Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Türk İşaret Dili

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EGK 0023 Türk İşaret Dili 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
 1. TİD KULLANABİLİR OLMAK

2. İŞİTME ENGELLİLER HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK

3. TÜRK İŞARET DİLİ TARİHİNİ BİLMEK

4. İŞARET DİLİNİ AKTİF KULLANMAK

5. ENGELLİLER HAKKINDA BİLİNÇ UYANDIRMAK
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Danyela Kaplan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Derslik A203
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Gösterip yaptırma

- Anlatım

- Tekrar etme
Temel Kaynaklar -TDK, İşaret Dili Sözlüğü(2014)

- MEB, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Müdürlüğü TİD sözlüğü(2015)
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta işitme Engelli tanımı, TİD tanımı, İşaret diline giriş Aşfabe ile ismini yazma gösterme Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
2. Hafta Tid ile selamlama, tanışma Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
3. Hafta Aile bireyleri ve çevremizi tanımlama Akrabaları işaret ile gösterme Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
4. Hafta Eğitim ortamı, Eğitim çalışanları, Dersleri işaret ile gösterme Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
5. Hafta Basit Fiiller, Bileşik fiilleri gösterme Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
6. Hafta Sıfatlar, zamirler ve soru cümlelerini işaret ile gösterme, mimik ile destekleme Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
7. Hafta Meyveler ve sebzeleri işaret ile gösterme Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
8. Hafta Meslekler ve renkler işaret dili ile gösterme Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
9. Hafta Araçlar ve spor dallarını işaret ile gösterme Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
10. Hafta İlleri işaret ile gösterme Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
11. Hafta Ülkeleri işaret ile gösterme Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
12. Hafta Cümle kurma işaret ve mimik ile anlatma, söyleneni anlama, anlatılanı işaret ile çevirme Anlatım, gösterip yaptırma, kavrama
13. Hafta
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Tid kullanmak,
ÖÇ-2işitme engeli hakkında bilgi sahibi olmak,
ÖÇ-3işaret dilini anlamak
ÖÇ-4 Engelliler hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-5engellilere olumlu bakış açısı geliştirmek
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5