Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Dil ve Edebiyat Öğretimi 1

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ELT5003 5 Dil ve Edebiyat Öğretimi 1 2/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
 Bu ders, öğretmen adaylarını İngilizce şiir, roman, kısa hikaye, film, kısa film ve drama gibi edebi metinler yoluyla öğrencilerinin İngilizcelerini okuduğunu anlama, konuşma, dinlediğini anlama, yazma, kelime, dilbilgisi ve telafuz becerilerini geliştirmelerini sağlayacak yöntemler ve teknikler konusunda bilgilendirmeyi ve öğretmen adaylarına bu doğrultuda ders ve aktivite hazırlama becerilerini ve ders materyali olarak kullanacakları edebi metinleri değerlendirebilmeyi kazandırmayı hedeflemektedir.


Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Kutay Uzun
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Doğuş Aydın
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Konu anlatımı, grup çalışması, bireysel çalışma, ikili çalışma, uygulama örneklerinin incelenmesi, sınıf tartışması, demonstrasyon ve bunların değerlendirilmesi ve tartışılması. Bunun yanında forum aracılığıyla etkileşimli tartışma ortamınının ders dışında da yaratılarak becerilerin kazandırılması.

Temel Kaynaklar Collie, J., Slater, S. (2007). Literature in the language classroom. Cambridge: CUP. 

Ögeyik, M., C. Yabancı Dil Öğretiminde Şiir. Ankara: Pegem Akademi, 2007. Print

·       Lazar, G. Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers. Cambridge: Cambridge University Press, 1993. Print.

İnan, B., & Yüksel, D. Literature and Language Teaching: A Course Book. Ankara: Pegem Akademi, 2017. Print

Diğer Kaynaklar Brumfit, C.J., & Carter, R. (1986). Literature and Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.

Articles (assigned)

  Akyel, A., & Yalcin, E. Literature in the EFL class: A study of goal-achievement incongruence. ELT journal. 1990 Jul 1;44(3):174-80.

·        Çetinavcı, U., R., & Tütüniş, B. Making use of poems to teach English. The Journal of Language Learning and Teaching. 2012;2(2):75-88.


Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, Tanışma, Müfredatın Gözden Geçirilmesi ve Öğrenci ve Öğretim Görevlisi Beklenti Belirlenmesi Sınıf İçi Tartışma ve Forum Paylaşımları
2. Hafta Edebiyat öğretimi: neden, ne ve nasıl? Dil öğrencileriyle edebiyat kullanma yaklaşımları
3. Hafta Kaynakların seçilmesi ve değerlendirilmesi, sınıfta edebiyat, Öğrencileri seçilen kitapla ilk tanıştırma teknikleri
4. Hafta Şiirin tanımı ve ders içindeki kullanım alanları; Şiirle sınıf içi yabancı dil aktivitesi tasarlama
5. Hafta Sınıf içinde yabancı dil öğretirken kullanılacak şiirle ilgili oluşabilecek muhtemel engeller ve çözümler; şiir kullanımından bazı başarılı sınıf içi aktiviteler
6. Hafta Şiir kullanarak örnek bir ders planı hazırlama ve bunun tartışması İkili ve grup Tartışması
7. Hafta Şiirle ilgili seçilen makalenin incelenmesi
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Şiir ile öğrenciler tarafından hazırlanan demonstrasyonların izlenmesi ve değerlendirilmesi
10. Hafta Roman ve Kısa Hikayenin tanımı ve ders içindeki kullanım alanları; Roman ve Kısa Hikaye kullanılarak sınıf içi yabancı dil aktivitesi tasarlama
11. Hafta Roman veya Kısa Hikaye kullanarak örnek bir ders planı hazırlama ve bunun tartışması
12. Hafta Sınıf içinde yabancı dil öğretirken kullanılacak roman veya kısa hikaye ilgili oluşabilecek muhtemel engeller ve çözümler; roman ve kısa hikaye kullanımından bazı başarılı sınıf içi aktiviteler
13. Hafta Roman ve kısa hikaye ile ilgili seçilen makalenin incelenmesi
14. Hafta Roman ve kısa hikaye ile öğrenciler tarafından hazırlanan demonstrasyonların izlenmesi ve değerlendirilmesi
15. Hafta Genel takrar
16. Hafta Final sınav haftası
17. Hafta Final sınav haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Projeler 2 50
Final 1 30


ÖÇ-1Bu dersin sonunda öğrenciler işlenen edebi metni kullanarak öğrencilerinin İngilizcelerini geliştirmeyi hedefleyen aktiviteler tasarlar.
ÖÇ-2Bu dersin sonunda öğrenciler işlenen edebi metinle bağlantılı olarak öğrencilerinin İngilizcelerini geliştirmeyi hedefleyen teknikleri uygular.
ÖÇ-3Bu dersin sonunda öğrenciler kendi öğrencilerinin edebi metinleri anlamaya ve yorumlamaya yönelik becerilerini geliştirmek için ders ve aktivite tasarlar.
ÖÇ-4Bu dersin sonunda öğrenciler kullanılacak edebi metinlerin uygunluğu ile ilgili değerlendirme yapar.
ÖÇ-5Bu dersin sonunda öğrenciler ironi, önceden ima etme , geri dönüş gibi edebi metinlerdeki yazım teknikleri ve anlatım biçimlerini inceler.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5