frekans dönüştürücü devreleri kurmak
Program Çıktıları
PÇ-1İş Emniyeti Sağlayarak Elektronik Malzemeleri Kullanmak ve Temel Ölçümler Yapmak
PÇ-2Sayısal Devreler Kurmak
PÇ-3Elektrik Elektronik Sistemlerin Kurulumunu Yapmak
PÇ-4Analog Devreler Kurmak
PÇ-5Güç Elektroniği Devreleri Kurmak ve Ses, Görüntü vb. Cihazlarının Tamirini Yapmak
PÇ-6Algoritma ve Programlama Yaparak Mikrodenetleyici Devrelerini Kurmak
PÇ-7Sistem Analizi ve Tasarımı Arıza Analizi Yapmak
PÇ-8Kontrol Sistemi Haberleştirmek ve Algılayıcıları Kurmak
PÇ-9Temel Elektrik Devre Bağlantılarını Yapmak Elektrik Motorlarının Kurulumunu Yapmak
PÇ-10Kumanda Devreleri,Endüstriyel Uygulama, Robot Programlama ve Bakımını Yapmak
PÇ-11Elektro Manyetik Dalgaların Çevre ve İnsan Sağlığı Üzerindeki Biyolojik Etkileri İncelemek, Acil Durumlarda Hastaya/Yaralıya İlk Yardım Yapmak
PÇ-12İş Yeri/İşletmeyi Kurmak(Ön Koşul) ve kalite Güvence ve Standartlarını Uygulamak
PÇ-13İletişim Kurmak,Bilişim Olanaklarını Kullanarak Kendini Geliştirmek ve Mesleki Yabancı Dili kullanmak
PÇ-14Mesleki Etik Değerlere Uymak Ve Elektronik Güvenlik Sistemleri Kurmak
PÇ-15Mesleğinde Matematik İle İlgili Uygulamalar Yapmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5