İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımı, ortak dil olarak İngilizce ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımlarının öğretilmesi; İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımının İngilizcenin öğretimine ve öğretmen eğitimine yansımalarının incelenmesi; öğrencilerin dil ve kültür arasındaki ilişkiye yönelik bilinçlerinin geliştirilmesi ve kültürün dil öğretimindeki yerinin irdelenmesi; ders kitapları ve edebî eserler gibi materyallerin incelenerek kültürel ögelerin değerlendirilmesi.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Taj Bakhsh Hosseini
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
PAZARTESİ, 16:00 - 17:50
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunum, proje ve yazılı sınavlar
Temel Kaynaklar
Jenkins, J. (2006). Current perspectives on teaching World Englishes and English as a LinguaFranca. TESOL Quarterly, 40, 1, 157-181.
Jenkins, J. (2015). Global Englishes. (3rd ed.). London: Routledge.
Kachru, B. B. (1990a). World Englishes and applied linguistics. World Englishes, 9, 1, 3–20.
Kachru, B. B. (1985a). Standards, codification and sociolinguistic realism: the English language in the outer circle.
Kachru, B. B. (1985b). Institutionalised second language varieties. In Greenbaum, S. (1985), 211–26. Revised version in 673-687. London, New York: Routledge.
Kirkpatrick, A. (2010). The Routledge Handbook of World Englishes. London, New York: Routledge.
Kirkpatrick, A. (2007). World Englishes: Implications for International Communication and English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University
McKay, S. L. (2018). English as an international language: What it is and What it means for pedagogy. RELC Journal, 49, 1, 9-23 In Quirk, R. and Widdowson, H. G. (1985), 11–30.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Uluslararası dil olarak İngilizcenin kullanımı, ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımları
LECTURE & Discussion (L& D)
2. Hafta
İngilizce ile ilgili alan yazında kullanılan farklı kavramların incelenmesi
LECTURE & Discussion (L& D)
3. Hafta
Dil çeşitliliği, Kachru’nun ortak merkezli daireleri ve pedagojik yansımaları
LECTURE & Discussion (L& D)
4. Hafta
Byram’ın savoir kavramı ve kültürler arası iletişim becerileri.
LECTURE & Discussion (L& D)
5. Hafta
Öğrencilerin dil ve kültür arasındaki ilişkiye yönelik bilinçlerinin geliştirilmesi kültürün dil öğretimindeki yerinin incelenmesi
LECTURE & Discussion (L& D)
6. Hafta
Kültür ve kültürün dil öğretimindeki yerinin
incelenmesi
LECTURE & Discussion (L& D)
7. Hafta
Ders kitaplarındaki kültür unsurlarının
incelenmesi
LECTURE & Discussion (L& D)
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Edebi eserler, filmler, medyadaki kültür
unsurlarının eğitsel değerinin araştırılması eğitsel değerinin araştırılması
LECTURE & Discussion (L& D)
10. Hafta
Öğrenilenlerin Gözden Geçirilmesi ve Yeni Kavramların Tartışılması
LECTURE & Discussion (L& D)
11. Hafta
Sınıf içi Sunumlar ve Tartışma: Inner Circle
Örnekler
LECTURE & Discussion (L& D)
12. Hafta
Sınıf içi Sunumlar ve Tartışma: Inner Circle
Örnekler
LECTURE & Discussion (L& D)
13. Hafta
Sınıf içi Sunumlar ve Tartışma: Inner Circle
Örnekler
LECTURE & Discussion (L& D)
14. Hafta
Sınıf içi Sunumlar ve Tartışma: Inner Circle
Örnekler
LECTURE & Discussion (L& D)
15. Hafta
Final
LECTURE & Discussion (L& D)
16. Hafta
LECTURE & Discussion (L& D)
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Dünya dili olarak İngilizce’nin önemini ve dünyada konuşulan İngilizce çeşitlerini kavrayabilir.
ÖÇ-2
İngilizce ile ilgili literatürde kullanılan ilgili kavramları
kavrayabilir.
ÖÇ-3
Dil ve kültür ilişkisini fark edebilir ve kültür öğretimi kavramını genel hatlarıyla açıklayabilir.
ÖÇ-4
İngilizce öğretimi ve kültür arasında bağlantıyı fark ederek çeşitli aktiviteler şeklinde örneklendirebilir.
ÖÇ-5
İngilizce derslerinde kullanılabilecek ders materyallerinde kültürel ögeleri tanıyabilir ve yorumlayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).