Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Çocukta Sosyal Beceri Eğitimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 0005 Çocukta Sosyal Beceri Eğitimi 2/0/0 SA 4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı okul öncesi öğretmen adaylarının çocukların sosyal becerileri ile ilgili kavramları, gelişim özelliklerini, sosyal beceri boyutlarını öğrenmelerini sağlamak ve çocukların sosyal becerilerini destekleyici uygulamalara dair beceri edinmelerine yardımcı olmaktır.
Ön Koşullar Derse %70 oranında devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Derse %70 oranında devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Ebru Aydın Yüksel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 13.00-15.00 A-502
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 10.00-12.00 B10-5
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım

-Tartışma

-Demonstrasyon

 
Temel Kaynaklar -Özbaran, B., Köse, S., & Yılmaz Kafalı, H. (2023). Sosyal beceri: Duygular ve zihin kuramı temelinde sosyal uyumu geliştirmeye yönelik pratik uygulamalar. Yitik Ülke Yayınları.

-Daniels, N. (2023). Çocuklar için sosyal beceri aktiviteleri (Çev. Esra Eret). Buzdağı.

-Ogelman, H.G., & Yenibayrak, F. (2022). 5- yaş çocukları için sosyal beceri etkinlikleri. Nobel.

-Aslan, D. (Ed.) (2020). Erken çocuklukta sosyal beceri eğitimi. Pegem Akademi.

 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kendini tanıma ve ifade etmeye yönelik beceriler Uygulama
2. Hafta Sosyal beceri gelişiminde temel kavramlar Anlatım Uygulama
3. Hafta İlişkiyi başlatma ve sürdürme becerileri Anlatım Uygulama
4. Hafta Duygulara yönelik beceriler Anlatım Uygulama
5. Hafta İş birliği ve akademik destek becerileri Anlatım Uygulama
6. Hafta Sosyal (kişilerarası) problem çözme becerileri Anlatım Uygulama
7. Hafta Baş etme ve arkadaşlık becerileri Anlatım Uygulama
8. Hafta Sosyal beceri yetersizliği Anlatım Demonstrasyon
9. Hafta ARA SINAV YAZILI SINAV
10. Hafta Sosyal becerilerin değerlendirilmesi Anlatım Uygulama
11. Hafta Problem davranışlar Anlatım Demonstrasyon
12. Hafta Sosyal becerileri geliştirmeye yönelik örnek uygulamalar Uygulama
13. Hafta Sosyal becerileri geliştirmeye yönelik örnek uygulamalar Uygulama
14. Hafta DÖNEM SONU SINAVI YAZILI SINAV
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 30


ÖÇ-1Sosyal becerilere dair temel kavramları bilir.
ÖÇ-2Sosyal becerilerin boyutlarını destekleyici uygulamalar geliştirebilir.
ÖÇ-3Kişilerarası problem çözme becerilerini bilir, uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3