Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Topluma Hizmet Uygulamaları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EGK0008 7 Topluma Hizmet Uygulamaları 1/2/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projlerinin sonuçlarını değerlendirme


Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince uygulamalı derslerin %80'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Gülten Feryal Gündüz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, Z-01, 15:00-16:00 (ING 1 grubu- Teori) Çarşamba, Z-01, 16:00-17:00 (ING 2 grubu- Teori) Cuma, A-201, 13:00-15:00 (ING 1 grubu - Uygulama) Cuma, A-302, 15:00-17:00 (ING 2 grubu - Uygulama)
Görüşme Saatleri ve Yeri Gülten Feryal GÜNDÜZ, Pazartesi, 14:00-14:50, B118
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, sunum, işbirliği
Temel Kaynaklar -

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, dersin işlenişi ile ilgil bilgi verilmesi Tartışma ve soru-cevap tekniği
2. Hafta THU yönergesinin işlenmesi Tartışma ve soru-cevap tekniği
3. Hafta Proje gruplarının belirlenmesi Tartışma ve soru-cevap tekniği
4. Hafta Planlanan projelerle ilgili tartışma Tartışma ve soru-cevap tekniği
5. Hafta Planlanan projelerle ilgili tartışma Tartışma, soru-cevap ve problem çözme tekniği
6. Hafta Proje planlarının görüşülmesi ve geliştirilmesi Tartışma, soru-cevap ve problem çözme tekniği
7. Hafta Proje planlarının görüşülmesi ve geliştirilmesi Tartışma, soru-cevap ve problem çözme tekniği
8. Hafta Projelerin uygulanması Tartışma, soru-cevap ve problem çözme tekniği
9. Hafta Projelerin uygulanması Tartışma, soru-cevap ve problem çözme tekniği
10. Hafta Projelerin uygulanması Tartışma, soru-cevap ve problem çözme tekniği
11. Hafta Projelerin uygulanması Tartışma, soru-cevap ve problem çözme tekniği
12. Hafta Projelerin uygulanması Tartışma, soru-cevap ve problem çözme tekniği
13. Hafta Tamamlanan projelerin sunulması ve değerlendirilmesi Tartışma, soru-cevap ve problem çözme tekniği
14. Hafta Tamamlanan projelerin sunulması ve değerlendirilmesi Tartışma, soru-cevap ve problem çözme tekniği
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 50


ÖÇ-1Toplumda yaşanan çeşitli sorunların farkına varır ve bu sorunları tanımlayabilir.
ÖÇ-2Toplumsal sorunların çözümüne yönelik ve hizmet çalışmalarında görev alır.
ÖÇ-3Öğrencilerin gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için öğretmenler, yöneticiler, aileler, sivil toplum kuruluşları, farklı birey ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapar
ÖÇ-4STK’lar ve kamu kurumları ile birlikte toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlar ve bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4