Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Okullarda Gözlem

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0037 Okullarda Gözlem 1/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı, öğretmen adayının okul öncesi eğitim kurumlarında yürütülen etkinlikler ve sınıf içi öğretim uygulamaları ile ilgili görüş ve değerlendirmeler yapmaktır.
Ön Koşullar Ders uygulama dersi olduğundan yüz yüze katılım koşulu vardır.
Eş Koşullar Ders MEB okullarında yüz yüze gerçekleştirilecektir. Ders, seçmeli Meslek bilgisi dersi olduğundan, derse yüz yüze devam edemeyecek olan öğrencilerimiz farklı bir MBkodlu ders seçmelidirler.
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Emine Hande Aydos
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 9.00-11.50/12.00-14.50
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 15.00-16.00 Basın ekspres yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Etkin katılım

-Tartışma

-Gözlem
Temel Kaynaklar -Provenzo, E. F. & Blanton, W. E. (2006). Observing in School: A Guide for students in teacher education. Pearson Education, Inc.

-Yalçıner, M. (2006). Eğitimde gözlem ve değerlendirme. Nobel Yayın Dağıtım.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders İşlenişi ve Sürece Dair Bilgi Paylaşımı Yüz yüze / Kampüs
2. Hafta Okul Gözlemi Yüz yüze / Anaokulu
3. Hafta Sınıf ve Eğitim Ortamı Gözlemi Yüz yüze / Anaokulu
4. Hafta Öğretmenin Okulda Bir Günü Yüz yüze / Anaokulu
5. Hafta Öğretmenin İletişim Becerilerinin Gözlenmesi Yüz yüze / Anaokulu
6. Hafta Öğretmenin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Gözlenmesi Yüz yüze / Anaokulu
7. Hafta Çocuk Gözlemi Yüz yüze / Anaokulu
8. Hafta Çocuk Gözlemi Yüz yüze / Anaokulu
9. Hafta Vize Haftası Yüz yüze / Anaokulu
10. Hafta Çocuk Gözlemi Yüz yüze / Anaokulu
11. Hafta Etkinlik Gözlemi Yüz yüze / Anaokulu
12. Hafta Etkinlik Gözlemi Yüz yüze / Anaokulu
13. Hafta Etkinlik Gözlemi Yüz yüze / Anaokulu
14. Hafta Dönem Değerlendirmesi Değerlendirme
15. Hafta Dönem Dosyasının Hazırlanması ve Teslimi Raporlaştırma
16. Hafta Dönem Dosyasının Değerlendirilmesi Raporlaştırma
17. Hafta Dönem Dosyasının Değerlendirilmesi Raporlaştırma
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 100


ÖÇ-1Okulun çalışma sistemi hakkında bilgi sahibi olarak öğretmenlik mesleğinin gerekliliklerini, özelliklerini ve ilkelerini kazanır.
ÖÇ-2Okuldaki etkinliklere katılarak deneyim sahibi olur.
ÖÇ-3Okul işleyişi hakkında bilgi sahibi olarak ulusal eğitim sistemini tanır, alan öğretimi uygulamalarını yapar.
ÖÇ-4Öğretmen-öğrenci iletişimi konusunda bilgi sahibi olur.
ÖÇ-5Okul-Üniversite iş birliğinin önemini kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5