Bu dersin genel amacı öğrencilerin teknolojinin eğitime entegrasyonuna yönelik öğretim tasarımı ilkelerini ve modellerini, öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları kavrayabilmeleri ve bu bilgiler doğrultusunda hedef kitlenin ihtiyaçları doğrultusunda MEB İngilizce öğretim programındaki kazanım ve ders konularına yönelik örnek uygulamalar geliştirebilmeleridir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Gülten Feryal Gündüz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 9:00-11:00 PC Lab (A grubu)
Pazartesi, 11:00-13:00 PC Lab (B grubu)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Gülten Feryal GÜNDÜZ, Pazartesi, 14:00-14:50
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Proje tabanlı öğrenme, Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap, gösteri ve gösterip-yaptırma teknikleri
Temel Kaynaklar
1. Önal, N. (editör) (2020). Etkinlik örnekleriyle zenginleştirilmiş eğitimde teknoloji uygulamaları, Ankara: Pegem akademi yayınları
Diğer Kaynaklar
1. Yanpar Yelken, T. (editör) (2019). Öğretim teknolojileri, Ankara: Anı yayıncılık
2. Cabı, E. (editör) (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, Ankara: Pegem Akademi yayınları
3. Yurdakul, I. (2013). Teknopedagojik eğitime dayalı öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı yayıncılık
DerDerste önerilen dijital kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Genel Tanışma ve Dersin İşleyişi ile İlgili Bilgilendirme
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
2. Hafta
Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar ve önemi
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap, gösteri ve gösterip yaptırma teknikleri
3. Hafta
Öğretim tasarım modelleri ve ilkeleri
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
4. Hafta
Öğretim asarım modelleri ve ilkeleri
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
5. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı -Dijital bulut uygulamaları -Dijital kavram haritası oluşturma
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
6. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı (Dijital Kavram Haritası) - Öğrenci sunumları/geribildirim verme
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
7. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı -Dijital kısa film oluşturma-
- Dijital kitap oluşturma-
- Öğrenci sunumları/geribildirim verme
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı (Dijital Kısa Film) - Öğrenci sunumları/geribildirim verme
-Dijital kısa film oluşturma
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
10. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı (Dijital Kısa Film) - Öğrenci sunumları/geribildirim verme
-Dijital kısa film oluşturma
- Öğrenci sunumları/geribildirim verme
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
11. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı -Dijital hikaye kitabı oluşturma
-Web 2.0 araçları ile ölçme-değerlendirme araçları/uygulamaları oluşturma
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
12. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı (Dijital Hikaye Kitabı) - Öğrenci sunumları/geribildirim verme
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
13. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı -Web 2.0 araçları ile ölçme-değerlendirme araçları/uygulamaları oluşturma
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
14. Hafta
FİNAL SINAVI
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramların anlamını sözlü/yazılı ifade eder.
ÖÇ-2
Öğretim teknolojilerinin gelişimini tarihsel süreç içerisinde irdeler.
ÖÇ-3
Öğretim teknolojilerinin tasarım ilkelerini kavrar.
ÖÇ-4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları açıklar.
ÖÇ-5
Öğretim teknolojilerinde kullanılan araç-gereçlerin özelliklerini, üstünlük ve sınırlılıklarını açıklar.
ÖÇ-6
Öğrenme konusuna, amaçlarına ve öğrenme ihtiyaçlarına uygun dijital materyal tasarlar ve geliştirir
ÖÇ-7
Arkadaşlarının derste geliştirmiş olduğu dijital materyalleri değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).