Beslenme ve Sağlık dersi kapsamında, öğrencilerin, doğal ve sağlıklı beslenme, besin ögeleri ve besin grupları, obezite ile mücadelede sağlıklı beslenme ilkeleri, gıda katkı maddeleri, sağlıklı yaşam, büyüme ve gelişme gibi konularda bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
BESLENME VE SAĞLIK
Eş Koşullar
BESLENME VE SAĞLIK
Özel Koşullar
Eğitim Fakültesindeki tüm bölümlerde DEVAM ZORUNLULUĞU bulunmaktadır. Teorik derslerde %70, uygulamalı derslerde (öğretmenlik uygulaması hariç) %80 derse devam zorunluluğu vardır. Devamsızlığı %70’i aşan öğrenciler vize veya final sınavına GİREMEZ. Söz konusu sınavlara girse bile (sınavdan 100 dahi alsa) notu sisteme ‘’F (Başarısız)’’ olarak işlenecektir.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Gözde Ekici
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 09:00-10:45, Cats Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 09:00-15:00, SBF Şirinevler Yerleşkesi
Cats üzerinden
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
Senkron Ders, Sanal Sınıf
Temel Kaynaklar
Ders notları
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Besin, Besin Ögesi, Sağlık Beslenme Tanımları, Önemi
Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
2. Hafta
Karbonhidratlar
Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
3. Hafta
Proteinler
Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
4. Hafta
Yağlar
Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
5. Hafta
Vitaminler
Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
6. Hafta
Mineraller
Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Su
Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
9. Hafta
Et ve et ürünleri
Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
10. Hafta
Süt ve süt ürünleri
Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
11. Hafta
Tahıllar
Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
12. Hafta
Sebzeler-Meyveler
Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
13. Hafta
Genel tekrar
Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
14. Hafta
Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Beslenmeyi etkileyen faktörleri değerlendirebili
Ülkemizin bölgelerinin ve farklı ülkelerin bes
Farklı beslenme alışkanlıklarının sağlık �
Farklı politik ve dini yapılanmaların beslenme
ÖÇ-2
Ülkemizin bölgelerinin ve farklı ülkelerin beslenme özellikleri
ÖÇ-3
Farklı beslenme alışkanlıklarının sağlık üzerine etkileri
ÖÇ-4
Farklı politik ve dini yapılanmaların beslenme üzerinde etkileri
ÖÇ-5
çocukluk çağı beslenme ve sağlık üzerine etkileri
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.