Lisans
Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sunum Teknikleri (İngilizce)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
CSE7311 7 Sunum Teknikleri (İngilizce) 2/0/0 Z İngilizce 2
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin profesyonel iş yaşamında iletişimin öneminin farkına varmalarını sağlamak ve akademik olarak topluluk karşısında sunum yapabilme becerilerini geliştirmektir.
Bu dersin sonunda öğrenciler, bir topluluk kaşısında uygun postürle, ideal sunumun  parçları olan giriş, gelişme, sonuç bölümlerinden oluşan bir sunum hazırlayabilecekler ve   slaytlar arası geçişlerde  uygun sunum dilini kullanabileceklerdir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Özay ŞEKER
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı- 09:00-11:00 / 11:00-13:00
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe :14:00-15:00 Ofis: 4A-01 ATAKÖY
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Socratik öğrenme temelli öğrenci merkezli iletişimsel.
Temel Kaynaklar  Ders Kitabı: Texts from different sources: Dynamic Presentations, Mark Powel, Cambridge University Press, Academic Speaking Skills, Blackswan Language Series, Presenting: Deliver Presentations with Confidence, Collins EAP
Diğer Kaynaklar Derlame Ders  Notları

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Introduction Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
2. Hafta Parts of a presentation: Effective Introduction Techniques Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
3. Hafta Parts of a presentation: Effective Body development Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
4. Hafta Parts of a presentation: Effective Closing Techniques Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
5. Hafta The use of Visual Aids in a professional presentation Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
6. Hafta Transition expression for Smooth Structure Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
7. Hafta The use of facts and figures in a professional presentation Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
8. Hafta MIDTERM EXAM
9. Hafta How to handle “Question and Answer session” in a presentation and evaluation criteria Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
10. Hafta Using citation techniques Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
11. Hafta Pair presentations in line with graduation project Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
12. Hafta Pair presentations in line with graduation project Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
13. Hafta Pair presentations in line with graduation project Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
14. Hafta Pair presentations in line with graduation project Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
15. Hafta Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 30


ÖÇ-1Öğrenciler uygun duruş, göz teması ve ses kullanımı ile bir sunum yapabilecekler.
ÖÇ-2Öğrenciler sunumlarında etkili bir açılış ve kapanış konuşması yapabileceklerdir.
ÖÇ-3Öğrenciler uygun geçiş ifadeleri ile bir sunumun giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini oluşturabilecekler.
ÖÇ-4Öğrenciler grafik ve diyagram gibi görselleri etkin bir şekilde kullanabilecekler.
ÖÇ-5Öğrencier mezuniyet projesine uygun bir sunum yapabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5