Bu dönem boyunca öğrencilerimize başlangıç düzeyinde bir İngilizce bilgisi kazandırılarak günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli basit konular hakkında konuşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Seval SARIYILDIZ AKSU, Öğr. Gör.Ayşegül Gezek, Öğr. Gör. Özay Şeker, Öğr. Gör. Ebru Temiz, Öğr. Gör. Dr. Sinan Bataklar, Öğr. Gör. Mehmet Altay
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Uzaktan Öğretim
Görüşme Saatleri ve Yeri
Her dönem uzaktan öğretim portaıl olarak kullanılan CATS'de güncellenir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
uzaktan Öğretim, öğrenciler için hazırlanan seslendirmeli ders slaytları kullanılır.
Temel Kaynaklar
İngilizce temel konular hakkında hazırlanan seslendirilmiş powerpoint sunumları.
Diğer Kaynaklar
Öğrenilen konuların uygulaması amacıyla hazırlanmış dosyalar.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İki kişinin resmi ve gayri resmi ortamda karşılaştıklarında birbirlerini selamlamaları.
Uzaktan Öğretim
2. Hafta
Kişinin kendini ve karşısındakini tanıtması, mesleğini sorması ve kendi mesleği ile ilgili bilgi vermesi.
Uzaktan Öğretim
3. Hafta
Ülke ve millet adları, emir cümleleri, zamirlerin özne ve nesne konumları.
Uzaktan Öğretim
4. Hafta
Tekil ve çoğul isimler, işaret zamirleri, ne ve kim soru kelimeleri ile başlayan sorular sorma, ofis gereçleri.
Uzaktan Öğretim
5. Hafta
Saati sorma ve söyleme, sıfatları kullanarak olumlu ve olumsuz cümleler oluşturma, zıt anlamlı sıfatlar.
Uzaktan Öğretim
6. Hafta
Sıra sayıları, insanları betimleme, yapılmış olan rezervasyon hakkında konuşma, otel ile ilgili kelimeler, haftanın günleri, yılın ayları.
Uzaktan Öğretim
7. Hafta
İyelik sıfatları, nesnelerin kime ait olduğu sorusunu sorma ve cevaplama, giysiler.
Uzaktan Öğretim
8. Hafta
İyelik zamirleri, birden fazla olan nesneler arasında bize ait olanı söyleme, there is/ there are ile olumlu, olumsuz ve soru cümlesi oluşturma. -ARA SINAV
Kısa Sınav
9. Hafta
Geniş zaman, nesne konumunda bulunan zamirler, rutin davranışlar hakkında konuşma, restoranda sipariş verme, restoranda geçen kelimeler.
Uzaktan Öğretim
10. Hafta
Sıklık zarfları, in,on,at edatları, boş zaman faaliyetleri hakkında konuşma, günlük eylemler.
Uzaktan Öğretim
11. Hafta
Sayılabilen ve sayılamayan isimler, "some, any", miktarlar ve fiyatlar hakkında konuşma, tekil ve çoğul isimler, boş zaman aktiviteleri.- KISA SINAV
Uzaktan Öğretim
12. Hafta
Şimdiki zaman, geniş zaman ve şimdiki zaman karşılaştırması.
Uzaktan Öğretim
13. Hafta
Aile bireyleri, onlar hakkında soru sorma, günlük kısa konuşmalar yapma, şimdiki zamanda olumlu, olumsuz ve soru cümleleri, şimdiki zamanı gelecek zaman için kullanma, "can/ can't"
Uzaktan Öğretim
14. Hafta
Aile bireyleri hakkında soru sorma, sayılması mümkün olmayan nesne ve kavramlar, "how, how many, how much,how often, how far, how long, how fast" soruları.
Uzaktan Öğretim
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
ÖÇ-2
Basit kalıpları ve günlük ifadeliri anlayıp kullanabilir.
ÖÇ-3
Kendini ve yanındakileri tanıtabilir ve diğer kişilere nerede yaşadıkları ve nelere sahip oldukları gibi kişişel detaylar hakkında soru sorup cevap verebilir.
ÖÇ-4
Karşıdaki kişi yavaş ve net konuştuğu ve yardımcı olduğu takdirde basit bir şekilde etkileşime geçebilir.
ÖÇ-5
İnsanlarla tanıştığında sosyalleşebilir.
ÖÇ-6
Alışveriş merkezinde iletişime geçebilir ve alışveriş yapabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.