Bu derste öğrencilerin öğrenme güçlüklerini, nedenlerini, tanılanma ölçütlerini ve değerlendirme sürecini, öğrenme güçlüğü gösteren çocukların özelliklerini ve okuma, yazma, matematik ve sosyal beceri problemlerini ve bu problemlere yönelik geliştirilmiş müdahale programlarını tanımlayabilmeleri ile , kuramsal yaklaşımları ve öğrenme güçlüğü gösteren çocukların eğitim programlarını ve stratejilerini tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Bu dersin ön koşul bulunmamaktadır
Eş Koşullar
Bu dersin eş koşul bulunmamaktadır
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Sima Mart
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 12.00-14.00
Çarşamba 14.00-16.00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
Temel Kaynaklar
1. Melekoğlu, M.A., & Çakıroğlu, O. (2019). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar. Vize Akademik.
-Sak, U. ve Melekoğlu, M. A. (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İzlence & Derse Giriş & Video
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
2. Hafta
Özel Öğrenme Güçlüğüne Giriş
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
3. Hafta
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Özellikleri
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
4. Hafta
Erken Çocukluk Dönemi Öğrenme Güçlüğü Belirtileri
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
5. Hafta
Öğrenme Güçlüğü TanılaÖğrenme Güçlüğü Olma Riski Taşıyan Öğrencilere Yönelik Değerlendirme Süreçleri ma Süreci
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
6. Hafta
Öğrenme Güçlüğü Tanılama Süreci
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
7. Hafta
Özel Öğrenme Güçlüğünün Değerlendirilmesi
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
8. Hafta
Ara Sınav
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
9. Hafta
Öğrenme Güçlüğü ve Okuma
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
10. Hafta
Öğrenme Güçlüğü ve Yazılı Anlatım
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
11. Hafta
Öğrenme Güçlüğü ve Matematik
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
12. Hafta
Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler için Okulda Başarının Temelleri
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
13. Hafta
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler için Geçiş Hizmetleri
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
14. Hafta
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler için Yardımcı Teknolojiler
Anlatım, Sunum, Beyin Fırtınası, Grup Tartışması, Araştırma, Soru Cevap
15. Hafta
FİNAL
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenme güçlükleri ile ilgili temel kavramları ve çeşitlerini bilir ve açıklar.
ÖÇ-2
Öğrenme güçlüklerinin nedenlerini bilir ve açıklar.
ÖÇ-3
Öğrenme güçlüğü olan çocukların gelişim özelliklerini bilir ve açıklar.
ÖÇ-4
Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin akademik performanslarının nasıl artırılabileceği konusunda yöntemleri bilir ve uygular.
ÖÇ-5
Öğrenme güçlüklerinin tanılanması konusunda bilgi sahibi olur.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.