Bu derste, 1970'li yıllarda yarı iletken üzerine odaklanmış; çip, mikroişlemci gibi bir dizi icatla başlayan bir teknolojik devrimin yaşamın her alanında yol açtığı değişimler analiz edilecektir. “Enformasyon Teknolojisi Devrimi” adı verilen bu devrimin ardından çehresi gittikçe artan bir ivmeyle değişmeye başlayan dünyada, nelerin olup-bittiğini anlamak, anlamlandırmak hedeflenecektir. Bu teknoloji devriminin endüstri toplumunun maddi temellerini değiştirip şekillendirmesiyle ortaya çıkan yeni toplumun (ağ toplumunun) ayırt edici özellikleri gösterilecektir.
Daha önceki dönüm noktalarındaki teknolojik gelişmeler de kendi koşulları içinde kökten değişimlere yol açmıştı. Yaklaşık 250 yıl önce buhar makinesinin icadıyla başlayan endüstri devrimi de “katı olan her şeyi buharlaştırmıştı”. Tarım toplumunu, endüstri toplumuna; geleneksel kültür ve yaşamı da modern kültür ve yaşama dönüştürmüştü. Derste bu değişim mekanizmalarının temel işlevi üzerinde durularak endüstri devrimi ve modern toplumun sergilediği sürecin bugünkü değişimlerle benzerlikleri ve farklılıkları da irdelenecektir.
Böylelikle bu derste, enformasyon teknolojilerinin oluşturduğu dijital dünyadaki yaşamlarıyla farklılık gösteren ve bu farklılıkları nedeniyle “Z” kuşağı denilen öğrencilerin (öğretmen adaylarının), içine doğdukları ve yaşamakta oldukları toplumun temel özellikleri konusunda farkındalıklarının oluşması hedeflenmektedir.
Bu konunun, geleceğin öğretmenleri açısından ayırt edici bir önemi olduğu; İçinde yaşadığı toplumun ne olduğu bilgisiyle donanmış öğretmenlerin, yeni toplumun ve enformasyon çağının gelecek kuşaklarını daha iyi anlamasına ve onları daha doğru yönlendirmesine katkı yapacağı düşünülmektedir.
var LanguageMenu; var LanguageMenu_keys=["ar","bg","ca","zh-CHS","zh-CHT","cs","da","nl","en","et","fi","fr","de","el","ht","he","hi","mww","hu","id","it","ja","tlh","ko","lv","lt","ms","mt","no","fa","pl","pt","ro","ru","sk","sl","es","sv","th","tr","uk","ur","vi","cy"]; var LanguageMenu_values=["Arabic","Bulgarian","Catalan","Chinese Simplified","Chinese Traditional","Czech","Danish","Dutch","English","Estonian","Finnish","French","German","Greek","Haitian Creole","Hebrew","Hindi","Hmong Daw","Hungarian","Indonesian","Italian","Japanese","Klingon","Korean","Latvian","Lithuanian","Malay","Maltese","Norwegian","Persian","Polish","Portuguese","Romanian","Russian","Slovak","Slovenian","Spanish","Swedish","Thai","Turkish","Ukrainian","Urdu","Vietnamese","Welsh"]; var LanguageMenu_callback=function(){ }; var LanguageMenu_popupid='__LanguageMenu_popup';
var intervalId = setInterval(function () { if (MtPopUpList) { LanguageMenu = new MtPopUpList(); var langMenu = document.getElementById(LanguageMenu_popupid); var origLangDiv = document.createElement("div"); origLangDiv.id = "OriginalLanguageDiv"; origLangDiv.innerHTML = "ORIGINAL: "; langMenu.appendChild(origLangDiv); LanguageMenu.Init('LanguageMenu', LanguageMenu_keys, LanguageMenu_values, LanguageMenu_callback, LanguageMenu_popupid); window["LanguageMenu"] = LanguageMenu; clearInterval(intervalId); } }, 1);
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
var LanguageMenu; var LanguageMenu_keys=["ar","bg","ca","zh-CHS","zh-CHT","cs","da","nl","en","et","fi","fr","de","el","ht","he","hi","mww","hu","id","it","ja","tlh","ko","lv","lt","ms","mt","no","fa","pl","pt","ro","ru","sk","sl","es","sv","th","tr","uk","ur","vi","cy"]; var LanguageMenu_values=["Arabic","Bulgarian","Catalan","Chinese Simplified","Chinese Traditional","Czech","Danish","Dutch","English","Estonian","Finnish","French","German","Greek","Haitian Creole","Hebrew","Hindi","Hmong Daw","Hungarian","Indonesian","Italian","Japanese","Klingon","Korean","Latvian","Lithuanian","Malay","Maltese","Norwegian","Persian","Polish","Portuguese","Romanian","Russian","Slovak","Slovenian","Spanish","Swedish","Thai","Turkish","Ukrainian","Urdu","Vietnamese","Welsh"]; var LanguageMenu_callback=function(){ }; var LanguageMenu_popupid='__LanguageMenu_popup';
var LanguageMenu; var LanguageMenu_keys=["ar","bg","ca","zh-CHS","zh-CHT","cs","da","nl","en","et","fi","fr","de","el","ht","he","hi","mww","hu","id","it","ja","tlh","ko","lv","lt","ms","mt","no","fa","pl","pt","ro","ru","sk","sl","es","sv","th","tr","uk","ur","vi","cy"]; var LanguageMenu_values=["Arabic","Bulgarian","Catalan","Chinese Simplified","Chinese Traditional","Czech","Danish","Dutch","English","Estonian","Finnish","French","German","Greek","Haitian Creole","Hebrew","Hindi","Hmong Daw","Hungarian","Indonesian","Italian","Japanese","Klingon","Korean","Latvian","Lithuanian","Malay","Maltese","Norwegian","Persian","Polish","Portuguese","Romanian","Russian","Slovak","Slovenian","Spanish","Swedish","Thai","Turkish","Ukrainian","Urdu","Vietnamese","Welsh"]; var LanguageMenu_callback=function(){ }; var LanguageMenu_popupid='__LanguageMenu_popup';
var LanguageMenu; var LanguageMenu_keys=["ar","bg","ca","zh-CHS","zh-CHT","cs","da","nl","en","et","fi","fr","de","el","ht","he","hi","mww","hu","id","it","ja","tlh","ko","lv","lt","ms","mt","no","fa","pl","pt","ro","ru","sk","sl","es","sv","th","tr","uk","ur","vi","cy"]; var LanguageMenu_values=["Arabic","Bulgarian","Catalan","Chinese Simplified","Chinese Traditional","Czech","Danish","Dutch","English","Estonian","Finnish","French","German","Greek","Haitian Creole","Hebrew","Hindi","Hmong Daw","Hungarian","Indonesian","Italian","Japanese","Klingon","Korean","Latvian","Lithuanian","Malay","Maltese","Norwegian","Persian","Polish","Portuguese","Romanian","Russian","Slovak","Slovenian","Spanish","Swedish","Thai","Turkish","Ukrainian","Urdu","Vietnamese","Welsh"]; var LanguageMenu_callback=function(){ }; var LanguageMenu_popupid='__LanguageMenu_popup';
var intervalId = setInterval(function () { if (MtPopUpList) { LanguageMenu = new MtPopUpList(); var langMenu = document.getElementById(LanguageMenu_popupid); var origLangDiv = document.createElement("div"); origLangDiv.id = "OriginalLanguageDiv"; origLangDiv.innerHTML = "ORIGINAL: "; langMenu.appendChild(origLangDiv); LanguageMenu.Init('LanguageMenu', LanguageMenu_keys, LanguageMenu_values, LanguageMenu_callback, LanguageMenu_popupid); window["LanguageMenu"] = LanguageMenu; clearInterval(intervalId); } }, 1);
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bilişim Sosyolojisine Giriş
Sunum, Anlatım, Tartışma
2. Hafta
Enformasyon Teknolojisi Devrimi Tarihsel Gelişimi ve Enformasyon Teknolojisi'nin Çalışma Mantığı
Sunum, Anlatım, Tartışma
3. Hafta
Teknoloji ve Tarihsel-Toplumsal Değişimler
Sunum, Anlatım, Tartışma
4. Hafta
Teknoloji ve Toplumsal Yapılar. Teknoloji Toplumları ne Derecede Belirler. Teknolojik Determinizm Var Mıdır?
Sunum, Anlatım, Tartışma
5. Hafta
Enformasyon Teknolojisi Paradigması I
Sunum, Anlatım, Tartışma
6. Hafta
Enformasyon Teknolojisi Paradigması II
Sunum, Anlatım, Tartışma
7. Hafta
Enformasyon Teknolojisi Devriminin Toplumda YarattığıYenilikler Üzerine Çalışma
Tartışma, Vaka Analizi (Yönlendirmeyle öğrencilerin araştırıp hazırlayacağı örnekler üzerine tartışılacak)
8. Hafta
Ara Sınav
Tartışma, Vaka Analizi (Yönlendirmeyle öğrencilerin araştırıp hazırlayacağı örnekler üzerine tartışılacak)
9. Hafta
İnternet Uzamı: İnsani Pratiklerin Yeni Ortamı
Sunum, Anlatım, Tartışma
10. Hafta
Yeni İnsan, Yeni Ekonomi, Yeni Toplum
Sunum, Anlatım, Tartışma
11. Hafta
Yapay Zeka: İşsiz Bir Topluma Doğru Mu?
Sunum, Anlatım, Tartışma
12. Hafta
Çağın İçinde Ya da Dışında Olmak
Sunum, Anlatım, Tartışma
13. Hafta
Enformasyon Teknolojisi Devriminin Toplumda YarattığıYenilikler Üzerine Çalışma
14. Hafta
Dünya Vatandaşlığı mı? Küresel Olarak Bağımlı Olmak Mı?
Sunum, Anlatım, Tartışma
15. Hafta
Gelecek Vizyonları
Sunum, Anlatım, Tartışma
16. Hafta
Final Sınavı
Sunum, Anlatım, Tartışma
17. Hafta
Bütünleme Sınavı
Sunum, Anlatım, Tartışma
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Final
1
50
ÖÇ-1
Enformasyon teknolojisi devriminin ne olduğunu bilir.
ÖÇ-2
Enformasyon teknolojisinin toplumda ve bireyde yarattığı yenilikleri öğrenir.
ÖÇ-3
Teknoloji ve tarihsel-toplumsal değişimler arasindaki ilişkileri açıklar.
ÖÇ-4
Bilişim teknolojilerinin gelecek vizyonlarını ve yeni değişimleri daha doğru biçimde analiz eder.
ÖÇ-5
Ağ Toplumunun (Enformasyon Toplumu) geleceği konusunda fikir sahibi olur.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.