Dersin amacı öğrenciye mekanik, denge ve esneklik, elektrik ve manyetizma, optik ve radyoaktivite konularında temel fizik yasaları hakkında bilgi vermek ve ayrıca fiziğin tıp alanındaki uygulamalarını öğretmektir.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
Derse devam
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Sevim Akyüz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 9.00-11.00 C Blok 03-01
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 12-13 AK-3A-16 Prof. Dr. Sevim Akyüz'ün çalışma odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Yüzyüze eğitim. Anlatım, soru-cevap yöntemi
Temel Kaynaklar
-Temel Biyofizik Cilt 1: Biyomekanik, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İsmail Günay, Nobel Tıp Kitapevi. ISBN: 978-605-63524-7-8.
- Üniversite Fiziği 1 ve 2, Young and Freedman, Pearson yayınevi.
-Ders notları (Prof. Dr. Sevim Akyüz)
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Birimler, Fiziksel Nicelikler ve Vektörler
Anlatım, soru-cevap yöntemi
2. Hafta
Vektörler,vektörlerin toplam,çıkartılması ve çarpımı
Anlatım, soru-cevap yöntemi
3. Hafta
Kuvvet, Newton yasaları, Biyomekanik
Anlatım, soru-cevap yöntemi
4. Hafta
İş ve Enerji, Enerjinin korunumu
Anlatım, soru-cevap yöntemi
5. Hafta
Çizgisel Momentum ve Momentumun korunumu
Anlatım, soru-cevap yöntemi
6. Hafta
Dönme hareketi, açısal momentum ve Tork
Anlatım, soru-cevap yöntemi
7. Hafta
Statik denge, ayakta duran veya yürüyen bir insanın kemik ve kaslarına etkiyen kuvvetler.
Anlatım, soru-cevap yöntemi
8. Hafta
Vize
Yüz-yüze sınav
9. Hafta
Statik denge ve biyomekanikte uygulamaları
Anlatım, soru-cevap yöntemi
10. Hafta
Elektrik alan, elektrik potansiyel ve Ohm yasası
Anlatım, soru-cevap yöntemi
11. Hafta
Elektrik devreleri, Joule enerjisi ve Güç
Anlatım, soru-cevap yöntemi
12. Hafta
Ses dalgaları, özellikleri, ilerleyen ses dalgaları ve girişim
Anlatım, soru-cevap yöntemi
13. Hafta
,Doppler olayı
Anlatım, soru-cevap yöntemi
14. Hafta
Kulak, anotomisi ve fiziksel özellikleri
Anlatım, soru-cevap yöntemi
15. Hafta
Sınavlar
yüz yüze sınav
16. Hafta
Sınavlar
17. Hafta
Sınavlar
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
2
10
Derse Devam / Katılım
1
5
Final
1
45
ÖÇ-1
Fizik yasalarının ve fiziksel yöntemlerin biyolojik sistemlere uygulanmasını öğrenirler.
ÖÇ-2
Öğrenci hareket bilgisi, mekanik, denge ve esneklik hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-3
İnsan vücuduna etki eden kuvvetler hakkında bilgi sahibi olurlar
ÖÇ-4
Mekanik ve biyomekanik ile ilgili temel bilgileri ve bu temel kavramların canlılardaki uygulamalarını öğrenir.
ÖÇ-5
Ses dalgaları, girişimi ve Doppler olayı ile ilgili fizik yasalarını ve Tıp alanında uygulamalarını öğrenirler.
ÖÇ-6
İşitme organı kulak, anatomisi ve fiziksel özellikleri hakkında bilgi sahibi olurlar
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.