Dersi tamamlayan öğrencilerin, erken çocuklukta dil ve kavram gelişimi ile ilgili temel kavramları bilmesi, kuramları tanıması, dil ve kavram gelişimi ile ilgili basamaklara uygun etkinlikler üretebilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Esin Dibek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
DR. ESİN DİBEK, PERŞEMBE 13.00, B BLOK
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Anlatım, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, örnek olay
Temel Kaynaklar
Topbaş, S. (EDT), 2005, Kök Yayıncılık
Ders notları
Diğer Kaynaklar
-Önerilen belgeseller
Öğrenciler ile paylaşılan makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dil gelişimi ille ilgili temel kavramlar
vaka analizi, anlatım, soru-cevap
2. Hafta
Dil ve iletişim
vaka analizi, anlatım, video ile vaka sunumu,soru-cevap
3. Hafta
Dilin bileşenleri ve konuşma
vaka analizi, anlatım, video ile vaka sunumu,soru-cevap
4. Hafta
Dil gelişimini etkileyen faktörler
vaka analizi, anlatım, sınıf içi uygulama,soru-cevap
5. Hafta
Dil gelişimini etkileyen faktörler
vaka analizi, anlatım, sınıf içi uygulama,soru-cevap
6. Hafta
0-6 yaş dil gelişimi aşamaları
vaka analizi, anlatım,soru-cevap
7. Hafta
0-6 yaş dil gelişimi aşamaları
vaka analizi, anlatım,soru-cevap
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Kavram gelişimi
anlatım, soru-cevap
10. Hafta
Dil edinim kuramları
anlatım, soru-cevap
11. Hafta
Dil edinim kuramları
anlatım, soru-cevap
12. Hafta
Dil ve kavram gelişimini destekleyici etkinlikler
proje sunumu, tartışma
13. Hafta
Dil ve kavram gelişimini destekleyici etkinlikler
proje sunumu, tartışma
14. Hafta
Dil ve kavram gelişimini destekleyici etkinlikler
proje sunumu, tartışma
15. Hafta
Dil ve kavram gelişimini destekleyici etkinlikler
proje sunumu, tartışma
16. Hafta
Dil ve kavram gelişimini destekleyici etkinlikler
proje sunumu, tartışma
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
30
ÖÇ-1
Dil ve kavram gelişimi ile ilgili temel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
ÖÇ-2
0-6 yaş dil gelişim aşamalarını sıralar
ÖÇ-3
Dil gelişimini etkileyen faktörleri ifade eder
ÖÇ-4
Dil edinim kuramları ile ilgili tartışmalara katılır
ÖÇ-5
Dil ve kavram gelişimine yönelik etkinlikler oluşturur
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.