Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına giriş düzeyinde bir hukuk bilgisi edindirmek, eğitim ile hukuk arasındaki ilişkiyi anlamalarını sağlamak, eğitim hukuku ile ilgili olan hukuk dallarını uluslarası ve yerel mevzuat çerçevesinde ingelemektir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Püren AKÇAY
Asistanlar
Doç. Dr. Püren Akçay
Ders Gün,Saat ve Yeri
Online
Görüşme Saatleri ve Yeri
İnternet yoluyla mesai saatlerinde her gün
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Yüz yüze anlatım,-
-Okuma
Temel Kaynaklar
-Akyüz, E. (2018) Çocuk Hukuku, Ankara:Pegem Akademi Yayıncılık.
Gülcan, M.G. (2019). Eğitim Hukuku, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Karaman Kepenekçi, Y. ve Taşkın, P. (2017). Eğitim Hukuku, Ankara: Siyasal Kitabevi.
Levent, A. F. ve Dönmez Övür, Müzeyyen (2019). Eğitim Hukuku, Ankara: Nobel Yayın.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Hukuk Kavramı, Kaynakları, Dalları
Konu anlatım
2. Hafta
Hukuk Kavramı, Kaynakları, Dalları
Konu anlatım
3. Hafta
Eğitim Hukuku Tanım, Kapsam, Hukuk Sistemindeki Yeri
Konu anlatım
4. Hafta
Eğitim Hakkı ile İlişkili Temel Kavramlar
Konu anlatım
5. Hafta
Eğitim Hakkının Uluslararası Yasal Dayanakları
Konu anlatım
6. Hafta
Eğitim Hakkının Ulusal Yasal Dayanakları
Konu anlatım
7. Hafta
Eğitim Hukuku Çerçevesinde İnsan Hakları ve Çocuk Hakları
Konu anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Öğretmenlerin Hak ve Sorumlulukları
Konu anlatım
10. Hafta
Eğitim Yöneticilerinin Hak ve Sorumlulukları, Maarif Müfettişlerinin Hak ve Sorumlulukları, Velilerin Hak ve Sorumulukları
Konu anlatım
11. Hafta
Disiplin Hukuku
Konu anlatım
12. Hafta
Disiplin Hukuku
Konu anlatım
13. Hafta
Eğitim hukukunun Diğer alanları
Konu anlatım
14. Hafta
Yabancı Ülkelerde Eğitim Hukuku
Konu anlatım
15. Hafta
Sınav
Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Hak, hukuk ve eğitim hukuku ile ilgili kavramları açıklayabilir
ÖÇ-2
Hak ve Özgürlüklerin önemini tartışabilir
ÖÇ-3
Eğitimde hukuku tartışabilir.
ÖÇ-4
Eğitime ilişkin hak ve özgürlüklerini eğitim süreçlerinde uygulayabilir.
ÖÇ-5
Eğitim hukukuna ilişkin hukuki belgeleri değerlendirebilir.
ÖÇ-6
Öğretmenlerin hak ve sorumluluklarını rolünü analiz edebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.