Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sınıf Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0012 5 Sınıf Yönetimi 2/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
Sınıf yönetimine ilişkin temel kavram, yaklaşım, kuram ve teknikleri bilen, öğrencilerin özelliklerine, sınıf ortamına ve koşullara göre sınıf yönetimi uygulamalarını gerçekleştiren öğretmen adayları yetiştirmektir.


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Sultan Bilge Keskinkılıç Kara
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 11:00-12:50
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 10:00-11:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay

Temel Kaynaklar

Argon, T. & Sezgin Nartgün, Ş. (2018). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.

Diğer Kaynaklar

 Aydın, A. (2005). Sınıf Yönetimi. Tekağaç Eylül. Bakioğlu, A. (2009). Çağdaş Sınıf Yönetimi. Nobel:Ankara. Balay, R. (2014). 2000’li Yıllarda Sınıf Yönetimi. Pegem: Ankara. - Başar, Hüseyin. (2014). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı. - Celep, Cevat. (2014). Sınıf Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Nobel: Ankara. Çelik, Vehbi (2012). Sınıf Yönetimi. Nobel. Çelikten, Mustafa (2009). Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi. Erden, Münire (2014). Sınıf Yönetimi. Arkadaş Kitabevi. Güneş, F. (2013). Sınıf Yönetimi. Pegem Akademi Yayıncılık Karip, Emin Ve Diğ. (2003). Sınıf Yönetimi. Pegem A. Kaya, Z. Ve Diğerleri. (2003). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A. Kılıç Atıcı, . (2014). Sınıfta Davranış Yönetimi. Karahan Kitabevi Kıran, Hüseyin. (2014). Etkili Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı. Küçükahmet, L. (2012). Sınıf Yönetimi. Pegem:Ankara. Okutan, M. (2015). Sınıf Yönetiminde Örnek Olaylar. Pegem Akademi Yayıncılık:Ankara. Sarpkaya, Ruhi. (2012). Sınıf Yönetimi, Ankara: Anı. Toprakçı, Erdal. (2002). Sınıf Örgütünün Yönetimi. Ankara: Ütopya. Ünal, S. ve Ada, S. (2003). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Marmara Üniv. Yiğit, B. (Ed). (2008). Sınıf Yönetimi. Kriter.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar Anlatım, soru-cevap
2. Hafta Sınıf yönetimini etkileyen etmenler; Sınıf yönetimi modelleri Anlatım, soru-cevap
3. Hafta Sınıfta disiplin ve sınıf kuralları Anlatım, soru-cevap
4. Hafta Sınıfın fiziksel ortamı ve yönetimi. Anlatım, örnek olay
5. Hafta Sınıf içi iletişim Anlatım, soru-cevap
6. Hafta Sınıfta güdüleme ve güdüleme kuramları Anlatım, örnek olay
7. Hafta Öğretimin yönetimi Anlatım, örnek olay, tartışma
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Öğrenciler arasında yaşanılan çatışmalar ve çözümü Anlatım, soru-cevap
10. Hafta Sınıf içi istenmeyen davranışların yönetimi Anlatım, soru-cevap
11. Hafta Öğretim Liderliği Anlatım, soru-cevap
12. Hafta Sınıfta Demokrasi ve adalet Anlatım, soru-cevap
13. Hafta .......filminin analizi Tartışma
14. Hafta Genel değerlendirme Anlatım, soru-cevap
15. Hafta Final Sınavı Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Final 1 50


ÖÇ-1Sınıf yönetimi alanını, boyutlarını ve modellerini açıklar.
ÖÇ-2Sınıfın fiziki ve davranış düzenini oluşturmayı ve sürdürmeyi bilir.
ÖÇ-3Uygun sınıf içi iletişim ve etkileşim düzeni oluşturmayı ve sürdürmeyi bilir.
ÖÇ-4Öğretim etkinliklerini uygun biçimde planlamayı ve uygulamayı bilir.
ÖÇ-5Olumlu davranışların devamlılığının sağlanması için uygun koşulları oluşturur.
ÖÇ-6İstenmeyen davranışların çıkış nedenlerini kestirir ve önlemler alır.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5                                  
ÖÇ 6