Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemi motor gelişim bilgisinin ve hareket eğitiminin önemini kavraması ve okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme yapmasıdır. 



Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, ders içeriğinin, derse ilişkin beklentilerin paylaşılması ve sorumluluklarının açıklanması Gelişimle ilgili kavramlar ve motor gelişim ile bağları (büyüme, gelişim, olgunlaşma, öğrenme, hazır bulunuşluk) Motor gelişimin tanımı, önemi, motor gelişimle ilgili temel kavramlar (form, performans, hareket vb.) Anlatım, soru-cevap, tartışma
2. Hafta Motor gelişim alanları Motor gelişimi etkileyen faktörler Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
3. Hafta Motor gelişime ilişkin çalışmaların tarihi Motor gelişime ilişkin yaklaşımlar (Olgunlaşma teorisi, dinamik sistemler teorisi, nöronal grup seleksiyon teorisi) Anlatım, soru-cevap, tartışma
4. Hafta Yaşam boyu motor gelişim modelleri Motor gelişim dönemleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
5. Hafta Motor gelişimin diğer gelişim alanları ile ilişkisi Bilimsel araştırmaların incelenmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme
6. Hafta Erken çocukluk döneminde motor gelişimin değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma
7. Hafta Okul öncesi eğitim programındaki motor gelişim alanı kazanımlarının ve göstergelerinin incelenmesi, okul öncesi dönem hareket eğitimi programı; Harekete sürükleyici etkinlikler İşlevsel etkinlikler Grup etkinlikleri Bütün sınıf etkinlikleri Etkinlik sunumları için grupların oluşturulması Anlatım, soru-cevap, tartışma
8. Hafta MEB Okul Öncesi Eğitim Programı Etkinlik Kitabında yer alan hareket etkinliklerinin incelenmesi Hareket eğitimi programlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi Sınav
9. Hafta Ara sınav Anlatım, soru-cevap, tartışma
10. Hafta Hareket eğitimi için uygun ortamın oluşturulması ve materyaller Hareket eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler Anlatım, soru-cevap, tartışma
11. Hafta Öğrenciler tarafından geliştirilen beden eğitimi planlarının sınıfta rol oynama yöntemi ile uygulanması, öğretim elemanınca gözlenerek sözlü geribildirim verilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, rol oynama, gösterip- yaptırma
12. Hafta Öğrenciler tarafından geliştirilen beden eğitimi planlarının sınıfta rol oynama yöntemi ile uygulanması, öğretim elemanınca gözlenerek sözlü geribildirim verilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, rol oynama, gösterip- yaptırma
13. Hafta Öğrenciler tarafından geliştirilen beden eğitimi planlarının sınıfta rol oynama yöntemi ile uygulanması, öğretim elemanınca gözlenerek sözlü geribildirim verilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, rol oynama, gösterip- yaptırma
14. Hafta Öğrenciler tarafından geliştirilen beden eğitimi planlarının sınıfta rol oynama yöntemi ile uygulanması, öğretim elemanınca gözlenerek sözlü geribildirim verilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, rol oynama, gösterip- yaptırma
15. Hafta Final sınavı Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 30


ÖÇ-1Gelişimle ilgili kavramları motor gelişim bağlamında tanımlar.
ÖÇ-2Motor gelişim modellerini motor gelişimin tarihsel gelişimi bağlamında açıklar.
ÖÇ-3Motor gelişim dönemlerini ve bu dönemlere ilişkin özellikleri açıklar.
ÖÇ-4Erken çocukluk döneminde motor gelişimi değerlendirir.
ÖÇ-5Hareket eğitimi için uygun ortam düzenlemesi yapar.
ÖÇ-6Çocuklara yönelik hareket eğitimi planlar, uygular ve değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60 
ÖÇ 61 
ÖÇ 62 
ÖÇ 63 
ÖÇ 64 
ÖÇ 65 
ÖÇ 66