Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemi motor gelişim bilgisinin ve hareket eğitiminin önemini kavraması ve okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme yapmasıdır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, ders içeriğinin, derse ilişkin beklentilerin paylaşılması ve sorumluluklarının açıklanması
Gelişimle ilgili kavramlar ve motor gelişim ile bağları (büyüme, gelişim, olgunlaşma, öğrenme, hazır bulunuşluk)
Motor gelişimin tanımı, önemi, motor gelişimle ilgili temel kavramlar (form, performans, hareket vb.)
Anlatım, soru-cevap, tartışma
2. Hafta
Motor gelişim alanları
Motor gelişimi etkileyen faktörler
Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
3. Hafta
Motor gelişime ilişkin çalışmaların tarihi
Motor gelişime ilişkin yaklaşımlar (Olgunlaşma teorisi, dinamik sistemler teorisi, nöronal grup seleksiyon teorisi)
Anlatım, soru-cevap, tartışma
4. Hafta
Yaşam boyu motor gelişim modelleri
Motor gelişim dönemleri
Anlatım, soru-cevap, tartışma
5. Hafta
Motor gelişimin diğer gelişim alanları ile ilişkisi
Bilimsel araştırmaların incelenmesi
Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme
6. Hafta
Erken çocukluk döneminde motor gelişimin değerlendirilmesi
Anlatım, soru-cevap, tartışma
7. Hafta
Okul öncesi eğitim programındaki motor gelişim alanı kazanımlarının ve göstergelerinin incelenmesi,
okul öncesi dönem hareket eğitimi programı;
Harekete sürükleyici etkinlikler
İşlevsel etkinlikler
Grup etkinlikleri
Bütün sınıf etkinlikleri
Etkinlik sunumları için grupların oluşturulması
Anlatım, soru-cevap, tartışma
8. Hafta
MEB Okul Öncesi Eğitim Programı Etkinlik Kitabında yer alan hareket etkinliklerinin incelenmesi
Hareket eğitimi programlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
Sınav
9. Hafta
Ara sınav
Anlatım, soru-cevap, tartışma
10. Hafta
Hareket eğitimi için uygun ortamın oluşturulması ve materyaller
Hareket eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
Anlatım, soru-cevap, tartışma
11. Hafta
Öğrenciler tarafından geliştirilen beden eğitimi planlarının sınıfta rol oynama yöntemi ile uygulanması, öğretim elemanınca gözlenerek sözlü geribildirim verilmesi
Anlatım, soru-cevap, tartışma, rol oynama, gösterip- yaptırma
12. Hafta
Öğrenciler tarafından geliştirilen beden eğitimi planlarının sınıfta rol oynama yöntemi ile uygulanması, öğretim elemanınca gözlenerek sözlü geribildirim verilmesi
Anlatım, soru-cevap, tartışma, rol oynama, gösterip- yaptırma
13. Hafta
Öğrenciler tarafından geliştirilen beden eğitimi planlarının sınıfta rol oynama yöntemi ile uygulanması, öğretim elemanınca gözlenerek sözlü geribildirim verilmesi
Anlatım, soru-cevap, tartışma, rol oynama, gösterip- yaptırma
14. Hafta
Öğrenciler tarafından geliştirilen beden eğitimi planlarının sınıfta rol oynama yöntemi ile uygulanması, öğretim elemanınca gözlenerek sözlü geribildirim verilmesi
Anlatım, soru-cevap, tartışma, rol oynama, gösterip- yaptırma
15. Hafta
Final sınavı
Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
30
ÖÇ-1
Gelişimle ilgili kavramları motor gelişim bağlamında tanımlar.
ÖÇ-2
Motor gelişim modellerini motor gelişimin tarihsel gelişimi bağlamında açıklar.
ÖÇ-3
Motor gelişim dönemlerini ve bu dönemlere ilişkin özellikleri açıklar.
ÖÇ-4
Erken çocukluk döneminde motor gelişimi değerlendirir.
ÖÇ-5
Hareket eğitimi için uygun ortam düzenlemesi yapar.
ÖÇ-6
Çocuklara yönelik hareket eğitimi planlar, uygular ve değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.