Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

E-Ticaret ve Pazarlama Programı Programı Ana Sayfası

E-Ticaret ve Pazarlama Programı

Program Amacı Burslar Uluslararası İşbirliği
Kuruluş Katkı Payı Mezunların İstihdam Profilleri
Kazanılan Derece Çift Anadal - Yandal Üst Derece Programlara Geçiş
Öğretim Dili Staj Sunulan Olanaklar
Çalışma Şekli Ölçme ve Değerlendirme Program Etkinlikleri
Yerleşme Şartları Mezuniyet Koşulları İletişim Bilgileri


Program Amacı

Dijital iletişim, rekabet etmenin her geçen gün zorlaştığı ve pazarlama iletişimine verilen önemin her geçen gün arttığı günümüz şartlarında, kurumlar açısından hedef kitleleri ile iletişimlerinde hız, etkileşim, kolay analiz&raporlama vb. özelliklerinden dolayı alternatif ve etkili bir kanal haline geldi. Dolayısıyla, bu etkili kanalı/iletişimi yönetecek, etkileşim yaratacak, dijital alandaki süreçleri yönetebilecek çalışanlara duyulan ihtiyaç da her geçen gün artmaktadır. Dijitalleşen dünyada dijital iletişim pratiklerini kullanabilen ve yönetebilen iş gücüne ihtiyaç her geçen gün artmaktadır. E-Ticaret ve Pazarlama Programı, bu ihtiyaçtan yola çıkarak dijitale dair güncel tüm detaylar dikkate alınarak hazırlanmış bir önlisans programıdır. 2 yıllık eğitim-öğretim dönemi süresince öğrencilerimiz; e-ticaret, internet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, arama motoru optimizasyonu, büyük veri, dijital analiz ve ölçümleme vb. daha birçok konuda sektöre hazırlanmaktadır.

Program Öğrenim Çıktıları

-      E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları uygulama becerisine sahip olma

-      Problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanıma ve kullanmayı etkin bir biçimde gerçekleştirme yeteneğine sahip olma

-      Dijital çağın hızını yakalama

-      Bilgilerini güncel tutma becerisine sahip olma

-      Mesleki etik ilkelere uygun hareket etme becerisine sahip olma

-      Değişen iletişim stratejilerine hakim olma becerisine sahip olma






Kuruluş

E-Ticaret ve Pazarlama Programı, Türkiye’de ön lisans düzeyinde ilk defa 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında Dijital Medya ve Pazarlama adıyla İstanbul Kültür Üniversitesi Meslek Yüksekokulunda açılmıştır ve ilk öğrencileri ile tanışma fırsatı bulmuştur. Programın adı 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında Yüksek Öğretim Kurulu tarafından “E-Ticaret ve Pazarlama” olarak değiştirilmiştir.





Kazanılan Derece

E-Ticaret ve Pazarlama Programında mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp mezun olabilmeleri için öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az  2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir. Öğrencilere, kayıtlı oldukları her ders için aşağıdaki harf notlarından ve/veya simgelerden biri, dersin öğretim elemanı tarafından verilir.

A      A-     B+   B    B-   C+   C     C-   D+    D    D-       FD    FF  
4.0  3.7    3.3   3   2.7   2.3  2.0  1.7  1.3   1.0  0.7        0.0  0.0
 
G: Yarıyıl sonu sınavına girmedi
 Y: Yeterli
 P: Ders devam ediyor
 R: Tekrar
 N: Kredisiz ders
 E: Yarıyıl içi çalışmaları eksik
 Z: Yetersiz
 T: Transfer
 V:Dersten çekilmiş

E-Ticaret ve Pazarlama programından mezun olan öğrenciler, e-ticaret sektöründe çalışabildikleri gibi dijital ajanslarda veya kurumların “Dijital Pazarlama” ile ilgili departmanlarında da çalışabilirler. E-Ticaret Yöneticisi/Uzmanı, Dijital Pazarlama Uzmanı, Dijital Pazarlama Koordinatörü, Dijital İletişim Uzmanı, SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Uzmanı, SEO Analisti, İçerik Uzmanı, Dijital Pazarlama Analisti, Sosyal Medya Yöneticisi, Sosyal Medya Uzmanı, Sosyal Ağ Uzmanı, Mobil Pazarlama Uzmanı, Dijital Reklam Uzmanı, Dijital Reklam Yöneticisi, Mobil Reklam Yöneticisi, Web Editörü, Web İçerik Uzmanı, Dijital Medya Planlama Sorumlusu gibi alanlarda deneyim sahibi olarak unvan kazanabilirler.

120 AKTS'yi bitiren öğrenci mezun olabilmektedir. 





Öğretim Dili

 Türkçe





Çalışma Şekli

Örgün olarak planlanmıştır. Ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler ve YÖK tavsiye kararları çerçevesinde değişiklikler olabilmektedir...





Yerleşme Şartları

 Meslek Yüksekokulu programlarına ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı ile öğrenci alınır. Merkezî Yerleştirmede adaylar E-Ticaret ve Pazarlama Programına, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM tarafından yerleştirilir. E-Ticaret ve Pazarlama Programına yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.









Çift Anadal - Yandal

Uzmanlık alanlarını genişletmek isteyen öğrencilerimiz çift anadal diploma programlarını tamamlayabiliyorlar. 





Staj

Günümüzün global dünyasında ülkelerin gelişmişlik düzeyleri sahip oldukları bilgi ve eğitimli insan kaynakları ile ölçülmektedir. Türkiye'nin en önemli sorunlarının başında işsizlik yer almaktadır. Buna karşılık nitelikli eleman ihtiyacı duyan şirketlerin olması da bir o kadar önemli bir konudur. Ülkemizin sahip olduğu en büyük zenginliklerden biri olan genç nüfusumuzu bu ihtiyacı karşılayacak şekilde eğitimli ve iş bilen kişiler haline getirmek ise biz eğitimcilerin işidir. Meslek yüksekokulumuz bünyesinde her öğrencimizin mezuniyet şartı içerisinde yer alan staj yani iş yeri uygulamaları, öğrencilerimizin eğitimlerini aldıkları programlara uygun olarak seçilen kuruluşlarda belli bir süre çalışarak edindikleri iş deneyimidir. Bu süre okulumuz yönetmeliğine bağlı olarak 40 iş günü olacak şekilde karara bağlanmıştır. Staj, öğrencilerimize iş hayatını tanıma ve programlarında eğitimlerini aldıkları teorik bilgilerin uygulama alanlarını görme fırsatı sunmaktadır.







Mezuniyet Koşulları

 E-Ticaret ve Pazarlama Programında mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp mezun olabilmeleri için öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az  2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerin 40 iş günü zorunlu staj yapmaları gerekmektedir.





Uluslararası İşbirliği

 

Öğrenciler ERASMUS aracılığıyla da yurt dışında lisans tamamlama ve staj olanağına sahiptirler.





Mezunların İstihdam Profilleri

E-Ticaret ve Pazarlama programından mezun olan öğrenciler, e-ticaret sektöründe çalışabildikleri gibi dijital ajanslarda veya kurumların “Dijital Pazarlama” ile ilgili departmanlarında da çalışabilirler. E-Ticaret Yöneticisi/Uzmanı, Dijital Pazarlama Uzmanı, Dijital Pazarlama Koordinatörü, Dijital İletişim Uzmanı, SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Uzmanı, SEO Analisti, İçerik Uzmanı, Dijital Pazarlama Analisti, Sosyal Medya Yöneticisi, Sosyal Medya Uzmanı, Sosyal Ağ Uzmanı, Mobil Pazarlama Uzmanı, Dijital Reklam Uzmanı, Dijital Reklam Yöneticisi, Mobil Reklam Yöneticisi, Web Editörü, Web İçerik Uzmanı, Dijital Medya Planlama Sorumlusu gibi alanlarda deneyim sahibi olarak unvan kazanabilirler.






Üst Derece Programlara Geçiş

 Lisans Eğitimine geçiş, 19.02.2002 tarih ve 24676 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Meslek Yüksekokulları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik" ile Yükseköğretim Kurulunun belirlediği uygulama esasları uyarınca, Meslek Yüksekokulları programlarından mezun olan başarılı öğrencilerin örgün öğretim lisans programlarına dikey geçiş yapmaları ile ilgili sınav ve yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından yürütülmektedir.

DGS ile geçiş yapılabilecek 4 yıllık programlar

Ekonomi ve Finans, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İletişim, İletişim Bilimleri, İşletme, Lojistik Yönetimi, Pazarlama, Reklam Tasarımı ve İletişimi, Reklamcılık, Uluslararası İşletme Yönetimi, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve Finansman, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik, Uluslararası Ticaret ve Lojistik, Elektronik Ticaret ve Yönetimi, Muhasebe ve Finans Yönetimi





Sunulan Olanaklar

İstanbul Kültür Üniversitesi Meslek Yüksekokulu  İncirli Kampüsünde eğitim devam etmektedir. Modern teknolojinin olanaklarını öğrencilerine sunan bu kampüs  geniş bir bilgisayar  laboratuvarına da sahiptir.





Program Etkinlikleri

E-Ticaret ve Pazarlama programı, öğrencileri alanında uzman isimlerle tanıştırmak, bağlantı kurmalarını sağlamak ve sektöre yönelik güncel konuları örnekler üzerinden tartışmak üzere dönem içinde etkinlikler düzenlemektedir...





İletişim Bilgileri

 

Program Başkanı: Öğr. Gör. İrem AYDOĞDU i.aydogdu@iku.edu.tr

Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Barış SAFRAN b.safran@iku.edu.tr

  

E-Posta: i.aydogdu@iku.edu.tr