Lisans
Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Nesneye Dayalı Programlama

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
CSE3003 3 Nesneye Dayalı Programlama 2/0/2 Z İngilizce 8
Dersin Amacı
Bu ders nesneye yönelik programlama kavramlarını tanıtmaktadır. C++ dilini ilk olarak prosedürel bir dil ("C dostu") olarak tanıtır ve daha sonra nesneye yönelik kavramlara ve jenerik özelliklere doğru devam eder: sınıflar, kalıtım, çok şekillilik, şablonlar ve Standart Şablon Kütüphanesi. Nesneye yönelik programlama kavramları ders süresince tanıtılır ve bu kavramlara dayanan uygulamalar bu ders özelinde C++ dilinde gerçekleştirilir.
Ön Koşullar CSE1001 Programlama-1
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Fatma P. AKBULUT
Asistanlar Ar. Gör. Büşra Kocaçınar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 09:00-11:00 11:00-13:00
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 09:00-11:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Teori derslerinde anlatım ve laboratuvarlarda uygulama ile ders verilmektedir.
Temel Kaynaklar D.     S. Malik, “C++ Programming: Program Design  including Data Structures”, 8.  sürüm, 2017  

Deitel, H. M., & Deitel, P. J. . C++ how to program. Pearson Education. 7th Edition, 2009

 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş ve ders tanıtımı Sözlü Anlatım, Laboratuvar
2. Hafta String sınıfı ve yazılmış sınıfların kullanımı Sözlü Anlatım, Laboratuvar
3. Hafta Function Overloading Sözlü Anlatım, Laboratuvar
4. Hafta Structs, Sınıflar ve veri soyutlama (Bölüm 10) Sözlü Anlatım, Laboratuvar
5. Hafta Sınıflar ve veri soyutlama (Bölüm 10) Sözlü Anlatım, Laboratuvar
6. Hafta Kalıtım ve kompozisyon (Bölüm 11) Sözlü Anlatım, Laboratuvar
7. Hafta Kalıtım ve kompozisyon (Bölüm 11) Sözlü Anlatım, Laboratuvar
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Sanal fonksiyonlar ve soyut sınıflar (Bölüm 12) Sözlü Anlatım, Laboratuvar
10. Hafta Sanal fonksiyonlar ve soyut sınıflar (Bölüm 12) Sözlü Anlatım, Laboratuvar
11. Hafta Aşırı Yükleme ve Şablonlar (Bölüm 13) Sözlü Anlatım, Laboratuvar
12. Hafta Aşırı Yükleme ve Şablonlar (Bölüm 13) Sözlü Anlatım, Laboratuvar
13. Hafta Aykırı Durum İşleme (Bölüm 14) Sözlü Anlatım, Laboratuvar
14. Hafta Aykırı Durum İşleme (Bölüm 14) Sözlü Anlatım, Laboratuvar
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 3 10
Projeler 1 10
Laboratuvar 1 25
Final 1 35


ÖÇ-1Sınıf ve nesne arasındaki farkı tanımlayabilirim.
ÖÇ-2Kalıtım ve kompozisyon kavramlarını açıklayabilirim.
ÖÇ-3Sanal fonksiyonlar ve soyut sınıfları kullanabilirim.
ÖÇ-4Tasarladığım sınıflarda aykırı durum işleme (exception handling) kullanabilirim.
ÖÇ-5Operatör aşırı yüklemesini kullanarak sınıflarımı tasarlayabilirim.
ÖÇ-6Şablon kavramını kullanarak sınıfları tasarlayabilirim.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6