Bu derste, 1970'li yıllarda yarıiletkenin (microprocessor) icadıyla başlayan bir teknolojik devrimin yaşamın her alanında yol açtığı değişimler analiz edilecektir. “Enformasyon Teknolojisi Devrimi” adını verebileceğimiz bu devrimin ardından çehresi gittikçe artan bir ivmeyle değişmeye başlayan dünyada olup bitenleri anlamak anlamlandırmak hedeflenecektir. Bu teknoloji devriminin endüstri toplumunun maddi temellerini değiştirip şekillendirmesiyle ortaya çıkan yeni toplumun, “Ağ Toplumu”nun analizi yapılacak.
Daha önce benzer bir süreç 18.yy'ın ikinci yarısında yaşanmış, buharlı makinanın icat edilmesine dayanan bir başka teknolojik devrim (endüstri devrimi) toplumların temellerini kökten değiştirmiş, katı olan her şeyi buharlaştırmıştı. Tarım toplumunu, endüstri toplumuna; geleneksel kültür ve yaşamı da modern kültür ve yaşama dönüştürmüştü. Bu nedenle ders süresince endüstri devrimi ile benzerlikler ve farklılıklar da irdelenecek.
Böylelikle bu dersin sonunda, enformasyon teknolojilerinin oluşturduğu dijital dünyadaki yaşamlarıyla farklılık gösteren ve farklılıkları nedeniyle başka bir isimle adlandırılan, “Z” kuşağı denilen öğrencilerin, içine doğdukları ve yaşamakta oldukları toplumun temel özellikleri konusunda farkındalıklarının oluşması hedeflenmektedir.
var LanguageMenu; var LanguageMenu_keys=["ar","bg","ca","zh-CHS","zh-CHT","cs","da","nl","en","et","fi","fr","de","el","ht","he","hi","mww","hu","id","it","ja","tlh","ko","lv","lt","ms","mt","no","fa","pl","pt","ro","ru","sk","sl","es","sv","th","tr","uk","ur","vi","cy"]; var LanguageMenu_values=["Arabic","Bulgarian","Catalan","Chinese Simplified","Chinese Traditional","Czech","Danish","Dutch","English","Estonian","Finnish","French","German","Greek","Haitian Creole","Hebrew","Hindi","Hmong Daw","Hungarian","Indonesian","Italian","Japanese","Klingon","Korean","Latvian","Lithuanian","Malay","Maltese","Norwegian","Persian","Polish","Portuguese","Romanian","Russian","Slovak","Slovenian","Spanish","Swedish","Thai","Turkish","Ukrainian","Urdu","Vietnamese","Welsh"]; var LanguageMenu_callback=function(){ }; var LanguageMenu_popupid='__LanguageMenu_popup';
var intervalId = setInterval(function () { if (MtPopUpList) { LanguageMenu = new MtPopUpList(); var langMenu = document.getElementById(LanguageMenu_popupid); var origLangDiv = document.createElement("div"); origLangDiv.id = "OriginalLanguageDiv"; origLangDiv.innerHTML = "ORIGINAL: "; langMenu.appendChild(origLangDiv); LanguageMenu.Init('LanguageMenu', LanguageMenu_keys, LanguageMenu_values, LanguageMenu_callback, LanguageMenu_popupid); window["LanguageMenu"] = LanguageMenu; clearInterval(intervalId); } }, 1);
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Ufuk Akdağ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 14:00-16:00, uzaktan eğitim
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bilişim Sosyolojisine Giriş
Sunum, Anlatım, Tartışma
2. Hafta
nformasyon Teknolojisi Devrimi Tarihsel Gelişimi ve Enformasyon Teknolojisi'nin Çalışma Mantığı
Sunum, Anlatım, Tartışma
3. Hafta
Teknoloji ve Tarihsel-Toplumsal Değişimler
Sunum, Anlatım, Tartışma
4. Hafta
Teknoloji ve Toplumsal Yapılar. Teknoloji Toplumları ne Derecede Belirler. Teknolojik Determinizm Var Mıdır?
Sunum, Anlatım, Tartışma
5. Hafta
Enformasyon Teknolojisi Paradigması I
Sunum, Anlatım, Tartışma
6. Hafta
Enformasyon Teknolojisi Paradigması II
Sunum, Anlatım, Tartışma
7. Hafta
Enformasyon Teknolojisi Devriminin Toplumda YarattığıYenilikler Üzerine Çalışma
Tartışma, Vaka Analizi (Yönlendirmeyle öğrencilerin araştırıp hazırlayacağı örnekler üzerine tartışılacak)
8. Hafta
Ara Sınav
Online Sınav
9. Hafta
İnternet Uzamı: İnsani Pratiklerin Yeni Ortamı
Sunum, Anlatım, Tartışma
10. Hafta
Yeni İnsan, Yeni Ekonomi, Yeni Toplum
Sunum, Anlatım, Tartışma
11. Hafta
Yapay Zeka: İşsiz Bir Topluma Doğru Mu?
Sunum, Anlatım, Tartışma
12. Hafta
Çağın İçinde Ya da Dışında Olmak
Sunum, Anlatım, Tartışma
13. Hafta
Enformasyon Teknolojisi Devriminin Toplumda YarattığıYenilikler Üzerine Çalışma
Tartışma, Vaka Analizi (Yönlendirmeyle öğrencilerin araştırıp hazırlayacağı örnekler üzerine tartışılacak)
14. Hafta
Dünya Vatandaşlığı mı? Küresel Olarak Bağımlı Olmak Mı?.
Sunum, Anlatım, Tartışma
15. Hafta
Gelecek Vizyonları
Sunum, Anlatım, Tartışma
16. Hafta
Final Sınavı
Online Sınav
17. Hafta
Bütünleme Sınavı
Online Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Final
1
50
ÖÇ-1
Enformasyon teknolojisi devriminin ne olduğunu kavrar.
ÖÇ-2
Teknoloji ve tarihsel-toplumsal değişimler arasındaki ilişkileri açıklar.
ÖÇ-3
Enformasyon teknolojisinin toplumda yarattığı yenilikleri kavrar.
ÖÇ-4
Yapay zeka ve gelecek vizyonlarını ve etkilerini kavrar.
ÖÇ-5
Endüstri Toplumu ile Ağ Toplumu (Enformasyon Toplumu) farkını bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).