Bu ders, öğretmen adaylarını İngilizce şiir, roman, kısa hikaye, film, kısa film ve drama gibi edebi metinler yoluyla öğrencilerinin İngilizcelerini okuduğunu anlama, konuşma, dinlediğini anlama, yazma, kelime, dilbilgisi ve telafuz becerilerini geliştirmelerini sağlayacak yöntemler ve teknikler konusunda bilgilendirmeyi ve öğretmen adaylarına bu doğrultuda ders ve aktivite hazırlama becerilerini ve ders materyali olarak kullanacakları edebi metinleri değerlendirebilmeyi kazandırmayı hedeflemektedir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Kutay Uzun
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. Doğuş Aydın
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Konu anlatımı, grup çalışması, bireysel çalışma, ikili çalışma, uygulama örneklerinin incelenmesi, sınıf tartışması, demonstrasyon ve bunların değerlendirilmesi ve tartışılması. Bunun yanında forum aracılığıyla etkileşimli tartışma ortamınının ders dışında da yaratılarak becerilerin kazandırılması.
Temel Kaynaklar
Collie, J., Slater, S. (2007). Literature in the language classroom. Cambridge: CUP.
Ögeyik, M., C. Yabancı Dil Öğretiminde Şiir. Ankara: Pegem Akademi, 2007. Print
· Lazar, G. Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers. Cambridge: Cambridge University Press, 1993. Print.
İnan, B., & Yüksel, D. Literature and Language Teaching: A Course Book. Ankara: Pegem Akademi, 2017. Print
Diğer Kaynaklar
Brumfit, C.J., & Carter, R. (1986). Literature and Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.
· Çetinavcı, U., R., & Tütüniş, B. Making use of poems to teach English. The Journal of Language Learning and Teaching. 2012;2(2):75-88.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş, Tanışma, Müfredatın Gözden Geçirilmesi ve Öğrenci ve Öğretim Görevlisi Beklenti Belirlenmesi
Sınıf İçi Tartışma ve Forum Paylaşımları
2. Hafta
Edebiyat öğretimi: neden, ne ve nasıl? Dil öğrencileriyle edebiyat kullanma yaklaşımları
3. Hafta
Kaynakların seçilmesi ve değerlendirilmesi, sınıfta edebiyat, Öğrencileri seçilen kitapla ilk tanıştırma teknikleri
4. Hafta
Şiirin tanımı ve ders içindeki kullanım alanları; Şiirle sınıf içi yabancı dil aktivitesi tasarlama
5. Hafta
Sınıf içinde yabancı dil öğretirken kullanılacak şiirle ilgili oluşabilecek muhtemel engeller ve çözümler; şiir kullanımından bazı başarılı sınıf içi aktiviteler
6. Hafta
Şiir kullanarak örnek bir ders planı hazırlama ve bunun tartışması
İkili ve grup Tartışması
7. Hafta
Şiirle ilgili seçilen makalenin incelenmesi
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Şiir ile öğrenciler tarafından hazırlanan demonstrasyonların izlenmesi ve değerlendirilmesi
10. Hafta
Roman ve Kısa Hikayenin tanımı ve ders içindeki kullanım alanları; Roman ve Kısa Hikaye kullanılarak sınıf içi yabancı dil aktivitesi tasarlama
11. Hafta
Roman veya Kısa Hikaye kullanarak örnek bir ders planı hazırlama ve bunun tartışması
12. Hafta
Sınıf içinde yabancı dil öğretirken kullanılacak roman veya kısa hikaye ilgili oluşabilecek muhtemel engeller ve çözümler; roman ve kısa hikaye kullanımından bazı başarılı sınıf içi aktiviteler
13. Hafta
Roman ve kısa hikaye ile ilgili seçilen makalenin incelenmesi
14. Hafta
Roman ve kısa hikaye ile öğrenciler tarafından hazırlanan demonstrasyonların izlenmesi ve değerlendirilmesi
15. Hafta
Genel takrar
16. Hafta
Final sınav haftası
17. Hafta
Final sınav haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Projeler
2
50
Final
1
30
ÖÇ-1
Bu dersin sonunda öğrenciler işlenen edebi metni kullanarak öğrencilerinin İngilizcelerini geliştirmeyi hedefleyen aktiviteler tasarlar.
ÖÇ-2
Bu dersin sonunda öğrenciler işlenen edebi metinle bağlantılı olarak öğrencilerinin İngilizcelerini geliştirmeyi hedefleyen teknikleri uygular.
ÖÇ-3
Bu dersin sonunda öğrenciler kendi öğrencilerinin edebi metinleri anlamaya ve yorumlamaya yönelik becerilerini geliştirmek için ders ve aktivite tasarlar.
ÖÇ-4
Bu dersin sonunda öğrenciler kullanılacak edebi metinlerin uygunluğu ile ilgili değerlendirme yapar.
ÖÇ-5
Bu dersin sonunda öğrenciler ironi, önceden ima etme , geri dönüş gibi edebi metinlerdeki yazım teknikleri ve anlatım biçimlerini inceler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).