Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 0009 Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi 2/0/0 SA 4
Dersin Amacı
 Erken çocuklukta çocukların dinleme, işitsel, görsel okuma becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalar yapmak.Hareketin önemini vurgulamak.Basit ritm çalgıları üretebilmek ve çocuk şarkısına eşlik edebilmek.
Ön Koşullar Erken Çocuklukta Ritm, Dans ve Orff Eğitimi
Eş Koşullar Erken Çocuklukta Ritm, Dans ve Orff Eğitimi
Özel Koşullar Derse devam, kamera açmak, dinlemek ve aktif katılım
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İlkay Nişancı
Asistanlar Ritm çalgıları, kalem, defter
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe Z-04 15:00-18:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım

Soru-Cevap

Tartışma

Sunum

Uygulama
Temel Kaynaklar --
Diğer Kaynaklar --
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, müzik-hareket ilişkisi paylaşım Anlatım, soru-cevap
2. Hafta İsim oyunları Uygulama
3. Hafta Ritm yansılama Uygulama
4. Hafta Ritm çalgılarının isimleri, kullanımları Anlatım, soru-cevap, uygulama
5. Hafta Bedenden çıkan sesler Uygulama
6. Hafta Evdeki ses kaynaklarını kullanarak orkestra Araştırma, uygulama
7. Hafta Çocuklara uygun şarkılar Araştırma, soru -cevap
8. Hafta Orff-Schulwerk yaklaşımına dair bilgilendirme Araştırma, soru-cevap, tartışma
9. Hafta Tekerlemelerin el oyunlarında kullanımı Uygulama
10. Hafta Hikaye-ses-Hareket ilişkisi Anlatım, uygulama
11. Hafta El oyunları -ritm ilişkisi Uygulama, Araştırma
12. Hafta Ödev Sunum
13. Hafta Çocuk şarkısına çalgı ve hareket eşliği Dinleme, uygulama
14. Hafta Final Soru-cevap
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1Ritm çalgılarını ayırdeder
ÖÇ-2Orff-Schulwerk yaklaşımına dair temel bilgileri bilir
ÖÇ-3Nitelikli çocuk şarkısını ayırdeder
ÖÇ-4Beden ve çevreden işittiği sesleri ayırdeder
ÖÇ-5Erken çocukluk eğitiminde müzik- hareket ilişkisini kavrar
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5