Bu ders okullarda yürütülen rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri hakkında temel bilgiler vermeyi ve bu konuda beceri geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-Derse devam zorunluluğu %70
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Cem Tuna
Asistanlar
yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe günleri Saat 16.00 - 17.50
Basın ekspres kampüsü Lounge Kat L-01 Amfi
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe günleri Saat 16.00 - 17.50
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
Temel Kaynaklar
1. Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Edt. Alim Kaya, Anı Yayıncılık.
2. Ek kaynak Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Binnur Yeşilyaprak, Nobel Yayıncılık
3.
Diğer Kaynaklar
Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Edt. Gürhan Can, Pegem A Yayıncılık.
4. Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Prof. Dr. Mehmet Engin DENİZ & Doç. Dr. Atılgan ERÖZKAN
5. EÖE Etkili Öğretmenlik Eğitimi, Thomas Gordon, Çev. Emel Aksay, Sistem Yayıncılık
6. Okul Temelli Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Fidan Korkut, Anı Yayıncılık.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma- Rehberlik ve Psikolojik Danışma Nedir?
Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
2. Hafta
ağdaş eğitim sisteminde rehberlik hizmetleri. Okulda ruh sağlığı, öğretmen-öğrenci ilişkisi, öğrenci kişilik hizmetlerinin önemi
Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
3. Hafta
Gelişimsel Rehberlik Yaklaşımı ve Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı
Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
4. Hafta
Rehberlik hizmetlerinde hizmet türleri, öğretim basamaklarına, birey sayısına, temel işlevlerine, problem alanlarına göre rehberlik.
Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
5. Hafta
Okullarda doğrudan rehberlik hizmetleri: Yöneltme ve yerleştirme, sevk, izleme ve değerlendirme.
Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
6. Hafta
Okullarda dolaylı rehberlik hizmetleri: Araştırma ve geliştirme, akran danışmanlığı, eğitimi ve arabuluculuğu.
Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
7. Hafta
Bireyi tanıma teknikleri: testler, gözlem, derecelendirme ölçeği, olay kaydı, olay incelemesi, toplu dosya.
Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Bireyi tanıma teknikleri: Sosyometri, kimdir bu, görüşme, anket.
Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
10. Hafta
Bireyi tanıma teknikleri: Otobiyografi, problem tarama listesi, arzu listesi.
Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
11. Hafta
Kişisel-Eğitsel ve Mesleki Rehberlik
Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
12. Hafta
Özel gereksinimli olan öğrencilerle rehberlik
Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
13. Hafta
Rehberlik hizmetlerinde örgüt ve personel
Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
14. Hafta
Dersin genel özeti-Değerlendirmesi
Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
1.Çağdaş eğitim sisteminde rehberlik hizmetleri. Okulda ruh sağlığı, öğretmen-öğrenci veli ilişkisi, öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2
2.Rehberliğin ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-3
3.Doğrudan ve dolaylı rehberlik hizmetleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-4
4.Bireyi tanıma tekniklerinin neler olduğunu öğrenir. Bu tekniklerin nasıl uygulanacağını bilir.
ÖÇ-5
5. Rehberlik hizmetlerinde örgüt ve personel hakkında bilgi sahibi olur
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).