Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Beslenme ve Sağlık

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EGK 0010 Beslenme ve Sağlık 2/0/0 SA 3
Dersin Amacı

Beslenme ve Sağlık dersi kapsamında, öğrencilerin, doğal ve sağlıklı beslenme, besin ögeleri ve besin grupları, obezite ile mücadelede sağlıklı beslenme ilkeleri, gıda katkı maddeleri, sağlıklı yaşam, büyüme ve gelişme gibi konularda bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.

Ön Koşullar BESLENME VE SAĞLIK
Eş Koşullar BESLENME VE SAĞLIK
Özel Koşullar Eğitim Fakültesindeki tüm bölümlerde DEVAM ZORUNLULUĞU bulunmaktadır. Teorik derslerde %70, uygulamalı derslerde (öğretmenlik uygulaması hariç) %80 derse devam zorunluluğu vardır. Devamsızlığı %70’i aşan öğrenciler vize veya final sınavına GİREMEZ. Söz konusu sınavlara girse bile (sınavdan 100 dahi alsa) notu sisteme ‘’F (Başarısız)’’ olarak işlenecektir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Gözde Ekici
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 09:00-10:45, Cats Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 09:00-15:00, SBF Şirinevler Yerleşkesi Cats üzerinden
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma



Senkron Ders, Sanal Sınıf

Temel Kaynaklar

Ders notları

 

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Besin, Besin Ögesi, Sağlık Beslenme Tanımları, Önemi Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
2. Hafta Karbonhidratlar Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
3. Hafta Proteinler Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
4. Hafta Yağlar Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
5. Hafta Vitaminler Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
6. Hafta Mineraller Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Su Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
9. Hafta Et ve et ürünleri Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
10. Hafta Süt ve süt ürünleri Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
11. Hafta Tahıllar Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
12. Hafta Sebzeler-Meyveler Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
13. Hafta Genel tekrar Anlatım, Sunum, Soru-cevap, Tartışma
14. Hafta Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Beslenmeyi etkileyen faktörleri değerlendirebili Ülkemizin bölgelerinin ve farklı ülkelerin bes Farklı beslenme alışkanlıklarının sağlık � Farklı politik ve dini yapılanmaların beslenme
ÖÇ-2Ülkemizin bölgelerinin ve farklı ülkelerin beslenme özellikleri
ÖÇ-3Farklı beslenme alışkanlıklarının sağlık üzerine etkileri
ÖÇ-4Farklı politik ve dini yapılanmaların beslenme üzerinde etkileri
ÖÇ-5çocukluk çağı beslenme ve sağlık üzerine etkileri
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5