Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Medya Okuryazarlığı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EGK 0019 Medya Okuryazarlığı 2/0/0 SA 3
Dersin Amacı
 Ders kapsamında medya okuryazarlığı ile ilgili temel kavramların öğretilmesi, BTK, RTÜK gibi kurumların medya okuryazarlığı bağlamında incelenmesi ve Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı konularının ele alınması amaçlanmaktadır  
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Okan Ormanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 15.00-16.45, CATS
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof. Dr. Okan Ormanlı, Pazartesi, 10.00-11.45, AK 1D-09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, tartışma
Temel Kaynaklar - Türkoğlu, Nurçay.  Şimşek, Melda Cinman. (2016).  Medya Okuryazarlığı. İstanbul: Pales Yayınları.

-  Bostancı, Meltem. (2019) Medya Okuryazarlığı. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.

  -  Sezer, Nilüfer., Yılmaz Sert,  Nuray.  Medya Okuryazarlığı Üzerine. Konya: Eğitim Yayınevi.

Diğer Kaynaklar  

   Yengin, Deniz, Bayrak T. (2022) Yeni Medya Kuramları 101 İstanbul: Der Yayınları

        Selin, Eva (2022).  Transmedya Kültürü, İstanbul: Lejand Yayınları

        Aydoğan, Filiz ed. (2023) Medyada Güncel Kavramlar, İstanbul: Nobel.

          Kalaycı, Ahmet Rasim (2023). İnternet Neyim Oluyor?,  Istanbul: Espas Kuram

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Dersi Sözlü anlatım
2. Hafta Medya okuryazarlığının temel ilkeleri Sözlü anlatım
3. Hafta Medyayı okumak ve yazmak Sözlü anlatım
4. Hafta Medya okuryazarlığının önemi Sözlü anlatım
5. Hafta Medya okuryazarlığının modelleri Sözlü anlatım
6. Hafta Medya okuryazarlığının ilkeleri Sözlü anlatım
7. Hafta Vize haftası Ara Sınav
8. Hafta Medya okuryazarlığında kuram ve yaklaşımlar Sözlü anlatım
9. Hafta Medya okuryazarlığında kuram ve yaklaşımlar Sözlü anlatım
10. Hafta Medya Eleştirisi Sözlü anlatım
11. Hafta Dünya’da medya okuryazarlığı Sözlü anlatım
12. Hafta Türkiye’de medya okuryazarlığı Sözlü anlatım
13. Hafta Türkiye’de medya okuryazarlığı Sözlü anlatım
14. Hafta Yapılan ödevlerin sunumlarının incelenmesi Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1
ÖÇ-2Okuduğu konular arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-3Konular üzerinde açıklama yetisi kazanabilecek.
ÖÇ-4 Okuduğu metinleri anlayıp, anladığını ifade edebilecek.
ÖÇ-5Konuları ve olayları arasındaki karşıtlıkları tespit edebilecek.
ÖÇ-6 Okuduğu konuları bir araya getirerek birleştirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6