Drama dersi kapsamında Dilin estetik, üretken ve yaratıcı boyutları çerçevesinde;
1) İngilizce öğretiminde drama etkinlikleri ve gösteri sanatlarının yerini ve olası kullanım alanlarını kavramak,
2) dil öğrenenlerin kelimeler, vücut hareketi, duruş, jest, mimik ve diğer yollarla kendilerini rahat ifade edebilecekleri söylem kanallarının farkındalığını kazandırmak,
3) tiyatro tarihi ve oyun okumaları yoluyla başlıca eserler üzerine kültürel zenginleşme ve yeni bakış açıları edinilmesini sağlamak hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Devrim Günay
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Demonstrasyon,
Aktarım,
Dramatizasyon,
Oyun izleme
Temel Kaynaklar
Improvisation for the Theatre by Viola Spolin. Northwestern U.P. 1999.
Acting Onstage and Off by Robert Barton. Holt, Rinehart and Winston.1993.
Diğer Kaynaklar
British Council ( EDB 2008/2009) Teaching English Through Drama. EDB Professional Development for Teachers, Hong Kong.
Maley, A. and Duff, A. (2005) Drama Techniques: A Resource Book of Communication Activities for Language Teachers. Cambridge University Press.
Spolin, V. (1963) Improvisation for the Theater: A Handbook of Teaching and Directing Techniques. Northwestern University Press.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Introduction to the programme. Theatre vs. Drama
Presentation, watch&respond, role play, improvisation
2. Hafta
The Origins of Drama: Ancient Greece and Tragedy, “Oedipus Rex” by Sophocles
Presentation, watch&respond, role play, improvisation
3. Hafta
The Origins of Drama: Ancient Greece and Tragedy, “Oedipus Rex” by Sophocles
Presentation, watch&respond, role play, improvisation
4. Hafta
Medea by Euripides
Presentation, watch&respond, role play, improvisation
5. Hafta
Drama in Roman Times, Medieval Age and the Renaissance: Elizabethan Drama, Shakespeare: “Macbeth”
Presentation, watch&respond, role play, improvisation
6. Hafta
Drama in Roman Times, Medieval Age and the Renaissance: Elizabethan Drama, Shakespeare: “Macbeth”
Presentation, watch&respond, role play, improvisation
7. Hafta
Midterms
Presentation, watch&respond, role play, improvisation
8. Hafta
Modern Drama: “A Doll’s House” by Henrik Ibsen
Presentation, watch&respond, role play, improvisation
9. Hafta
The Absurd Drama: “Waiting for Godot” by Samuel Beckett
Presentation, watch&respond, role play, improvisation
10. Hafta
Using Drama Texts in the Classroom
Presentation, watch&respond, role play, improvisation
11. Hafta
The National Theatre Stage Performances: Lessons to learn
Presentation, watch&respond, role play, improvisation
12. Hafta
Suggesting Drama Activities for online communities: Machinima & beyond
Presentation, watch&respond, role play, improvisation
13. Hafta
Video tutorial for activating Drama games
Presentation, watch&respond, role play, improvisation
14. Hafta
Final Evaluation
Presentation, watch&respond, role play, improvisation
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler yabancı dil bilgi ve becerilerini drama becerileriyle destekleyebilecek, aktivitelere yanısıtabilecek ve birbiriyle bağdaştırabileceklerdir.
ÖÇ-2
Öğrenciler drama teknikleriyle beceri odaklı yabancı dil öğretim ortamını öğrenci merkezli ders planlarına dönüştürebileceklerdir.
ÖÇ-3
Öğrenciler aktivite ve oyunları yabancı dil sınıflarına entegre edebilecektir.
ÖÇ-4
Öğrenciler yabancı dil sınıflarında drama tekniklerinin dersi güçlendirdiğini ve zenginleştirdiğini fark edecektir.
ÖÇ-5
Öğrenciler drama teknikleriyle öğretici odaklı sınıfların öğrenci merkezli sınıflara dönüştürülebileceğini fark edecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).