Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde bilim, matematik, sanat ve diğer alanların eğitiminde yararlanılabilecek okul dışı öğrenme ortamlarından müzenin önemini kavramak ve çocukların bu ortamlardan yararlanmalarını sağlayacak etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek ve değerlendirebilmektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Emine Hande Aydos
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 15:00- 16:50 BK B-401
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Alan Gezisi
Takım/Grup Çalışması
Temel Kaynaklar
Aktüre, T. (1989). Bilim ve Teknoloji Müzeleri ve Merkezleri. Bilim ve Teknik Dergisi. Sayı 254, 42-45.
Brennan, B. (1997). Reconceptualizing non-formal education. International Journal of Lifelong Education, 16(3), 185-200. doi:10.1080/0260137970160303.
Charlesworth, R. and Lind, K.K. (2007). Math & science for young children. Clifton Park, NY : Thomson Delmar Learning.
Charner, K., Rein, M., Roberts, B. (2012). Let's take it outside! : teacher-created activities for outdoor learning. Lewisville, NC : Gryphon House.
Şen, A. İ (2021). Okul Dışı Öğrenme Ortamları. Pegem Akademi Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, izlence paylaşımı
Anlatım
2. Hafta
Neden Müze Eğitimi? Tanımı, ilkeler, amaçlar
Temel kavramlar
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Grup Çalışması
3. Hafta
Erken çocukluk eğitiminde müzelerin kullanımı
Okul dışı öğrenme ortamlarının çocuğun bütünsel gelişimine etkisi
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Grup Çalışması
4. Hafta
Okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek yöntem ve teknikler
Okul dışı öğrenme ortamlarında yetişkinin/öğretmenin rolü
Müze eğitimi aracılığıyla sanat uygulama örneği
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Grup Çalışması
5. Hafta
Müze Eğitimi ile Biçimlendirici Değerlendirme
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Grup Çalışması
6. Hafta
Müze-Türkçe-Etkileşimli Kitap Okuma Etkinliği Planlama
Anlatım, Tartışma, Gözlem, Grup Çalışması
7. Hafta
Ara değerlendirme
8. Hafta
Müze-Sanat Etkinliği Planlama
Anlatım, Tartışma, Gözlem, Grup Çalışması
9. Hafta
Müze-Drama Etkinliği Planlama
Anlatım, Tartışma, Gözlem, Grup Çalışması
10. Hafta
Müze-Matematik Etkinliği Planlama
Anlatım, Tartışma, Gözlem, Grup Çalışması
11. Hafta
Müze-Müzik Etkinliği Planlama
Anlatım, Tartışma, Gözlem, Grup Çalışması
12. Hafta
Müze-Hareket-Oyun Etkinliği Planlama
Anlatım, Tartışma, Gözlem, Grup Çalışması
13. Hafta
Müze-Fen Etkinliği Planlama
Anlatım, Tartışma, Gözlem, Grup Çalışması
14. Hafta
Müze-Okuma Yazmaya Hazırlık Etkinliği Planlama
Anlatım, Tartışma, Gözlem, Grup Çalışması
15. Hafta
Final Sınavına Hazırlık
Anlatım, Tartışma, Gözlem, Grup Çalışması
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Formal, informal ve nonformal öğrenmeyi tanımlar.
ÖÇ-2
Formal, informal ve nonformal öğrenme ortamlarını bilir.
ÖÇ-3
Müzelerde sanat etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir.
ÖÇ-4
Müzelerde drama etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir.
ÖÇ-5
Müzelerde matematik etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir.
ÖÇ-6
Müze eğitiminin çocuğun gelişim ve öğrenmesine katkısını bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.