Bu derste öğrencilerin dil edinim kuramlarını öğrenerek dil ve kavram gelişimi ile ilgili bilgi sahibi olması, bununla birlikte 0-6 yaş çocuğunun dil ve kavram gelişimini ve bunu etkileyen faktörlere hakim olarak çocukların dil ve kavram gelişimini destekleyici etkinlikler oluşturabilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dil gelişimi ille ilgili temel kavramlar
Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
2. Hafta
Dil ve iletişim
Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
3. Hafta
Dilin bileşenleri ve konuşma
Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
4. Hafta
Dil gelişimini etkileyen faktörler
Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
5. Hafta
Dil gelişimini etkileyen faktörler
Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
6. Hafta
0-6 yaş dil gelişimi aşamaları
Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
7. Hafta
0-6 yaş dil gelişimi aşamaları
Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Kavram gelişimi
Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
10. Hafta
Dil edinim kuramları
Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
11. Hafta
Dil edinim kuramları
Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
12. Hafta
Dil edinim kuramları
Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
13. Hafta
Dil ve kavram gelişimini destekleyici etkinlikler
Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
14. Hafta
Dil ve kavram gelişimini destekleyici etkinlikler
Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
5-Dil ve kavram gelişimine yönelik etkinlikler oluşturur
ÖÇ-2
1-Dil ve kavram gelişimi ile ilgili temel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
ÖÇ-3
2-0-6 yaş dil gelişim aşamalarını sıralar
ÖÇ-4
3-Dil gelişimini etkileyen faktörleri ifade eder
ÖÇ-5
4-Dil edinim kuramları ile ilgili tartışmalara katılır
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.