Bu dersin amacı, öğretmen adayının okul öncesi eğitim kurumlarında yürütülen etkinlikler ve sınıf içi öğretim uygulamaları ile ilgili görüş ve değerlendirmeler yapmaktır.
Ön Koşullar
Ders uygulama dersi olduğundan yüz yüze katılım koşulu vardır.
Eş Koşullar
Ders MEB okullarında yüz yüze gerçekleştirilecektir. Ders, seçmeli Meslek bilgisi dersi olduğundan, derse yüz yüze devam edemeyecek olan öğrencilerimiz farklı bir MBkodlu ders seçmelidirler.
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Emine Hande Aydos
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 9.00-11.50/12.00-14.50
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 15.00-16.00
Basın ekspres yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Etkin katılım
-Tartışma
-Gözlem
Temel Kaynaklar
-Provenzo, E. F. & Blanton, W. E. (2006). Observing in School: A Guide for students in teacher education. Pearson Education, Inc.
-Yalçıner, M. (2006). Eğitimde gözlem ve değerlendirme. Nobel Yayın Dağıtım.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders İşlenişi ve Sürece Dair Bilgi Paylaşımı
Yüz yüze / Kampüs
2. Hafta
Okul Gözlemi
Yüz yüze / Anaokulu
3. Hafta
Sınıf ve Eğitim Ortamı Gözlemi
Yüz yüze / Anaokulu
4. Hafta
Öğretmenin Okulda Bir Günü
Yüz yüze / Anaokulu
5. Hafta
Öğretmenin İletişim Becerilerinin Gözlenmesi
Yüz yüze / Anaokulu
6. Hafta
Öğretmenin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Gözlenmesi
Yüz yüze / Anaokulu
7. Hafta
Çocuk Gözlemi
Yüz yüze / Anaokulu
8. Hafta
Çocuk Gözlemi
Yüz yüze / Anaokulu
9. Hafta
Vize Haftası
Yüz yüze / Anaokulu
10. Hafta
Çocuk Gözlemi
Yüz yüze / Anaokulu
11. Hafta
Etkinlik Gözlemi
Yüz yüze / Anaokulu
12. Hafta
Etkinlik Gözlemi
Yüz yüze / Anaokulu
13. Hafta
Etkinlik Gözlemi
Yüz yüze / Anaokulu
14. Hafta
Dönem Değerlendirmesi
Değerlendirme
15. Hafta
Dönem Dosyasının Hazırlanması ve Teslimi
Raporlaştırma
16. Hafta
Dönem Dosyasının Değerlendirilmesi
Raporlaştırma
17. Hafta
Dönem Dosyasının Değerlendirilmesi
Raporlaştırma
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
100
ÖÇ-1
Okulun çalışma sistemi hakkında bilgi sahibi olarak öğretmenlik mesleğinin gerekliliklerini, özelliklerini ve ilkelerini kazanır.
ÖÇ-2
Okuldaki etkinliklere katılarak deneyim sahibi olur.
ÖÇ-3
Okul işleyişi hakkında bilgi sahibi olarak ulusal eğitim sistemini tanır, alan öğretimi uygulamalarını yapar.
ÖÇ-4
Öğretmen-öğrenci iletişimi konusunda bilgi sahibi olur.
ÖÇ-5
Okul-Üniversite iş birliğinin önemini kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.