Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Dünya İngilizceleri ve Kültür

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ELT0002 Dünya İngilizceleri ve Kültür 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
 İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımı, ortak dil olarak İngilizce ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımlarının öğretilmesi; İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımının İngilizcenin öğretimine ve öğretmen eğitimine yansımalarının incelenmesi; öğrencilerin dil ve kültür arasındaki ilişkiye yönelik bilinçlerinin geliştirilmesi ve kültürün dil öğretimindeki yerinin irdelenmesi; ders kitapları ve edebî eserler gibi materyallerin incelenerek kültürel ögelerin değerlendirilmesi.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Taj Bakhsh Hosseini
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri PAZARTESİ, 16:00 - 17:50
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sunum, proje ve yazılı sınavlar
Temel Kaynaklar
Jenkins, J. (2006). Current perspectives on teaching World Englishes and English as a LinguaFranca. TESOL Quarterly, 40, 1, 157-181.
Jenkins, J. (2015). Global Englishes. (3rd ed.). London: Routledge.
Kachru, B. B. (1990a). World Englishes and applied linguistics. World Englishes, 9, 1, 3–20.
Kachru, B. B. (1985a). Standards,  codification and sociolinguistic realism: the English language in the outer circle.  
Kachru, B. B. (1985b). Institutionalised second language varieties. In Greenbaum, S. (1985), 211–26. Revised version in 673-687. London, New York: Routledge.
Kirkpatrick, A. (2010). The Routledge Handbook of World Englishes. London, New York: Routledge. 
Kirkpatrick, A. (2007). World Englishes: Implications for International Communication and English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University
McKay, S. L. (2018). English as an international language: What it is and What it means for pedagogy. RELC Journal, 49, 1, 9-23 In Quirk, R. and Widdowson, H. G. (1985), 11–30.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Uluslararası dil olarak İngilizcenin kullanımı, ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımları LECTURE & Discussion (L& D)
2. Hafta İngilizce ile ilgili alan yazında kullanılan farklı kavramların incelenmesi LECTURE & Discussion (L& D)
3. Hafta Dil çeşitliliği, Kachru’nun ortak merkezli daireleri ve pedagojik yansımaları LECTURE & Discussion (L& D)
4. Hafta Byram’ın savoir kavramı ve kültürler arası iletişim becerileri. LECTURE & Discussion (L& D)
5. Hafta Öğrencilerin dil ve kültür arasındaki ilişkiye yönelik bilinçlerinin geliştirilmesi kültürün dil öğretimindeki yerinin incelenmesi LECTURE & Discussion (L& D)
6. Hafta Kültür ve kültürün dil öğretimindeki yerinin incelenmesi LECTURE & Discussion (L& D)
7. Hafta Ders kitaplarındaki kültür unsurlarının incelenmesi LECTURE & Discussion (L& D)
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Edebi eserler, filmler, medyadaki kültür unsurlarının eğitsel değerinin araştırılması eğitsel değerinin araştırılması LECTURE & Discussion (L& D)
10. Hafta Öğrenilenlerin Gözden Geçirilmesi ve Yeni Kavramların Tartışılması LECTURE & Discussion (L& D)
11. Hafta Sınıf içi Sunumlar ve Tartışma: Inner Circle Örnekler LECTURE & Discussion (L& D)
12. Hafta Sınıf içi Sunumlar ve Tartışma: Inner Circle Örnekler LECTURE & Discussion (L& D)
13. Hafta Sınıf içi Sunumlar ve Tartışma: Inner Circle Örnekler LECTURE & Discussion (L& D)
14. Hafta Sınıf içi Sunumlar ve Tartışma: Inner Circle Örnekler LECTURE & Discussion (L& D)
15. Hafta Final LECTURE & Discussion (L& D)
16. Hafta LECTURE & Discussion (L& D)
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Dünya dili olarak İngilizce’nin önemini ve dünyada konuşulan İngilizce çeşitlerini kavrayabilir.
ÖÇ-2İngilizce ile ilgili literatürde kullanılan ilgili kavramları kavrayabilir.
ÖÇ-3Dil ve kültür ilişkisini fark edebilir ve kültür öğretimi kavramını genel hatlarıyla açıklayabilir.
ÖÇ-4İngilizce öğretimi ve kültür arasında bağlantıyı fark ederek çeşitli aktiviteler şeklinde örneklendirebilir.
ÖÇ-5İngilizce derslerinde kullanılabilecek ders materyallerinde kültürel ögeleri tanıyabilir ve yorumlayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5