Bu dersin amacı okul öncesi öğretmen adaylarının çocukların sosyal becerileri ile ilgili kavramları, gelişim özelliklerini, sosyal beceri boyutlarını öğrenmelerini sağlamak ve çocukların sosyal becerilerini destekleyici uygulamalara dair beceri edinmelerine yardımcı olmaktır.
Ön Koşullar
Derse %70 oranında devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Derse %70 oranında devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Ebru Aydın Yüksel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 13.00-15.00 A-502
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 10.00-12.00 B10-5
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım
-Tartışma
-Demonstrasyon
Temel Kaynaklar
-Özbaran, B., Köse, S., & Yılmaz Kafalı, H. (2023). Sosyal beceri: Duygular ve zihin kuramı temelinde sosyal uyumu geliştirmeye yönelik pratik uygulamalar. Yitik Ülke Yayınları.
-Daniels, N. (2023). Çocuklar için sosyal beceri aktiviteleri (Çev. Esra Eret). Buzdağı.
-Ogelman, H.G., & Yenibayrak, F. (2022). 5- yaş çocukları için sosyal beceri etkinlikleri. Nobel.
-Aslan, D. (Ed.) (2020). Erken çocuklukta sosyal beceri eğitimi. Pegem Akademi.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kendini tanıma ve ifade etmeye yönelik beceriler
Uygulama
2. Hafta
Sosyal beceri gelişiminde temel kavramlar
Anlatım
Uygulama
3. Hafta
İlişkiyi başlatma ve sürdürme becerileri
Anlatım
Uygulama
4. Hafta
Duygulara yönelik beceriler
Anlatım
Uygulama
5. Hafta
İş birliği ve akademik destek becerileri
Anlatım
Uygulama
6. Hafta
Sosyal (kişilerarası) problem çözme becerileri
Anlatım
Uygulama
7. Hafta
Baş etme ve arkadaşlık becerileri
Anlatım
Uygulama
8. Hafta
Sosyal beceri yetersizliği
Anlatım
Demonstrasyon
9. Hafta
ARA SINAV
YAZILI SINAV
10. Hafta
Sosyal becerilerin değerlendirilmesi
Anlatım
Uygulama
11. Hafta
Problem davranışlar
Anlatım
Demonstrasyon
12. Hafta
Sosyal becerileri geliştirmeye yönelik örnek uygulamalar
Uygulama
13. Hafta
Sosyal becerileri geliştirmeye yönelik örnek uygulamalar
Uygulama
14. Hafta
DÖNEM SONU SINAVI
YAZILI SINAV
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
30
ÖÇ-1
Sosyal becerilere dair temel kavramları bilir.
ÖÇ-2
Sosyal becerilerin boyutlarını destekleyici uygulamalar geliştirebilir.
ÖÇ-3
Kişilerarası problem çözme becerilerini bilir, uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.