Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EGK 0015 İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı

 


Dersin amacı; insan hakları ve demokrasinin evrensel ilkelerini, özelliklerini kavratmak, demokrasi yönetiminin diğer yönetimlerden farkını kavrayarak demokratik değerlere sahip çıkma bilincini geliştirmek ve insan hakları ve demokrasi eğitimine dönük bir perspektif kazandırmak.

1. İnsan hakları ve demkrasi kavramlarına ilişkin bilgiye sahip olma.

2. İnsan haklarının ve demokrasinin evrensel iklerini anlama.

3. İnsan hakları ve demokrasi eğitimine ilişkin bir perspektife sahip olma.

4. İnsan hakları ve demokrasi eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımları bilme

5. İnsan hakları ve demokrasi eğitiminin ön koşullarından birinin demokratik tutum ve davranışlara sahip bir öğretmen olduğunu anlama.

 

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Hasan Demirtaş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri e-mail aracılığıyla ve ders saatlerinde
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Anlatım, soru-cevap, tartışma
Temel Kaynaklar  

Yeşil, Rüştü. Okul ve Ailede İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 2002

Anar, Erol. İnsan Hakları Tarihi. İstanbul:1996  

Ateş, Toktamış. Demokrasi. İstanbul: Filiz Kitapevi, 1991

Aytaç, Kemal. Avrupa Okul Sistemlerinin Demokratlaştırılması. Ankara:1985

Bahar, H. İbrahim. Poliste Demokrasi ve İnsan Hakları II. Ankara: TDV. 1998.

Baysan, Galip. Milli Mücadele Dönemi ve Sonrasında Atatürk ve Demokrasi. Ankara: TDV. 1997.

Büyükkaragöz, Savaş ve Şahin Kesici. Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi I. Ankara:TDV. 1998.

Çavdar, Tevfik. Türkiye?nin Demokrasi Tarihi. Ankara: 1999

Dağı, İhsan ve Necati Polat. Demokrasi ve İnsan Hakları El Kitabı. Ankara: 1999

Ertürk, Selahattin. Diktacı Tutum ve Demokrasi. Ankara: 1978

Karpat, Kemal. Türk Demokrasi Tarihi. İstanbul: 1996

Kepenekçi-Kahraman, Yasemin. İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. 2000.

Kongar, Emre. Demokrasi ve Kültür. İstanbul: Hilal Yayınları, 1983

Raif, Kamil. Türkiye?de İnsan Hakları III. Ankara: TDV. 1998.

Raif, Kamil ve B. Julide Mollaoğlu. Demokrasi Dosyası. Ankara: TDV 2000.

Yıldırım, Turan. Vatandaşlık Bilgisi. Eskişehir: 1998

Şaylan, Gencay. Demokrasi ve Demokrasi Düşüncesinin Gelişimi. Ankara: TDAİE 1998

Şimşek, Ali. Sınıfta Demokrasi. Eğitim-Sen, Ankara: 2000.

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin içeriği ve yöntemin paylaşılması Anlatım, soru-cevap, tartışma
2. Hafta 1. Devlet, ortaya çıkışı, şekilleri, görevi ve egemenlik kavramı Anlatım, soru-cevap, tartışma
3. Hafta Demokrasi ve demokrasi düşüncesinin gelişimi Anlatım, soru-cevap, tartışma
4. Hafta Demokrasinin özellikleri, çeşitleri ve demokrasi dışı yönetimler Anlatım, soru-cevap, tartışma
5. Hafta Demokratik toplum, demokratik yönetim Anlatım, soru-cevap, tartışma
6. Hafta İnsan hakları düşüncesinin gelişimi Anlatım, soru-cevap, tartışma
7. Hafta İnsan hakları düşüncesinin gelişimi Anlatım, soru-cevap, tartışma
8. Hafta İnsan hakları düşüncesinin gelişimi Anlatım, soru-cevap, tartışma
9. Hafta Demokrasi ve insan haklarının Türkiye’deki gelişimi Anlatım, soru-cevap, tartışma
10. Hafta Günümüz Türkiye’sinde demokrasi ve insan hakları Anlatım, soru-cevap, tartışma
11. Hafta Çocuk hakları ve gelişimi Anlatım, soru-cevap, tartışma
12. Hafta Demokrasi, insan hakları ve eğitim ilişkisi Anlatım, soru-cevap, tartışma
13. Hafta Aile içi demokrasi ve eğitim ilişkisi Anlatım, soru-cevap, tartışma
14. Hafta Demokrasi ve insan hakları eğitiminde kullanılacak yöntem ve yaklaşımlar Anlatım, soru-cevap, tartışma
15. Hafta Demokrasi ve insan haklarının güncel sorunları Anlatım, soru-cevap, tartışma
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İnsan hakları ve demkrasi kavramlarına ilişkin bilgiye sahip olma.
ÖÇ-2İnsan haklarının ve demokrasinin evrensel iklerini anlama.
ÖÇ-3İnsan hakları ve demokrasi eğitimine ilişkin bir perspektife sahip olma
ÖÇ-4İnsan hakları ve demokrasi eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımları bilme
ÖÇ-5İnsan hakları ve demokrasi eğitiminin ön koşullarından birinin demokratik tutum ve davranışlara sahip bir öğretmen olduğunu anlama.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5