Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitim Hukuku

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0018 Eğitim Hukuku 2/0/0 SA 4
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına giriş düzeyinde bir hukuk bilgisi edindirmek, eğitim ile hukuk arasındaki ilişkiyi anlamalarını sağlamak, eğitim hukuku ile ilgili olan hukuk dallarını uluslarası ve yerel mevzuat çerçevesinde ingelemektir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Püren AKÇAY
Asistanlar Doç. Dr. Püren Akçay
Ders Gün,Saat ve Yeri Online
Görüşme Saatleri ve Yeri İnternet yoluyla mesai saatlerinde her gün
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Yüz yüze anlatım,-

-Okuma
Temel Kaynaklar -Akyüz, E. (2018) Çocuk Hukuku, Ankara:Pegem Akademi Yayıncılık.

Gülcan, M.G. (2019). Eğitim Hukuku, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Karaman Kepenekçi, Y. ve Taşkın, P. (2017). Eğitim Hukuku, Ankara: Siyasal Kitabevi.

Levent, A. F. ve Dönmez Övür, Müzeyyen (2019). Eğitim Hukuku, Ankara: Nobel Yayın.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Hukuk Kavramı, Kaynakları, Dalları Konu anlatım
2. Hafta Hukuk Kavramı, Kaynakları, Dalları Konu anlatım
3. Hafta Eğitim Hukuku Tanım, Kapsam, Hukuk Sistemindeki Yeri Konu anlatım
4. Hafta Eğitim Hakkı ile İlişkili Temel Kavramlar Konu anlatım
5. Hafta Eğitim Hakkının Uluslararası Yasal Dayanakları Konu anlatım
6. Hafta Eğitim Hakkının Ulusal Yasal Dayanakları Konu anlatım
7. Hafta Eğitim Hukuku Çerçevesinde İnsan Hakları ve Çocuk Hakları Konu anlatım
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Öğretmenlerin Hak ve Sorumlulukları Konu anlatım
10. Hafta Eğitim Yöneticilerinin Hak ve Sorumlulukları, Maarif Müfettişlerinin Hak ve Sorumlulukları, Velilerin Hak ve Sorumulukları Konu anlatım
11. Hafta Disiplin Hukuku Konu anlatım
12. Hafta Disiplin Hukuku Konu anlatım
13. Hafta Eğitim hukukunun Diğer alanları Konu anlatım
14. Hafta Yabancı Ülkelerde Eğitim Hukuku Konu anlatım
15. Hafta Sınav Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Hak, hukuk ve eğitim hukuku ile ilgili kavramları açıklayabilir
ÖÇ-2Hak ve Özgürlüklerin önemini tartışabilir
ÖÇ-3Eğitimde hukuku tartışabilir.
ÖÇ-4Eğitime ilişkin hak ve özgürlüklerini eğitim süreçlerinde uygulayabilir.
ÖÇ-5Eğitim hukukuna ilişkin hukuki belgeleri değerlendirebilir.
ÖÇ-6Öğretmenlerin hak ve sorumluluklarını rolünü analiz edebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6