Dersin amacı; insan hakları ve demokrasinin evrensel ilkelerini, özelliklerini kavratmak, demokrasi yönetiminin diğer yönetimlerden farkını kavrayarak demokratik değerlere sahip çıkma bilincini geliştirmek ve insan hakları ve demokrasi eğitimine dönük bir perspektif kazandırmak.
1. İnsan hakları ve demkrasi kavramlarına ilişkin bilgiye sahip olma.
2. İnsan haklarının ve demokrasinin evrensel iklerini anlama.
3. İnsan hakları ve demokrasi eğitimine ilişkin bir perspektife sahip olma.
4. İnsan hakları ve demokrasi eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımları bilme
5. İnsan hakları ve demokrasi eğitiminin ön koşullarından birinin demokratik tutum ve davranışlara sahip bir öğretmen olduğunu anlama.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Hasan Demirtaş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
e-mail aracılığıyla ve ders saatlerinde
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, soru-cevap, tartışma
Temel Kaynaklar
Yeşil, Rüştü. Okul ve Ailede İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 2002
1. Devlet, ortaya çıkışı, şekilleri, görevi ve egemenlik
kavramı
Anlatım, soru-cevap, tartışma
3. Hafta
Demokrasi ve demokrasi düşüncesinin gelişimi
Anlatım, soru-cevap, tartışma
4. Hafta
Demokrasinin özellikleri, çeşitleri ve demokrasi dışı yönetimler
Anlatım, soru-cevap, tartışma
5. Hafta
Demokratik toplum, demokratik yönetim
Anlatım, soru-cevap, tartışma
6. Hafta
İnsan hakları düşüncesinin gelişimi
Anlatım, soru-cevap, tartışma
7. Hafta
İnsan hakları düşüncesinin gelişimi
Anlatım, soru-cevap, tartışma
8. Hafta
İnsan hakları düşüncesinin gelişimi
Anlatım, soru-cevap, tartışma
9. Hafta
Demokrasi ve insan haklarının Türkiye’deki gelişimi
Anlatım, soru-cevap, tartışma
10. Hafta
Günümüz Türkiye’sinde demokrasi ve insan hakları
Anlatım, soru-cevap, tartışma
11. Hafta
Çocuk hakları ve gelişimi
Anlatım, soru-cevap, tartışma
12. Hafta
Demokrasi, insan hakları ve eğitim ilişkisi
Anlatım, soru-cevap, tartışma
13. Hafta
Aile içi demokrasi ve eğitim ilişkisi
Anlatım, soru-cevap, tartışma
14. Hafta
Demokrasi ve insan hakları eğitiminde kullanılacak
yöntem ve yaklaşımlar
Anlatım, soru-cevap, tartışma
15. Hafta
Demokrasi ve insan haklarının güncel sorunları
Anlatım, soru-cevap, tartışma
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İnsan hakları ve demkrasi kavramlarına ilişkin bilgiye sahip olma.
ÖÇ-2
İnsan haklarının ve demokrasinin evrensel iklerini anlama.
ÖÇ-3
İnsan hakları ve demokrasi eğitimine ilişkin bir perspektife sahip olma
ÖÇ-4
İnsan hakları ve demokrasi eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımları bilme
ÖÇ-5
İnsan hakları ve demokrasi eğitiminin ön koşullarından birinin demokratik tutum ve davranışlara sahip bir öğretmen olduğunu anlama.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.