Bu derste; yürüyen merdiven/bant montajı, bakım ve onarımını yapma bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Oğuz Kağan Işık
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Seçmeli Ders
Görüşme Saatleri ve Yeri
Eğitim Öğretim Yılı başlangıcında belirtilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Temel Kaynaklar
-
ALİ ÖZDEMİR "Elektromekanik Kumanda Sistemleri "(Ev Aletleri, Otomatik Kumanda, İleri Kumanda Teknikleri, PLC, Elektropnömatik Uygulamaları) Kitabı ERDEM YAYINEVİ
Diğer Kaynaklar
-TSE "Asansörler ve yürüyen merdivenlerin bakımı – Bakım talimatları için kurallar" TÜRK STANDARDI TS EN 13015 dökümanı
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yürüyen m/b motor bağlantıları
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta
Yürüyen merdiven emniyet kontakları
Yürüyen merdiven/bant sisteminin mekanik bakımını
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta
Yürüyen merdiven/bant sisteminin hareketli aksamların bakımı
Yürüyen merdiven/bant sisteminin hareketsiz aksamların bakımı
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta
Yürüyen merdiven/bant sistemi elektrik panosu bakımı
Yürüyen merdiven/bant sistemi emniyet kontakları bakımı
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta
Elcik kayışı arızaları
Basamak arızaları
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta
Zincir arızaları
Yürüyen merdiven/bant sistemlerinde güç devreleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
8. Hafta
Yürüyen m/b kumanda devresi
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
9. Hafta
Yürüyen m/b tahrik mekanizması
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta
Yürüyen m/ b kontakları
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta
Yürüyen m/b alt/üst küpeşte kontakları
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta
Yürüyen m/ b basamak emniyet kontakları
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta
Yürüyen m\b zincir sistemi
Yürüyen m\b basamak sistemi
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
14. Hafta
Yürüyen m\b elcik kayışı
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem, laboratuar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri, ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim, bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta
Final Sınavı
Klasik ya da test sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Klasik ya da test sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Klasik ya da test sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
14
5
Final
1
50
ÖÇ-1
Yürüyen merdiven/bant sistem bakımını yapmak
ÖÇ-2
Yürüyen merdiven /bant sistemi mekanik arızalarını tespit etmek,
ÖÇ-3
Yürüyen merdiven/bant sistemi elektrik arızalarını gidermek
ÖÇ-4
Yürüyen merdiven /bant sistemi mekanik arızalarını gidermek
ÖÇ-5
Yürüyen merdiven /bant sistemi elektrik arızalarını tespit etmek,
Program Çıktıları
PÇ-1
İş Emniyeti Sağlayarak Elektronik Malzemeleri Kullanmak ve Temel Ölçümler Yapmak
PÇ-2
Sayısal Devreler Kurmak
PÇ-3
Elektrik Elektronik Sistemlerin Kurulumunu Yapmak
PÇ-4
Analog Devreler Kurmak
PÇ-5
Güç Elektroniği Devreleri Kurmak ve Ses, Görüntü vb. Cihazlarının Tamirini Yapmak
PÇ-6
Algoritma ve Programlama Yaparak Mikrodenetleyici Devrelerini Kurmak
PÇ-7
Sistem Analizi ve Tasarımı Arıza Analizi Yapmak
PÇ-8
Kontrol Sistemi Haberleştirmek ve Algılayıcıları Kurmak
PÇ-9
Temel Elektrik Devre Bağlantılarını Yapmak Elektrik Motorlarının Kurulumunu Yapmak
PÇ-10
Kumanda Devreleri,Endüstriyel Uygulama, Robot Programlama ve Bakımını Yapmak
PÇ-11
Elektro Manyetik Dalgaların Çevre ve İnsan Sağlığı Üzerindeki Biyolojik Etkileri İncelemek, Acil Durumlarda Hastaya/Yaralıya İlk Yardım Yapmak
PÇ-12
İş Yeri/İşletmeyi Kurmak(Ön Koşul) ve kalite Güvence ve Standartlarını Uygulamak
PÇ-13
İletişim Kurmak,Bilişim Olanaklarını Kullanarak Kendini Geliştirmek ve Mesleki Yabancı Dili kullanmak
PÇ-14
Mesleki Etik Değerlere Uymak Ve Elektronik Güvenlik Sistemleri Kurmak
PÇ-15
Mesleğinde Matematik İle İlgili Uygulamalar Yapmak