Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

E-Ticaret ve Pazarlama Programı Programı Ana Sayfası

E-Ticaret ve Pazarlama Programı

Program Amacı Burslar Uluslararası İşbirliği
Kuruluş Katkı Payı Mezunların İstihdam Profilleri
Kazanılan Derece Çift Anadal - Yandal Üst Derece Programlara Geçiş
Öğretim Dili Staj Sunulan Olanaklar
Çalışma Şekli Ölçme ve Değerlendirme Program Etkinlikleri
Yerleşme Şartları Mezuniyet Koşulları İletişim Bilgileri


Program Amacı

Dijitalleşen dünyada dijital iletişim pratiklerini kullanabilen ve yönetebilen iş gücüne ihtiyaç her geçen gün artmaktadır. E-Ticaret ve Pazarlama Programı, bu ihtiyaçtan yola çıkarak dijitale dair güncel tüm detaylar dikkate alınarak hazırlanmış bir önlisans programıdır. 2 yıllık eğitim-öğretim dönemi süresince öğrencilerimiz; e-ticaret, internet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, arama motoru optimizasyonu, büyük veri, dijital analiz ve ölçümleme vb. daha birçok konuda sektöre hazırlanmaktadır.





Kuruluş

E-Ticaret ve Pazarlama Programı, Türkiye’de ön lisans düzeyinde ilk defa 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında Dijital Medya ve Pazarlama adıyla İstanbul Kültür Üniversitesi Meslek Yüksekokulunda açılmıştır ve ilk öğrencileri ile tanışma fırsatı bulmuştur. Programın adı 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında Yüksek Öğretim Kurulu tarafından “E-Ticaret ve Pazarlama” olarak değiştirilmiştir.





Kazanılan Derece

 Ön Lisans mezunu olmak

120 AKTS'yi bitiren öğrenci mezun olabilmektedir. 





Öğretim Dili

 Türkçe





Çalışma Şekli

Örgün olarak planlanmıştır. Ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler ve YÖK tavsiye kararları çerçevesinde değişiklikler olabilmektedir...





Yerleşme Şartları

 Meslek Yüksekokulu programlarına ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı ile öğrenci alınır. Merkezî Yerleştirmede adaylar E-Ticaret ve Pazarlama Programına, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM tarafından yerleştirilir. E-Ticaret ve Pazarlama Programına yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.









Çift Anadal - Yandal

Uzmanlık alanlarını genişletmek isteyen öğrencilerimiz çift anadal diploma programlarını tamamlayabiliyorlar. 





Staj

Günümüzün global dünyasında ülkelerin gelişmişlik düzeyleri sahip oldukları bilgi ve eğitimli insan kaynakları ile ölçülmektedir. Türkiye'nin en önemli sorunlarının başında işsizlik yer almaktadır. Buna karşılık nitelikli eleman ihtiyacı duyan şirketlerin olması da bir o kadar önemli bir konudur. Ülkemizin sahip olduğu en büyük zenginliklerden biri olan genç nüfusumuzu bu ihtiyacı karşılayacak şekilde eğitimli ve iş bilen kişiler haline getirmek ise biz eğitimcilerin işidir. Meslek yüksekokulumuz bünyesinde her öğrencimizin mezuniyet şartı içerisinde yer alan staj yani iş yeri uygulamaları, öğrencilerimizin eğitimlerini aldıkları programlara uygun olarak seçilen kuruluşlarda belli bir süre çalışarak edindikleri iş deneyimidir. Bu süre okulumuz yönetmeliğine bağlı olarak 40 iş günü olacak şekilde karara bağlanmıştır. Staj, öğrencilerimize iş hayatını tanıma ve programlarında eğitimlerini aldıkları teorik bilgilerin uygulama alanlarını görme fırsatı sunmaktadır.







Mezuniyet Koşulları

 E-Ticaret ve Pazarlama Programında mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp mezun olabilmeleri için öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az  2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir





Uluslararası İşbirliği







Mezunların İstihdam Profilleri

E-Ticaret ve Pazarlama programından mezun olan öğrenciler, e-ticaret sektöründe çalışabildikleri gibi dijital ajanslarda veya kurumların “Dijital Pazarlama” ile ilgili departmanlarında da çalışabilirler. E-Ticaret Yöneticisi/Uzmanı, Dijital Pazarlama Uzmanı, Dijital Pazarlama Koordinatörü, Dijital İletişim Uzmanı, SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Uzmanı, SEO Analisti, İçerik Uzmanı, Dijital Pazarlama Analisti, Sosyal Medya Yöneticisi, Sosyal Medya Uzmanı, Sosyal Ağ Uzmanı, Mobil Pazarlama Uzmanı, Dijital Reklam Uzmanı, Dijital Reklam Yöneticisi, Mobil Reklam Yöneticisi, Web Editörü, Web İçerik Uzmanı, Dijital Medya Planlama Sorumlusu gibi alanlarda deneyim sahibi olarak unvan kazanabilirler.






Üst Derece Programlara Geçiş

 Lisans Eğitimine geçiş, 19.02.2002 tarih ve 24676 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Meslek Yüksekokulları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik" ile Yükseköğretim Kurulunun belirlediği uygulama esasları uyarınca, Meslek Yüksekokulları programlarından mezun olan başarılı öğrencilerin örgün öğretim lisans programlarına dikey geçiş yapmaları ile ilgili sınav ve yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından yürütülmektedir.





Sunulan Olanaklar

İstanbul Kültür Üniversitesi Meslek Yüksekokulu  İncirli Kampüsünde eğitim devam etmektedir. Modern teknolojinin olanaklarını öğrencilerine sunan bu kampüs  geniş bir bilgisayar  laboratuvarına da sahiptir.





Program Etkinlikleri

E-Ticaret ve Pazarlama programı, öğrencileri alanında uzman isimlerle tanıştırmak, bağlantı kurmalarını sağlamak ve sektöre yönelik güncel konuları örnekler üzerinden tartışmak üzere dönem içinde etkinlikler düzenlemektedir...





İletişim Bilgileri

Program Başkan/Danışmanı.: Öğr. Gör. İrem AYDOĞDU

E-Posta: i.aydogdu@iku.edu.tr