Anne baba eğitiminin tanımını yapabilme. Anne baba eğitiminin önemini kavrayabilme. Anne baba eğitiminin amaçlarını açıklayabilme. Ulusal ve uluslararası düzeyde uygulanan aile eğitim programlarını açıklayabilme. Anne baba tutumlarını açıklayabilme. Okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini kavrayabilme.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Aile kavramı
Anlatım, soru cevap
2. Hafta
Anne ve çocuk eğitimindeki önemi
Anlatım, soru cevap
3. Hafta
Baba ve çocuk eğitimindeki önemi
Anlatım, soru cevap
4. Hafta
Aile eğitimi nedir? Aile eğitimi neleri kapsar?
Anlatım, soru cevap
5. Hafta
Aile eğitim çalışmalarında dikkat edilecek hususlar
Anlatım, soru cevap
6. Hafta
Aile eğitimi örnek uygulamaları
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası
7. Hafta
Ailenin eğitime katılımı
Anlatım, soru cevap
8. Hafta
Bireysel katılım etkinlikleri (tek taraflı)
Anlatım, soru cevap
9. Hafta
Grup katılım etkinlikleri
Anlatım, soru cevap
10. Hafta
Aile katılım etkinlikleri hazırlanması
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası
11. Hafta
Aile katılının okul öncesi programa dahil etmek
Anlatım, soru cevap
12. Hafta
Bütünleştirilmiş aile katılım etkinlikleri
Anlatım, soru cevap
13. Hafta
Bütünleştirilmiş aile katılım etkinlikleri
Anlatım, soru cevap
14. Hafta
Bütünleştirilmiş aile katılım etkinlikleri
Anlatım, soru cevap
15. Hafta
.
.
16. Hafta
.
.
17. Hafta
.
.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Anne baba eğitiminin tanımını yapar.
ÖÇ-2
Anne baba eğitiminin önemini açıklar.
ÖÇ-3
Aile eğitim programlarının ilkelerini açıklar.
ÖÇ-4
Farklı ülkelerde uygulanan aile eğitim programlarını karşılaştırır.
ÖÇ-5
Okul öncesi eğitimde aile katılımı etkinlikleri planlar ve uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.