Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemi motor gelişim bilgisinin ve hareket eğitiminin önemini kavraması ve okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme yapmasıdır.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
uygulama ağırlıklı geçen derslere spor kıyafetlerle gelinmesi gerekir.
Öğretim Üyeleri
Dr. İsmail Çakıt
Asistanlar
yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba - 09:00-13:00 Z-04
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr: İsmail Çakıt Çarşamba 13:00-13:45 Z-04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, ders içeriğinin, derse ilişkin beklentilerin paylaşılması ve sorumluluklarının açıklanması. Hareket Gelişimine Giriş
yüz yüze
2. Hafta
Günlük hayatımız için egzersizin önemi. Oyun Nedir? Oyun İçin Ne Gereklidir? Oyunun İşlevi Nedir?
3. Hafta
Oyunun Özellikleri, Tarihçesi ve Oyun ile İlgili Temel Görüşler
4. Hafta
Klasik ve Modern Oyun Kuramları
5. Hafta
Oyun Türleri
6. Hafta
Oyun Gelişimi, Aşamaları ve Diğer Gelişim Alanlarına Etkileri
7. Hafta
Oyun Materyalleri ve Oyuncaklar
8. Hafta
Oyun Etkinlikleri Uygulama Örnekleri
9. Hafta
Ara sınav (ödev sunumlarından)
10. Hafta
Çocuğu Tanıma ve Değerlendirmede Oyunun Yeri ve İşlevi
11. Hafta
Oyun Temelli Esnek Öğrenme Ortamı Oluşturma
12. Hafta
Oyun Temelli Öğrenme Etkinlikleri Planlama, Uygulama ve Değerlendirme
13. Hafta
Oyun Temelli Öğrenme Etkinlikleri Planlama, Uygulama ve Değerlendirme
14. Hafta
Oyun Temelli Öğrenme Etkinlikleri Planlama, Uygulama ve Değerlendirme
15. Hafta
Oyun Temelli Öğrenme Etkinlikleri Planlama, Uygulama ve Değerlendirme
16. Hafta
Final sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
PÇ-1 Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
ÖÇ-2
PÇ-2 Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
ÖÇ-3
PÇ-3 Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
ÖÇ-4
PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
ÖÇ-5
PÇ-5 Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
ÖÇ-6
PÇ-6 Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8 Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
ÖÇ-9
PÇ-9 Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
ÖÇ-10
PÇ-10 Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.