Benzetime giriş; Benzetim modellerinin gözden geçirilmesi; Benzetim için istatistiksel modeller; Kuyruk modelleri; Envanter sistemleri; Rassal Sayılar; Girdi verilerinin analizi; Çıktı analizi; Benzetim modellerini Değerlendirme & Geçerleme; Alternatif sistem tasarımlarının değerlendirilmesi; Üretim sistemlerinin benzetimi.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dönem Raporu/Projesi: Üç kontrol, bir son rapor ve sunumdan oluşan dönem projesi.
Laboratuar Çalışması: Haftada iki saat olarak bilgisayar laboratuarında uygulama yapılacaktır. İstatistiksel analizler, modelleme ve çıktı analizleri ARENA'da gösterilecektir.
Temel Kaynaklar
1. Banks, J., Carson II, J.S. and Nelson, B.L. (2009). Discrete-Event System Simulation (5th ed.). Prentice Hall. 0136062121.
2. Kelton, W.D., Sadowski, R.P., and Sturrock, D.T. (2010). Simulation with Arena (5th ed.). McGraw-Hill. 0072919817.
Diğer Kaynaklar
- Law, A.M. and Kelton, W.D. (2000). Simulation Modeling and Analysis (3rd ed.). McGraw-Hill. 0070592926.
Benzetimin avantaj ve dezavantajları. Benzetimde işlem adımları. Dinamik benzetim örnekleri.
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
3. Hafta
Ayrık olay benzetimin bileşenleri. İstatistiklerin toplanması. Elle benzetim. Components of discrete event simulation. Collection of statistics. Hand simulation.
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
4. Hafta
Olasılık tekrarı.
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
5. Hafta
Bir Tek-Sunuculu Kuyruk Sisteminin benzetimi.
Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
6. Hafta
Rassal sayı üreteçleri. Benzetim dilleri tarafından kullanılan üreteçler.
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
7. Hafta
Rassal sayılar için testler. Frekans testleri. Otokorelasyon testleri.
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.