Amaç öğrencilere klinik bir ortamda teorik bilgilerini ve pratik becerilerini uygulama imkânı sağlamaktır.
Ön Koşullar
FTR1001 Anatomi I, FTR2001 Anatomi II, FTR 1002 Fizyoloji I ve FTR2002 Fizyoloji II derslerini minimum D- harf notuyla geçmiş olma şartı aranmaktadır;
FTR3001 Fiziksel Ajanlar ve Elektroterapi I, FTR4001 Fiziksel Ajanlar ve Elektroterapi II, FTR3002 Fizyoterapide Ölçme ve Değerlendirme ve FTR4002 Tedavi Hareketleri Prensipleri derslerini almış olmak FTR0001 Yaz Stajı I'in ön koşullarıdır.
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İmge Nas
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Uygulama
Temel Kaynaklar
--
Diğer Kaynaklar
--
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Klinik ortamda fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama, teorik bilgi ve pratik becerilerini uygulama
Uygulama
2. Hafta
Klinik ortamda fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama, teorik bilgi ve pratik becerilerini uygulama
Uygulama
3. Hafta
Klinik ortamda fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama, teorik bilgi ve pratik becerilerini uygulama
Uygulama
4. Hafta
Klinik ortamda fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama, teorik bilgi ve pratik becerilerini uygulama
Uygulama
5. Hafta
6. Hafta
7. Hafta
8. Hafta
9. Hafta
10. Hafta
11. Hafta
12. Hafta
13. Hafta
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Staj
1
100
ÖÇ-1
Hastalarla ve diğer sağlık çalışanları ile İletişim becerisi kazanır
ÖÇ-2
Profesyonel çalışma becerisini hatırlar ve kullanır.
ÖÇ-3
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programları hakkında temel bilgi ve becerileri gözden geçirir
ÖÇ-4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli, hastaya özgü temel ölçme değerlendirme yöntemlerini fizyoterapist gözleminde yapar.
ÖÇ-5
Danışman fizyoterapist tarafından çizilen tedavi programını gözler ve danışman fizyoterapiste yardım eder.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.