Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Gelişimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 0007 Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Gelişimi 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Dersi tamamlayan öğrencilerin, erken çocuklukta dil ve kavram gelişimi ile ilgili temel kavramları bilmesi, kuramları tanıması, dil ve kavram gelişimi ile ilgili basamaklara uygun etkinlikler üretebilmesi amaçlanmaktadır. 
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Esin Dibek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri DR. ESİN DİBEK, PERŞEMBE 13.00, B BLOK
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -

Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay

Temel Kaynaklar Topbaş, S. (EDT), 2005, Kök Yayıncılık

Ders notları

 
Diğer Kaynaklar -Önerilen belgeseller

Öğrenciler ile paylaşılan makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dil gelişimi ille ilgili temel kavramlar vaka analizi, anlatım, soru-cevap
2. Hafta Dil ve iletişim vaka analizi, anlatım, video ile vaka sunumu,soru-cevap
3. Hafta Dilin bileşenleri ve konuşma vaka analizi, anlatım, video ile vaka sunumu,soru-cevap
4. Hafta Dil gelişimini etkileyen faktörler vaka analizi, anlatım, sınıf içi uygulama,soru-cevap
5. Hafta Dil gelişimini etkileyen faktörler vaka analizi, anlatım, sınıf içi uygulama,soru-cevap
6. Hafta 0-6 yaş dil gelişimi aşamaları vaka analizi, anlatım,soru-cevap
7. Hafta 0-6 yaş dil gelişimi aşamaları vaka analizi, anlatım,soru-cevap
8. Hafta Vize
9. Hafta Kavram gelişimi anlatım, soru-cevap
10. Hafta Dil edinim kuramları anlatım, soru-cevap
11. Hafta Dil edinim kuramları anlatım, soru-cevap
12. Hafta Dil ve kavram gelişimini destekleyici etkinlikler proje sunumu, tartışma
13. Hafta Dil ve kavram gelişimini destekleyici etkinlikler proje sunumu, tartışma
14. Hafta Dil ve kavram gelişimini destekleyici etkinlikler proje sunumu, tartışma
15. Hafta Dil ve kavram gelişimini destekleyici etkinlikler proje sunumu, tartışma
16. Hafta Dil ve kavram gelişimini destekleyici etkinlikler proje sunumu, tartışma
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 30


ÖÇ-1Dil ve kavram gelişimi ile ilgili temel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
ÖÇ-20-6 yaş dil gelişim aşamalarını sıralar
ÖÇ-3Dil gelişimini etkileyen faktörleri ifade eder
ÖÇ-4Dil edinim kuramları ile ilgili tartışmalara katılır
ÖÇ-5Dil ve kavram gelişimine yönelik etkinlikler oluşturur
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5