Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Dinleme ve Sesletim 1

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ELT1003 1 Dinleme ve Sesletim 1 2/0/0 Z İngilizce 2
Dersin Amacı
Dersin amacı; öğrencilerin dinleme ve konuşma becerilerini sesleri tanıtarak geliştirmek, sesletim sorunlarını çözümleyecek örnek sözcük ve cümleler üzerinde çalışmak, değişik diyalektleri anlamalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar Ön koşulu yoktur.
Eş Koşullar Eş koşulu yoktur.
Özel Koşullar Öğrencinin Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı öğrencisi olması yeterlidir.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Hüseyin Can
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Fridays 10:00-11:50 Venue: Şirinevler Campus YDB-608 (Department of Foreign Languages)
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Hüseyin Can Cuma: 16:00-17:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Konu anlatımı

-Demonstrasyon

-Tartışma

-Grup Çalışması
Temel Kaynaklar English Pronunciation in Use (Elementary), Cambridge University Press.

English Pronunciation in Use (Intermediate), Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dinleme ve sesletimin önemi Dinleme ve sesletimdeki zorluklar Dinleme ve sesletimi zorlaştıran nedenler ve aşma yöntemleri
2. Hafta İngilizce ünlülerin sesletimi (uzun ve kısa ünlüler)
3. Hafta İngilizce ünlülerin sesletimi (uzun, kısa, çift ünlüler)
4. Hafta İngilizce ünsüzlerin sesletimi
5. Hafta İngilizce ünsüzlerin sesletimi
6. Hafta Sesletim aktiviteleri
7. Hafta Hece Bilgisi ve Vurgulamaya giriş
8. Hafta Bağlamsal bilgiye dayanarak dinleme becerisini artırma Genel tekrar
9. Hafta Vurgulama
10. Hafta Kısaltılmış Sözcüklerin Sesletimi Vurgulanan ve Vurgulanmayan Kelimeler (Strong vs Weak Forms)
11. Hafta Sesletilmeyen Harfler (Silent Letters)
12. Hafta Tek-ayrımlı çift sözcüklerin ve Eşsesli sözcüklerin sesletimi
13. Hafta Değişik metinler eşliğinde dinleme çalışmaları; Genel Tekrar
14. Hafta Değişik metinler eşliğinde dinleme ve sesletim çalışmaları
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 2 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 10


ÖÇ-1Öğrenciler etkin bir şekilde kendilerini ifade edebilirler.
ÖÇ-2Öğrenciler kelimeleri doğru bir şekilde seslendirirler.
ÖÇ-3Öğrenciler kelime dağarcıklarını geliştirirler.
ÖÇ-4 Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
ÖÇ-5Öğrenciler etkin bir şekilde farklı kaynaklardan dinlediklerini anlayabilirler
ÖÇ-6Öğrenciler sesletim ile ilgili temel kavramları açıklayabilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5                                  
ÖÇ 6