Fizyoterapi ve ergoterapi alanlarının ortak çalışabildiği konularda bilgi kazandırmak, ergoterapinin çalışmalarını yürüttüğü bu konularda fizyoterapistlerin uygulama alanlarını öğretmek, fonksiyonel değerlendirme yöntemlerinde beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Yoktur
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Burcu Semin Akel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
SAP ORION sistemi üzerinden görüntülenebilmektedir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 11.00-11.30 Şirinevler Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Yüzyüze eğitim yöntemi (seyreltilmiş sınıfta hibrit eğitim)
Yüzyüze uygulama eğitimi (gruplandırılarak)
Grup çalışması, tartışma
2.Trombly CA (1989) Occupational Therapy for Physical Dysfunction, Sydney, Baltimore, USA: Williams & Wilkins.
3.Kayıhan H. (1999) Hemipleji'de İş ve Uğraşı Tedavisi, Ankara: H.Ü. Fizik Tedavi Rehabilitasyon Y.O. Yayınları 23.
4.Kayıhan H, Kırdı N, Uyanık M, Düger T, Hazar G. (1995) Serebral Paralizili Çocuk ve Bağımsız Yaşam, Ankara: H.Ü. Fizik Tedavi Rehabilitasyon Y.O. Yayınları 15.
5.Clark GL, Wilgis EFS, Aiello B, Eckhaus D, Valdata Eddington L (1998) Hand Rehabilitation: A Practical Guide. Philadelphia, PA:: Churchill Livingstone.
6.Dittmar SS, Gresham GE. ( 1997) Functional Assesment and Outcome Measures for the Rehabilitation Health Professional, Gaithersburg, Maryland: An Aspen Publication
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ergoterapide Genel Tanımlar
yüzyüze, sözlü anlatım
2. Hafta
Transfer Aktiviteleri
Yüzyüze Uygulama
3. Hafta
Transfer aktiviteleri
Yüzyüze uygulama
4. Hafta
Mobilite araçları
Sözlü anlatım ve uygulama
5. Hafta
Günlük Yaşam Aktivitelerinin Değerlendirilmesi ve Eğitimi
Sözlü anlatım, grup çalışması
6. Hafta
Günlük Yaşamı Kolaylaştırıcı Kendine Yardım Aletleri
Sözlü anlatım, grup çalışması
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Duyu ve duyu değerlendirmeleri
yüzyüze uygulamalı eğitim
9. Hafta
Fonksiyonel el değerlendirmeleri
yüzyüze uygulamalı eğitim
10. Hafta
Bilişsel rehabilitasyon
uzaktan anlatım, tartışma
11. Hafta
Duyu Algı Motor Bütünleşme Eğitimi
uzaktan anlatım, tartışma
12. Hafta
Ergoterapide El Eğitimi
Sözlü anlatım
13. Hafta
Özel alanlarda ergoterapi yaklaşımları
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü anlatım/uygulama
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Final
1
50
ÖÇ-1
Günlük yaşam aktivitesi kavramını bilir ve değerlendirebilir
ÖÇ-2
Transfer yöntemlerini bilir ve uygular
ÖÇ-3
El rehabilitasyonuna yönelik motor, duyu ve fonksiyonel değerlendirmeleri bilir ve uygular
ÖÇ-4
Ergoterapi kavramını bilir. Performans alanları, aktivite, sağlık ve iyilik hali arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
ÖÇ-5
Çocuk, yaşlı, erişkin alanlarında ergoterapi bakış açısını anlar.
ÖÇ-6
Kognitif rehabilitasyonu bilir ve planlayabilir
ÖÇ-7
Kendine yardım aletleri, mobilite araçlarını bilir, kullanım eğitimini verir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.