Ders kapsamında medya okuryazarlığı ile ilgili temel kavramların öğretilmesi, BTK, RTÜK gibi kurumların medya okuryazarlığı bağlamında incelenmesi ve Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı konularının ele alınması amaçlanmaktadır
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Okan Ormanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 15.00-16.45, CATS
Görüşme Saatleri ve Yeri
Prof. Dr. Okan Ormanlı, Pazartesi, 10.00-11.45, AK 1D-09
Kalaycı, Ahmet Rasim (2023). İnternet Neyim Oluyor?, Istanbul: Espas Kuram
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş Dersi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Medya okuryazarlığının temel ilkeleri
Sözlü anlatım
3. Hafta
Medyayı okumak ve yazmak
Sözlü anlatım
4. Hafta
Medya okuryazarlığının önemi
Sözlü anlatım
5. Hafta
Medya okuryazarlığının modelleri
Sözlü anlatım
6. Hafta
Medya okuryazarlığının ilkeleri
Sözlü anlatım
7. Hafta
Vize haftası
Ara Sınav
8. Hafta
Medya okuryazarlığında kuram ve yaklaşımlar
Sözlü anlatım
9. Hafta
Medya okuryazarlığında kuram ve yaklaşımlar
Sözlü anlatım
10. Hafta
Medya Eleştirisi
Sözlü anlatım
11. Hafta
Dünya’da medya okuryazarlığı
Sözlü anlatım
12. Hafta
Türkiye’de medya okuryazarlığı
Sözlü anlatım
13. Hafta
Türkiye’de medya okuryazarlığı
Sözlü anlatım
14. Hafta
Yapılan ödevlerin sunumlarının incelenmesi
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
ÖÇ-2
Okuduğu konular arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-3
Konular üzerinde açıklama yetisi kazanabilecek.
ÖÇ-4
Okuduğu metinleri anlayıp, anladığını ifade edebilecek.
ÖÇ-5
Konuları ve olayları arasındaki karşıtlıkları tespit edebilecek.
ÖÇ-6
Okuduğu konuları bir araya getirerek birleştirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.