Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Çocukta Hareket Gelişimi ve Eğitimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 0004 Çocukta Hareket Gelişimi ve Eğitimi 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemi motor gelişim bilgisinin ve hareket eğitiminin önemini kavraması ve okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme yapmasıdır. 
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar uygulama ağırlıklı geçen derslere spor kıyafetlerle gelinmesi gerekir.
Öğretim Üyeleri Dr. İsmail Çakıt
Asistanlar yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba - 09:00-13:00 Z-04
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr: İsmail Çakıt Çarşamba 13:00-13:45 Z-04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, ders içeriğinin, derse ilişkin beklentilerin paylaşılması ve sorumluluklarının açıklanması. Hareket Gelişimine Giriş yüz yüze
2. Hafta Günlük hayatımız için egzersizin önemi. Oyun Nedir? Oyun İçin Ne Gereklidir? Oyunun İşlevi Nedir?
3. Hafta Oyunun Özellikleri, Tarihçesi ve Oyun ile İlgili Temel Görüşler
4. Hafta Klasik ve Modern Oyun Kuramları
5. Hafta Oyun Türleri
6. Hafta Oyun Gelişimi, Aşamaları ve Diğer Gelişim Alanlarına Etkileri
7. Hafta Oyun Materyalleri ve Oyuncaklar
8. Hafta Oyun Etkinlikleri Uygulama Örnekleri
9. Hafta Ara sınav (ödev sunumlarından)
10. Hafta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirmede Oyunun Yeri ve İşlevi
11. Hafta Oyun Temelli Esnek Öğrenme Ortamı Oluşturma
12. Hafta Oyun Temelli Öğrenme Etkinlikleri Planlama, Uygulama ve Değerlendirme
13. Hafta Oyun Temelli Öğrenme Etkinlikleri Planlama, Uygulama ve Değerlendirme
14. Hafta Oyun Temelli Öğrenme Etkinlikleri Planlama, Uygulama ve Değerlendirme
15. Hafta Oyun Temelli Öğrenme Etkinlikleri Planlama, Uygulama ve Değerlendirme
16. Hafta Final sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1PÇ-1 Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
ÖÇ-2PÇ-2 Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
ÖÇ-3PÇ-3 Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
ÖÇ-4PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
ÖÇ-5PÇ-5 Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
ÖÇ-6PÇ-6 Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
ÖÇ-7PÇ-7 Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
ÖÇ-8PÇ-8 Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
ÖÇ-9PÇ-9 Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
ÖÇ-10PÇ-10 Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8           
ÖÇ 9           
ÖÇ 10