Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İnsan İlişkileri ve İletişim

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EGK 0016 İnsan İlişkileri ve İletişim 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
 Bu ders ile öğrencilerin kişilerarası ilişkilerde etkili olan bireye, çevreye ve topluma ait özellikleri ve kişilerarası ilişkilerde önemli olan sözel olan ve sözel olmayan unsurları bilmeleri ve bunlara ilişkin farkındalık geliştirmeleri amaçlanmaktadır. 
Ön Koşullar Bu derse ait ön koşul bulunmamaktadır.
Eş Koşullar Bu derse ait eş koşul bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Bu dersi alabilecek olan öğrenciler için özel koşul bulunmamaktadır.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Gizem Şimşek Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe günü Saat 13.00-14.00 arası Basın Ekspres Yerleşkesi, Kat L, 01 Amfi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Düz anlatım

 - Örnek Olay

-Rol oynama

-Dramatizasyon

-Doğaçlama

-Soru- cevap

-Beyin fırtınası
Temel Kaynaklar - Kaya, A. (2017). Kişilerarası İlişkiler ve İletişim. Ankara: PegemA Yayıncılık. 
Diğer Kaynaklar - Cüceloğlu, D. (2016). İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi. 

-Dökmen, Ü. (2016). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Remzi Kitabevi. 

-Güngör Aytar, A. (2020). Etkili İletişim. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İletişimde Temel Kavramlar Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
2. Hafta İletişim Becerilerine Genel Bir Bakış Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
3. Hafta Kişilerarası İlişkilerin Başlangıcı ve Gelişimi Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
4. Hafta Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Dinleme Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
5. Hafta Kişilerarası İlişkiler ve Empati Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
6. Hafta Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Kendini Açma Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
7. Hafta Kişilerarası İlişkilerde Sözsüz İletişim Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
8. Hafta Kişilerarası İlişkilerde Çatışma ve Çatışma Çözme Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta Okulda Kişilerarası İlişkiler ve İletişim Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
11. Hafta Okulda Kişilerarası İlişkiler ve İletişim Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
12. Hafta Kişilerarası İlişkilerde Duygusal Zeka Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
13. Hafta İletişim ve Ego Durumları Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
14. Hafta Genel Değerlendirme ve Dersin Sonladırılması Düz anlatım, Örnek olay, Rol oynama, Dramatizasyon, Doğaçlama, Soru- cevap, Beyin Fırtınası
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Kişilerarası iletişimin önemini kavrar.
ÖÇ-2İletişim modellerini, iletişimi etkileyen faktörleri söyler.
ÖÇ-3Olumlu ve olumsuz iletişim hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-4Dinleme-tepki verme ve soru sorma becerilerini kazanır.
ÖÇ-5Sözsüz iletişim biçimlerini söyler.
ÖÇ-6İletişimde güvergenlik, çekingenlik ve saldırganlık farklarını söyler.
ÖÇ-7Kişilerarası iletişimde çatışma çözme becerilerini kazanır.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7