Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde yararlanılabilecek okul dışı öğrenme ortamlarının (müze,hayvanat bahçesi, bilim merkezi, botanik bahçesi, okul bahçesi, plenataryum vb) önemini anlamak veçocukların bu ortamlardan yararlanmalarını sağlayacak etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek vedeğerlendirebilmektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Emine Hande AYDOS
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 15.00-16.50, Basın Ekspres Yerleşkesi B 402 nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 17.00-17.50, Basın Ekspres Yerleşkesi, Kat: 10 Ofis
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım
-Tartışma
-Soru-cevap
-Proje çalışması
-Grup çalışması
Temel Kaynaklar
Aktüre, T. (1989). Bilim ve Teknoloji Müzeleri ve Merkezleri. Bilim ve Teknik Dergisi. Sayı 254, 42-45.
Brennan, B. (1997). Reconceptualizing non-formal education. International Journal of Lifelong Education,16(3), 185-200. doi:10.1080/0260137970160303.
Charner, K., Rein, M., Roberts, B. (2012). Let's take it outside! : teacher-created activities for outdoorlearning. Lewisville, NC : Gryphon House.
Şen, A. İ (2021). Okul Dışı Öğrenme Ortamları. Pegem Akademi Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, izlence paylaşımı, ders hakkında bilgilendirme
Sözlü anlatım,soru-cevap
2. Hafta
Neden okul dışı öğrenme ortamları? İlkeler, amaçlar
Temel kavramlar
MEB 2013 OkulÖncesi Eğitimi Programı
Sözlü anlatım,tartışma, soru-cevap
3. Hafta
Erken çocukluk eğitiminde açık alanların kullanımı, düzenlenmesi ve önemi Okul dışıöğrenme ortamlarının çocuğun bütünsel gelişimine etkisi
Sözlü anlatım,tartışma, soru-cevap
4. Hafta
Okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek yöntem ve teknikler
Okul dışı öğrenmeortamlarında risk ve güvenlik
Okul dışı öğrenme ortamlarında yetişkinin/öğretmenin rolü
Sözlü anlatım,tartışma, soru-cevap
5. Hafta
Okul bahçesi: Erken çocukluk eğitiminde okul bahçelerinin kullanımı ve önemi
Yakınçevredeki imkanları değerlendirmek
Sözlü anlatım,tartışma, soru-cevap
6. Hafta
Müze ve sanat galerileri: Erken çocukluk eğitiminde müze ve sanat galerilerinin kullanımıve önemi
Sözlü anlatım,tartışma, soru-cevap
7. Hafta
Bilim merkezleri ve planetaryumlar (gökevleri): Erken çocukluk eğitiminde bilimmerkezlerinin kullanımı ve önemi
Sözlü anlatım,tartışma, soru-cevap
8. Hafta
Ara değerlendirme
Sözlü anlatım,tartışma, soru-cevap
9. Hafta
Orman anaokulları: Yaklaşımı, ilkeleri ve uygulanması
Sözlü anlatım,tartışma, soru-cevap
10. Hafta
Proje sunumları: Grup çalışması, tartışma, sunum
Grup çalışması,tartışma, soru-cevap
11. Hafta
Proje sunumları: Grup çalışması, tartışma, sunum
Grup çalışması,tartışma, soru-cevap
12. Hafta
Proje sunumları: Grup çalışması, tartışma, sunum
Grup çalışması,tartışma, soru-cevap
13. Hafta
Proje sunumları: Grup çalışması, tartışma, sunum
Grup çalışması,tartışma, soru-cevap
14. Hafta
Proje sunumları: Grup çalışması, tartışma, sunum
Grup çalışması,tartışma, soru-cevap
15. Hafta
Projelerin raporlaştırılması
Raporların teslimi ve değerlendirilmesi
16. Hafta
Projelerin raporlaştırılması
Raporların teslimi ve değerlendirilmesi
17. Hafta
Raporların teslimi ve değerlendirilmesi
Raporların teslimi ve değerlendirilmesi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
40
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Okul dışı öğrenme ortamlarını bilir.
ÖÇ-2
Çocukların okul dışı öğrenme ortamlarındanyararlanmalarını sağlayacak etkinlikler planlar.
ÖÇ-3
Çocukların okul dışı öğrenme ortamlarındanyararlanmalarını sağlayacak etkinlikler uygular.
ÖÇ-4
Çocukların okul dışı öğrenme ortamlarındanyararlanmalarını sağlayacak etkinliklerdeğerlendirir.
ÖÇ-5
Çocukların öğrenme deneyimlerini destekleyecek şekilde okul dışı öğrenme ortamlarını kullanır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.