Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sözlü İletişim Becerileri I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ELT1004 1 Sözlü İletişim Becerileri I 2/0/0 Z İngilizce 2
Dersin Amacı
1-) Her hafta kendilerine verilen çeşitli konulardan birini seçerek Hazırlıksız Konuşma’nın nasıl yapılması gerektiğini öğrenir ve dönem boyunca da bunu mümkün olduğunca çok sayıda yapmaya çalışırlar. 2-) Kendilerini, kişisel hayat deneyimleri ve olaylara bakış açılarını da paylaşarak, mantıklı, anlamlı, anlaşılabilir ve etkili bir biçimde ifade ederler. 3-) Belli durumlardaki dil kullanımlarını hayata geçirmek için drama grupları oluşturarak sunum yaparlar. Konular oyuncuların ortak kararıyla belirlenir. 4-) Sınıf arkadaşları arasında İngilizce konuşmayı geliştirecek ve tetikleyecek ikili ve çoklu grup çalışması etkinliklerine katılırlar. 5-) Farklı ortamlarda farklı şekillerde kullanılmış çeşitli yapı, tanım ve kelimeleri ayırt ederler. 6-) Hedef dilde mümkün olduğunca doğru ve akıcı olarak konuşma denemeleri yaparlar.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Taner Hosseini
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri A Grubu: Çarşamba 10:00-11:50 Derslik: A-403, B Grubu: Çarşamba 12:00-13:50 Derslik: B-301
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 10.00-10.50, B-116
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, demonstrasyon, proje
Temel Kaynaklar Konuşma üzerine çeşitli makaleler ve powerpoint sunumlar
Diğer Kaynaklar Çeşitli kaynaklardan videolar.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin gerekliliklerinin açıklanması; Öğrenci- merkezli, iletişimsel, proje tabanlı
2. Hafta Makale: İletişim 1. Tartışma 2. Amerikan Konuşması 1. Anket
3. Hafta Makale: İletişim 2. İletişimde Dilbilgisi. Video Anlatım
4. Hafta Tartışma 3. Amerikan Konuşması 2.
5. Hafta Makale: İletişim 3. Mini tartışma. Amerikan Konuşması 3. Konuşma Güçlendirici 1
6. Hafta Amerikan Konuşması 4. Makale: Etkili İletişim. Konuşma Güçlendirici
7. Hafta Makale: İletişim Engelleri. Amerikan Konuşması 5. İnternet ve arkadaşlar üzerine tartışma.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Etkili iletişim yöntemleri
10. Hafta Makale: Sözsüz İletişim. Tartışma
11. Hafta Amerikan Konuşması 7. Sözsüz İletişim (video-ders)
12. Hafta Makale okuma ve tartışma. Bir konu hakkında tartışma.
13. Hafta TED TALK videosu. Bir konu hakkında tartışma.
14. Hafta Genel tekrar
15. Hafta Amerikan haberleri dinleme, not alma ve tartışma. Makale okuma ve tartışma
16. Hafta Şimdiye kadar kapsanan materyallerin gözden geçirilmesi
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 4 5
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 45


ÖÇ-1Her hafta kendilerine verilen çeşitli konulardan birini seçerek Hazırlıksız Konuşma’nın nasıl yapılması gerektiğini öğrenir ve dönem boyunca da bunu mümkün olduğunca çok sayıda yapmaya çalışırlar.
ÖÇ-2Kendilerini, kişisel hayat deneyimleri ve olaylara bakış açılarını da paylaşarak, mantıklı, anlamlı, anlaşılabilir ve etkili bir biçimde ifade ederler.
ÖÇ-3Belli durumlardaki dil kullanımlarını hayata geçirmek için drama grupları oluşturarak sunum yaparlar. Konular oyuncuların ortak kararıyla belirlenir.
ÖÇ-4Sınıf arkadaşları arasında İngilizce konuşmayı geliştirecek ve tetikleyecek ikili ve çoklu grup çalışması etkinliklerine katılırlar.
ÖÇ-5Farklı ortamlarda farklı şekillerde kullanılmış çeşitli yapı, tanım ve kelimeleri ayırt ederler.
ÖÇ-6Hedef dilde mümkün olduğunca doğru ve akıcı olarak konuşma denemeleri yaparlar.
ÖÇ-7Some videos & audios from different sources
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5                                  
ÖÇ 6                                  
ÖÇ 7