Çocukların genel gelişim süreçlerini açıklayan öğrenme kuramlarını inceleyerek bu bilgileri çocuklara yabancı dil öğretiminde ve sınıf ortamında kullanmanın yollarını araştırmak; çocuklara uygulanabilecek genel yöntem ve teknikleri incelemek; çocuk ve yetişkinler arasındaki öğrenme farklılıklarını tespit etmek; çocuklara özel kullanılabilecek farklı aktivite ve materyal türlerini öğrenmek ve bunları uygun şekilde kullanabilmek; ders planı hazırlayabilmek ve çocuklara yönelik uygun değerlendirme materyalleri hazırlayabilmektir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Birsen Tütüniş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
pazartesi 14.00-16.50
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
SUNUMLAR, SINIF TARTIŞMALARI, MATERYAL ÜRETME
Temel Kaynaklar
J
Shin,J.K. & Crandall,J. 2014, TEACHING YOUNG LEARNERS ENGLISH, From Theory to Practice, Heinle
Ersöz, A. TEACHING CHILDREN ENGLISH, 2020, Ankara
Moon (2000). Children Learning English. Heinemann.
Clark, J. (1990). Teaching children: Is it different. Jet, 6-8.
Halliwell, S. (1992). Teaching English in the primary classroom. Longman.
Scott, W. & Ytreberg (1990). Teaching English to children. Longman.
Diğer Kaynaklar
Brumfit C, Moon J and Tongue R (Eds.) 1991. Teaching English to Children From Practice to Principle: London: HarperCollins Publishers.
Holt, J. 1984. How Children Learn. London: Penguin
Rixon,S. 2000. Young Learners of English, In Modern English Teacher. Vol. 9 No.4, Oct. 2000. Pp 5-10
Dil gelişimini etkileyen teoriler; Çocuklar ve yetişkinlerin dil öğrenme açısından farklılıkları
3. Hafta
Çocukların karakteristik özellikleri
4. Hafta
PIGET ve VYGOTSKY karşılaştırması, sınıf içi sunumlar
5. Hafta
Ana sınıfı ve 1. Sınıf öğrencilerine İngilizce öğretimi örnekleri
6. Hafta
Ana sınıfı ve 1. Sınıf İngilizce öğretimi grup sunuları
7. Hafta
Grup sunumları
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Öğrencilerin dil öğrenmesini kolaylaştıracak destek teknikler ve materyeller, kukla yapımı
10. Hafta
Aktivite oluşturma, adapte etme ve değerlendirme
11. Hafta
Çocukları materyal üretimi ve kullanımına dâhil etmenin faydaları Aktivite oluşturma, adapte etme ve değerlendirme, ders planları ve uygulama
12. Hafta
Ders planı hazırlama ve sunma
13. Hafta
2. ve 3. Sınıf öğrencilerine İngilizce öğretimi örnekleri
14. Hafta
Grup sunumları
15. Hafta
Grup sunumları
16. Hafta
Final sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
4
40
Final
1
25
ÖÇ-1
Farklı yaş gruplarındaki çocukların bazı temel özelliklerini ayırt eder.
ÖÇ-2
Çocuklar için uygun dil öğretme materyallerini belirleyip ve kullanır.
ÖÇ-3
Çocukların dil öğrenme özelliklerini anlayıp tanımlar.
ÖÇ-4
Çocuklar için uygun öğretme tekniklerini belirleyip kullanır.
ÖÇ-5
Çocuklara dil öğretirken yabancı dili efektif bir şekilde planlayıp ve kullanır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).