Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Türk İşaret Dilleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EGK0023 Türk İşaret Dilleri 2/0/0 SA Turkish 3
Dersin Amacı
İşaret diliyle ilgili temel kavramlar; Türk işaret dili, tarihi ve özellikleri; Türk işaret dilinde harfler; ses bilgisi; işaretin iç yapısı, eşzamanlılık ve ardışıklık; ses bilgisi açısından el alfabesi; işaret dilinde şekil bilgisi, işaretin yapılanışı ve biçimlenişi; sözcük sınıfları ve zamirler; işaret dilinde söz dizimi; sözcük dizilişi, cümle türleri; soru cümleleri; işaret dilinde anlambilim; anlam ve gönderim, anlam türleri, deyimler; Türk işaret dili ile karşılıklı konuşma.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gökben Keleş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma, demonstrasyon, uygulama
Temel Kaynaklar -Ders notları ve kaynaklar
Diğer Kaynaklar Ders uygulaması sırasında kendi videolarımızı çekiyoruz
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İşaret Dili ve Çevre Uygulamaları TİD Alfabesi tanıtımı TİD Alfabesi el ve parmak şekilleri Parmak alfabesinin kullanımı Kelimeleri uygun hızla yazmak Pratik Anlatım ve pratik
2. Hafta İşaret Dili ve Çevre Uygulamaları Adını soyadını yazma Akraba ile ilgili işaretler Aile ile ilgili işaretler Zamirleri kullanma Pratik Anlatım ve pratik
3. Hafta Okul ve Eğitim İşaretleri,Günlük Kullanılan Kelimeler Ders adları, eğitim araçları, okullun bölümleri Günlük kullanılan işaretler (Var-Yok-Olur-Olmaz-İşaret Dili-Türk-Türkçe-vs.) Pratik Anlatım ve pratik
4. Hafta Gıda ve Giyim İşaretleri Meyvalar,Sebzeler,yemekler,içecekler Giyeceklerimiz;kazak,Gömlek,pantolon,ayakkabı Pratik Anlatım ve pratik
5. Hafta TİD Dilbilgisi Kavramları Fiiller,Soru Cümleleri,zıt anlamlılar Cümle kurma çalışması Pratik Anlatım ve pratik
6. Hafta Duygular ve eşyalar Özlemek,ağlamak,gülmek v.s. Evin bölümleri, ev eşyaları Cümle çalışmaları Anlatım ve pratik
7. Hafta Zaman ve Zaman Dilimleri Günler ve aylar Mevsimler,zaman ile ilgili kavramlar ve işaretler Anlatım ve pratik
8. Hafta VİZE Öğrendiğimiz tüm işaretler ve kavramlar ile karşılıklı dialog değerlendirlmesi Karşılıklı dialog değerlendirmesi Vize- Karşılıklı Diyalog Değerlendirme
9. Hafta Zaman ve Zaman Dilimleri Zaman zarfları (Bügün -yarın-dün-hemen-şimdi-önce -sonra-v.s.) Zaman zarflarını cümle içerisinde kullanma Anlatım ve pratik
10. Hafta Renkler ve Cümle Kurma Renkler Cümle içerisinde bağlaç kullanma (ve-veya gibi) Anlatım ve pratik
11. Hafta Hayvanlar ve Meslekler Hayvan ve meslek işaretleri Cümle ve paragraf çalışması Anlatım ve pratik
12. Hafta Günlük Konuşma ve Karşılıklı Dialog Karşılıklı dialog ; nasılsın-iyiyim-teşekkür ederim-özür dilerim-kolay gelsin-günaydın-iyi geceler v.s.) Karşılıklı diyalog Anlatım ve pratik
13. Hafta Cografi Terimler ve İller Hava-yağmur-kar-deprem-sel-rüzgar-fırtına-göl-deniz-dağ v.s.) İllerin işaretleri Anlatım ve pratik
14. Hafta FİNAL Karşılıklı dialog ve paragraf çevirme ile değerlendirme Karşılıklı dialog ve paragraf çevirme ile değerlendirme Final- Karşılıklı Diyalog ve Paragraf Çevirme ile Değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Türk İşaret Dilinin genel özelliklerini açıklayabilir.
ÖÇ-2İşaret dilinde kullanılan temel sözcükleri kullanabilir.
ÖÇ-3Türk işaret dili cümle yapılarını açıklayabilir.
ÖÇ-4Türk işaret dilinde sözcük sınıfları ve cümle türlerini bilir.
ÖÇ-5Türk işaret dili ile karşılıklı konuşabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5