Dersin amacı insanda infeksiyona neden olan mikroorganizmalar (bakteri, virüs, mantar, parazit) hakkında bilgi vermek, geçiş yolları ve önlem konusunu öğretmektir. Enfeksiyon hastalıklarının laboratuvar tanısı için uygun örneklerin toplanmasını ve klinik örneklerin incelenmesini tanımlamak amaçlanmıştır. Nazokomial enfeksiyon hakkında bilgi verilir, enfeksiyon kontrol ve önleme yöntemleri öğretilir.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Yoktur
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Ebru Afşar
Asistanlar
Arş. Gör. Halenur Evrendilek
Ders Gün,Saat ve Yeri
SAP ORION sistemi üzerinden görüntülenebilmektedir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 12:00-12:30
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
-Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Mikrobiyolojiye giriş, sınıflandırma ve bakteri genetiği
Sözlü Anlatım, Powerpoint sunuları
2. Hafta
Epidemiyoloji, Hastane infeksiyonları,
Sözlü Anlatım, Powerpoint sunuları
3. Hafta
Mikrobiyolojik örnek alma ve örnek kabul etme kuralları
Sözlü Anlatım, Powerpoint sunuları
4. Hafta
Mikroorganizmaların kültür ve identifikasyonu
Sözlü Anlatım, Powerpoint sunuları
5. Hafta
Antibiyotik duyarlılık testleri, Bağışıklık sistemi
Parazitler (Helmintoloji ve Protozoa) ve tanı yöntemleri
Sözlü Anlatım, Powerpoint sunuları
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
I. Mikrobiyolojik tanı yöntemlerini bilir
ÖÇ-2
II. Mikrobiyolojik test sonuçlarını yorumlar
ÖÇ-3
III. Hangi infeksiyonlarda hangi sistemden nasıl örnek alınacağını bilir
ÖÇ-4
IV. Basit mikrobiyolojik teknikleri uygular
ÖÇ-5
V. Sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamalarını bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.