Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
 Bu derste öğrencilerin dil edinim kuramlarını öğrenerek dil ve kavram gelişimi ile ilgili bilgi sahibi olması, bununla birlikte 0-6 yaş çocuğunun dil ve kavram gelişimini ve bunu etkileyen faktörlere hakim olarak çocukların dil ve kavram gelişimini destekleyici etkinlikler oluşturabilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dil gelişimi ille ilgili temel kavramlar Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
2. Hafta Dil ve iletişim Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
3. Hafta Dilin bileşenleri ve konuşma Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
4. Hafta Dil gelişimini etkileyen faktörler Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
5. Hafta Dil gelişimini etkileyen faktörler Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
6. Hafta 0-6 yaş dil gelişimi aşamaları Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
7. Hafta 0-6 yaş dil gelişimi aşamaları Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
8. Hafta Vize
9. Hafta Kavram gelişimi Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
10. Hafta Dil edinim kuramları Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
11. Hafta Dil edinim kuramları Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
12. Hafta Dil edinim kuramları Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
13. Hafta Dil ve kavram gelişimini destekleyici etkinlikler Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
14. Hafta Dil ve kavram gelişimini destekleyici etkinlikler Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
15. Hafta Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-15-Dil ve kavram gelişimine yönelik etkinlikler oluşturur
ÖÇ-21-Dil ve kavram gelişimi ile ilgili temel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
ÖÇ-32-0-6 yaş dil gelişim aşamalarını sıralar
ÖÇ-43-Dil gelişimini etkileyen faktörleri ifade eder
ÖÇ-54-Dil edinim kuramları ile ilgili tartışmalara katılır
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--