Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Okul Dışı Öğrenme Ortamları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0032 Okul Dışı Öğrenme Ortamları 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde yararlanılabilecek okul dışı öğrenme ortamlarının (müze,hayvanat bahçesi, bilim merkezi, botanik bahçesi, okul bahçesi, plenataryum vb) önemini anlamak veçocukların bu ortamlardan yararlanmalarını sağlayacak etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek vedeğerlendirebilmektir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Emine Hande AYDOS
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 15.00-16.50, Basın Ekspres Yerleşkesi B 402 nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 17.00-17.50, Basın Ekspres Yerleşkesi, Kat: 10 Ofis
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü anlatım

-Tartışma

-Soru-cevap

-Proje çalışması

-Grup çalışması
Temel Kaynaklar Aktüre, T. (1989). Bilim ve Teknoloji Müzeleri ve Merkezleri. Bilim ve Teknik Dergisi. Sayı 254, 42-45.

Brennan, B. (1997). Reconceptualizing non-formal education. International Journal of Lifelong Education,16(3), 185-200. doi:10.1080/0260137970160303.

Charner, K., Rein, M., Roberts, B. (2012). Let's take it outside! : teacher-created activities for outdoorlearning. Lewisville, NC : Gryphon House.

Şen, A. İ (2021). Okul Dışı Öğrenme Ortamları. Pegem Akademi Yayıncılık.

 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, izlence paylaşımı, ders hakkında bilgilendirme Sözlü anlatım,soru-cevap
2. Hafta Neden okul dışı öğrenme ortamları? İlkeler, amaçlar Temel kavramlar MEB 2013 OkulÖncesi Eğitimi Programı Sözlü anlatım,tartışma, soru-cevap
3. Hafta Erken çocukluk eğitiminde açık alanların kullanımı, düzenlenmesi ve önemi Okul dışıöğrenme ortamlarının çocuğun bütünsel gelişimine etkisi Sözlü anlatım,tartışma, soru-cevap
4. Hafta Okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek yöntem ve teknikler Okul dışı öğrenmeortamlarında risk ve güvenlik Okul dışı öğrenme ortamlarında yetişkinin/öğretmenin rolü Sözlü anlatım,tartışma, soru-cevap
5. Hafta Okul bahçesi: Erken çocukluk eğitiminde okul bahçelerinin kullanımı ve önemi Yakınçevredeki imkanları değerlendirmek Sözlü anlatım,tartışma, soru-cevap
6. Hafta Müze ve sanat galerileri: Erken çocukluk eğitiminde müze ve sanat galerilerinin kullanımıve önemi Sözlü anlatım,tartışma, soru-cevap
7. Hafta Bilim merkezleri ve planetaryumlar (gökevleri): Erken çocukluk eğitiminde bilimmerkezlerinin kullanımı ve önemi Sözlü anlatım,tartışma, soru-cevap
8. Hafta Ara değerlendirme Sözlü anlatım,tartışma, soru-cevap
9. Hafta Orman anaokulları: Yaklaşımı, ilkeleri ve uygulanması Sözlü anlatım,tartışma, soru-cevap
10. Hafta Proje sunumları: Grup çalışması, tartışma, sunum Grup çalışması,tartışma, soru-cevap
11. Hafta Proje sunumları: Grup çalışması, tartışma, sunum Grup çalışması,tartışma, soru-cevap
12. Hafta Proje sunumları: Grup çalışması, tartışma, sunum Grup çalışması,tartışma, soru-cevap
13. Hafta Proje sunumları: Grup çalışması, tartışma, sunum Grup çalışması,tartışma, soru-cevap
14. Hafta Proje sunumları: Grup çalışması, tartışma, sunum Grup çalışması,tartışma, soru-cevap
15. Hafta Projelerin raporlaştırılması Raporların teslimi ve değerlendirilmesi
16. Hafta Projelerin raporlaştırılması Raporların teslimi ve değerlendirilmesi
17. Hafta Raporların teslimi ve değerlendirilmesi Raporların teslimi ve değerlendirilmesi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 40
Derse Devam / Katılım 14 10
Final 1 50


ÖÇ-1Okul dışı öğrenme ortamlarını bilir.
ÖÇ-2Çocukların okul dışı öğrenme ortamlarındanyararlanmalarını sağlayacak etkinlikler planlar.
ÖÇ-3Çocukların okul dışı öğrenme ortamlarındanyararlanmalarını sağlayacak etkinlikler uygular.
ÖÇ-4Çocukların okul dışı öğrenme ortamlarındanyararlanmalarını sağlayacak etkinliklerdeğerlendirir.
ÖÇ-5Çocukların öğrenme deneyimlerini destekleyecek şekilde okul dışı öğrenme ortamlarını kullanır.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5