Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Okullarda Rehberlik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB0013 8 Okullarda Rehberlik 2/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
Bu ders okullarda yürütülen rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri hakkında temel bilgiler vermeyi ve bu konuda beceri geliştirmeyi amaçlamaktadır. 


Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -Derse devam zorunluluğu %70
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Cem Tuna
Asistanlar yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe günleri Saat 16.00 - 17.50 Basın ekspres kampüsü Lounge Kat L-01 Amfi
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe günleri Saat 16.00 - 17.50
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt

Temel Kaynaklar

1.     Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Edt. Alim Kaya, Anı Yayıncılık.

2.     Ek kaynak Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Binnur Yeşilyaprak, Nobel Yayıncılık

3.     

 

Diğer Kaynaklar Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Edt. Gürhan Can, Pegem A Yayıncılık.


4.     Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Prof. Dr. Mehmet Engin DENİZ & Doç. Dr. Atılgan ERÖZKAN

5.     EÖE Etkili Öğretmenlik Eğitimi, Thomas Gordon, Çev. Emel Aksay, Sistem Yayıncılık

6.     Okul Temelli Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Fidan Korkut, Anı Yayıncılık.

 

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma- Rehberlik ve Psikolojik Danışma Nedir? Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
2. Hafta ağdaş eğitim sisteminde rehberlik hizmetleri. Okulda ruh sağlığı, öğretmen-öğrenci ilişkisi, öğrenci kişilik hizmetlerinin önemi Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
3. Hafta Gelişimsel Rehberlik Yaklaşımı ve Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
4. Hafta Rehberlik hizmetlerinde hizmet türleri, öğretim basamaklarına, birey sayısına, temel işlevlerine, problem alanlarına göre rehberlik. Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
5. Hafta Okullarda doğrudan rehberlik hizmetleri: Yöneltme ve yerleştirme, sevk, izleme ve değerlendirme. Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
6. Hafta Okullarda dolaylı rehberlik hizmetleri: Araştırma ve geliştirme, akran danışmanlığı, eğitimi ve arabuluculuğu. Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
7. Hafta Bireyi tanıma teknikleri: testler, gözlem, derecelendirme ölçeği, olay kaydı, olay incelemesi, toplu dosya. Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Bireyi tanıma teknikleri: Sosyometri, kimdir bu, görüşme, anket. Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
10. Hafta Bireyi tanıma teknikleri: Otobiyografi, problem tarama listesi, arzu listesi. Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
11. Hafta Kişisel-Eğitsel ve Mesleki Rehberlik Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
12. Hafta Özel gereksinimli olan öğrencilerle rehberlik Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
13. Hafta Rehberlik hizmetlerinde örgüt ve personel Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
14. Hafta Dersin genel özeti-Değerlendirmesi Anlatım, soru cevap, tartışma ve uygulama
15. Hafta Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-11.Çağdaş eğitim sisteminde rehberlik hizmetleri. Okulda ruh sağlığı, öğretmen-öğrenci veli ilişkisi, öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-22.Rehberliğin ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-33.Doğrudan ve dolaylı rehberlik hizmetleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-44.Bireyi tanıma tekniklerinin neler olduğunu öğrenir. Bu tekniklerin nasıl uygulanacağını bilir.
ÖÇ-55. Rehberlik hizmetlerinde örgüt ve personel hakkında bilgi sahibi olur
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5