Erken çocuklukta çocukların dinleme, işitsel, görsel okuma becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalar yapmak.Hareketin önemini vurgulamak.Basit ritm çalgıları üretebilmek ve çocuk şarkısına eşlik edebilmek.
Ön Koşullar
Erken Çocuklukta Ritm, Dans ve Orff Eğitimi
Eş Koşullar
Erken Çocuklukta Ritm, Dans ve Orff Eğitimi
Özel Koşullar
Derse devam, kamera açmak, dinlemek ve aktif katılım
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İlkay Nişancı
Asistanlar
Ritm çalgıları, kalem, defter
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe Z-04 15:00-18:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Sunum
Uygulama
Temel Kaynaklar
--
Diğer Kaynaklar
--
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, müzik-hareket ilişkisi paylaşım
Anlatım, soru-cevap
2. Hafta
İsim oyunları
Uygulama
3. Hafta
Ritm yansılama
Uygulama
4. Hafta
Ritm çalgılarının isimleri, kullanımları
Anlatım, soru-cevap, uygulama
5. Hafta
Bedenden çıkan sesler
Uygulama
6. Hafta
Evdeki ses kaynaklarını kullanarak orkestra
Araştırma, uygulama
7. Hafta
Çocuklara uygun şarkılar
Araştırma, soru -cevap
8. Hafta
Orff-Schulwerk yaklaşımına dair bilgilendirme
Araştırma, soru-cevap, tartışma
9. Hafta
Tekerlemelerin el oyunlarında kullanımı
Uygulama
10. Hafta
Hikaye-ses-Hareket ilişkisi
Anlatım, uygulama
11. Hafta
El oyunları -ritm ilişkisi
Uygulama, Araştırma
12. Hafta
Ödev
Sunum
13. Hafta
Çocuk şarkısına çalgı ve hareket eşliği
Dinleme, uygulama
14. Hafta
Final
Soru-cevap
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Ritm çalgılarını ayırdeder
ÖÇ-2
Orff-Schulwerk yaklaşımına dair temel bilgileri bilir
ÖÇ-3
Nitelikli çocuk şarkısını ayırdeder
ÖÇ-4
Beden ve çevreden işittiği sesleri ayırdeder
ÖÇ-5
Erken çocukluk eğitiminde müzik- hareket ilişkisini kavrar
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.