Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Müze Eğitimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0031 Müze Eğitimi 2/0/2 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde bilim, matematik, sanat ve diğer alanların eğitiminde yararlanılabilecek okul dışı öğrenme ortamlarından müzenin önemini kavramak ve çocukların bu ortamlardan yararlanmalarını sağlayacak etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek ve değerlendirebilmektir.  
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Emine Hande Aydos
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 15:00- 16:50 BK B-401
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Alan Gezisi
Takım/Grup Çalışması
Temel Kaynaklar

Aktüre, T. (1989). Bilim ve Teknoloji Müzeleri ve Merkezleri. Bilim ve Teknik Dergisi. Sayı 254, 42-45.
Brennan, B. (1997). Reconceptualizing non-formal education. International Journal of Lifelong Education, 16(3), 185-200. doi:10.1080/0260137970160303.

Charlesworth, R. and Lind, K.K. (2007). Math & science for young children. Clifton Park, NY : Thomson Delmar Learning.

Charner, K., Rein, M., Roberts, B. (2012). Let's take it outside! : teacher-created activities for outdoor learning. Lewisville, NC : Gryphon House.
 

Şen, A. İ (2021). Okul Dışı Öğrenme Ortamları. Pegem Akademi Yayıncılık. 

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, izlence paylaşımı Anlatım
2. Hafta Neden Müze Eğitimi? Tanımı, ilkeler, amaçlar Temel kavramlar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Grup Çalışması
3. Hafta Erken çocukluk eğitiminde müzelerin kullanımı Okul dışı öğrenme ortamlarının çocuğun bütünsel gelişimine etkisi Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Grup Çalışması
4. Hafta Okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek yöntem ve teknikler Okul dışı öğrenme ortamlarında yetişkinin/öğretmenin rolü Müze eğitimi aracılığıyla sanat uygulama örneği Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Grup Çalışması
5. Hafta Müze Eğitimi ile Biçimlendirici Değerlendirme Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Grup Çalışması
6. Hafta Müze-Türkçe-Etkileşimli Kitap Okuma Etkinliği Planlama Anlatım, Tartışma, Gözlem, Grup Çalışması
7. Hafta Ara değerlendirme
8. Hafta Müze-Sanat Etkinliği Planlama Anlatım, Tartışma, Gözlem, Grup Çalışması
9. Hafta Müze-Drama Etkinliği Planlama Anlatım, Tartışma, Gözlem, Grup Çalışması
10. Hafta Müze-Matematik Etkinliği Planlama Anlatım, Tartışma, Gözlem, Grup Çalışması
11. Hafta Müze-Müzik Etkinliği Planlama Anlatım, Tartışma, Gözlem, Grup Çalışması
12. Hafta Müze-Hareket-Oyun Etkinliği Planlama Anlatım, Tartışma, Gözlem, Grup Çalışması
13. Hafta Müze-Fen Etkinliği Planlama Anlatım, Tartışma, Gözlem, Grup Çalışması
14. Hafta Müze-Okuma Yazmaya Hazırlık Etkinliği Planlama Anlatım, Tartışma, Gözlem, Grup Çalışması
15. Hafta Final Sınavına Hazırlık Anlatım, Tartışma, Gözlem, Grup Çalışması
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Formal, informal ve nonformal öğrenmeyi tanımlar.
ÖÇ-2Formal, informal ve nonformal öğrenme ortamlarını bilir.
ÖÇ-3Müzelerde sanat etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir.
ÖÇ-4Müzelerde drama etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir.
ÖÇ-5Müzelerde matematik etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir.
ÖÇ-6Müze eğitiminin çocuğun gelişim ve öğrenmesine katkısını bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6