Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İngilizce Öğretiminde Drama

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ELT0005 İngilizce Öğretiminde Drama 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Drama dersi kapsamında Dilin estetik, üretken ve yaratıcı boyutları çerçevesinde;
1) İngilizce öğretiminde drama etkinlikleri ve gösteri sanatlarının yerini ve olası kullanım alanlarını kavramak, 
2) dil öğrenenlerin kelimeler, vücut hareketi, duruş, jest, mimik ve diğer yollarla kendilerini rahat ifade edebilecekleri söylem kanallarının farkındalığını kazandırmak,
3) tiyatro tarihi ve oyun okumaları yoluyla başlıca eserler üzerine kültürel zenginleşme ve yeni bakış açıları edinilmesini sağlamak hedeflenmektedir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Devrim Günay
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Demonstrasyon,

Aktarım,

Dramatizasyon,

Oyun izleme
Temel Kaynaklar Improvisation for the Theatre by Viola Spolin. Northwestern U.P. 1999.

Acting Onstage and Off by Robert Barton. Holt, Rinehart and Winston.1993.
Diğer Kaynaklar  
British Council ( EDB 2008/2009) Teaching English Through Drama. EDB Professional Development for Teachers, Hong Kong. Maley, A. and Duff, A. (2005) Drama Techniques: A Resource Book of Communication Activities for Language Teachers. Cambridge University Press. Spolin, V. (1963) Improvisation for the Theater: A Handbook of Teaching and Directing Techniques. Northwestern University Press.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Introduction to the programme. Theatre vs. Drama Presentation, watch&respond, role play, improvisation
2. Hafta The Origins of Drama: Ancient Greece and Tragedy, “Oedipus Rex” by Sophocles Presentation, watch&respond, role play, improvisation
3. Hafta The Origins of Drama: Ancient Greece and Tragedy, “Oedipus Rex” by Sophocles Presentation, watch&respond, role play, improvisation
4. Hafta Medea by Euripides Presentation, watch&respond, role play, improvisation
5. Hafta Drama in Roman Times, Medieval Age and the Renaissance: Elizabethan Drama, Shakespeare: “Macbeth” Presentation, watch&respond, role play, improvisation
6. Hafta Drama in Roman Times, Medieval Age and the Renaissance: Elizabethan Drama, Shakespeare: “Macbeth” Presentation, watch&respond, role play, improvisation
7. Hafta Midterms Presentation, watch&respond, role play, improvisation
8. Hafta Modern Drama: “A Doll’s House” by Henrik Ibsen Presentation, watch&respond, role play, improvisation
9. Hafta The Absurd Drama: “Waiting for Godot” by Samuel Beckett Presentation, watch&respond, role play, improvisation
10. Hafta Using Drama Texts in the Classroom Presentation, watch&respond, role play, improvisation
11. Hafta The National Theatre Stage Performances: Lessons to learn Presentation, watch&respond, role play, improvisation
12. Hafta Suggesting Drama Activities for online communities: Machinima & beyond Presentation, watch&respond, role play, improvisation
13. Hafta Video tutorial for activating Drama games Presentation, watch&respond, role play, improvisation
14. Hafta Final Evaluation Presentation, watch&respond, role play, improvisation
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler yabancı dil bilgi ve becerilerini drama becerileriyle destekleyebilecek, aktivitelere yanısıtabilecek ve birbiriyle bağdaştırabileceklerdir.
ÖÇ-2Öğrenciler drama teknikleriyle beceri odaklı yabancı dil öğretim ortamını öğrenci merkezli ders planlarına dönüştürebileceklerdir.
ÖÇ-3Öğrenciler aktivite ve oyunları yabancı dil sınıflarına entegre edebilecektir.
ÖÇ-4Öğrenciler yabancı dil sınıflarında drama tekniklerinin dersi güçlendirdiğini ve zenginleştirdiğini fark edecektir.
ÖÇ-5Öğrenciler drama teknikleriyle öğretici odaklı sınıfların öğrenci merkezli sınıflara dönüştürülebileceğini fark edecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5