Bu ders ile öğrencilerin kişilerarası ilişkilerde etkili olan bireye, çevreye ve topluma ait özellikleri ve kişilerarası ilişkilerde önemli olan sözel olan ve sözel olmayan unsurları bilmeleri ve bunlara ilişkin farkındalık geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Bu derse ait ön koşul bulunmamaktadır.
Eş Koşullar
Bu derse ait eş koşul bulunmamaktadır.
Özel Koşullar
Bu dersi alabilecek olan öğrenciler için özel koşul bulunmamaktadır.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Gizem Şimşek Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe günü Saat 13.00-14.00 arası Basın Ekspres Yerleşkesi, Kat L, 01 Amfi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Düz anlatım
- Örnek Olay
-Rol oynama
-Dramatizasyon
-Doğaçlama
-Soru- cevap
-Beyin fırtınası
Temel Kaynaklar
- Kaya, A. (2017). Kişilerarası İlişkiler ve İletişim. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar
- Cüceloğlu, D. (2016). İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi.
-Dökmen, Ü. (2016). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Remzi Kitabevi.
-Güngör Aytar, A. (2020). Etkili İletişim. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İletişimde Temel Kavramlar
Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
2. Hafta
İletişim Becerilerine Genel Bir Bakış
Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
3. Hafta
Kişilerarası İlişkilerin Başlangıcı ve Gelişimi
Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
4. Hafta
Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Dinleme
Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
5. Hafta
Kişilerarası İlişkiler ve Empati
Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
6. Hafta
Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Kendini Açma
Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
7. Hafta
Kişilerarası İlişkilerde Sözsüz İletişim
Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
8. Hafta
Kişilerarası İlişkilerde Çatışma ve Çatışma Çözme
Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
9. Hafta
Ara sınav
10. Hafta
Okulda Kişilerarası İlişkiler ve İletişim
Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
11. Hafta
Okulda Kişilerarası İlişkiler ve İletişim
Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
12. Hafta
Kişilerarası İlişkilerde Duygusal Zeka
Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
13. Hafta
İletişim ve Ego Durumları
Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
14. Hafta
Genel Değerlendirme ve Dersin Sonladırılması
Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Kişilerarası iletişimin önemini kavrar.
ÖÇ-2
İletişim modellerini, iletişimi etkileyen faktörleri söyler.
ÖÇ-3
Olumlu ve olumsuz iletişim hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-4
Dinleme-tepki verme ve soru sorma becerilerini kazanır.
ÖÇ-5
Sözsüz iletişim biçimlerini söyler.
ÖÇ-6
İletişimde güvergenlik, çekingenlik ve saldırganlık farklarını söyler.
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.