1. TİD KULLANABİLİR OLMAK
2. İŞİTME ENGELLİLER HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
3. TÜRK İŞARET DİLİ TARİHİNİ BİLMEK
4. İŞARET DİLİNİ AKTİF KULLANMAK
5. ENGELLİLER HAKKINDA BİLİNÇ UYANDIRMAK
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Danyela Kaplan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Derslik A203
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Gösterip yaptırma
- Anlatım
- Tekrar etme
Temel Kaynaklar
-TDK, İşaret Dili Sözlüğü(2014)
- MEB, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Müdürlüğü TİD sözlüğü(2015)
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
işitme Engelli tanımı, TİD tanımı, İşaret diline giriş Aşfabe ile ismini yazma gösterme
Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
2. Hafta
Tid ile selamlama, tanışma
Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
3. Hafta
Aile bireyleri ve çevremizi tanımlama Akrabaları işaret ile gösterme
Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
4. Hafta
Eğitim ortamı, Eğitim çalışanları, Dersleri işaret ile gösterme
Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
5. Hafta
Basit Fiiller, Bileşik fiilleri gösterme
Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
6. Hafta
Sıfatlar, zamirler ve soru cümlelerini işaret ile gösterme, mimik ile destekleme
Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
7. Hafta
Meyveler ve sebzeleri işaret ile gösterme
Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
8. Hafta
Meslekler ve renkler işaret dili ile gösterme
Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
9. Hafta
Araçlar ve spor dallarını işaret ile gösterme
Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
10. Hafta
İlleri işaret ile gösterme
Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
11. Hafta
Ülkeleri işaret ile gösterme
Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
12. Hafta
Cümle kurma işaret ve mimik ile anlatma, söyleneni anlama, anlatılanı işaret ile çevirme
Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
13. Hafta
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Tid kullanmak,
ÖÇ-2
işitme engeli hakkında bilgi sahibi olmak,
ÖÇ-3
işaret dilini anlamak
ÖÇ-4
Engelliler hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-5
engellilere olumlu bakış açısı geliştirmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.