Program geliştirme ile ilgili temel kavramları bilir, program geliştirmenin teorik temelleri hakkında bilgi sahibi olur.
Farklı eğitim programı türlerini ayırt eder ve özelliklerini karşılaştırır.
Program geliştirmenin aşamalarını sıralar ve temel öğelerini (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) oluşturur.
Hedeflerin sınıflandırılması ve programın diğer öğeleriyle ilişkisini değerlendirir.
Eğitim ihtiyaçlarını belirleme süreci hakkında bilgi sahibi olur.
Program geliştirme modellerini karşılaştırır. Program okuryazarlığını geliştirir ve öğretmenlerin program geliştirmedeki görevlerini tanımlar.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Uzm. Gizem Alvan
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Gizem Alvan, Cuma, 15.00-16.50, BK A-402
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, tartışma, sunum
Temel Kaynaklar
-Ders notları
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum
2. Hafta
Okul öncesi eğitimi program geliştirmedeki temel kavramlar ve öğeler
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum
3. Hafta
Program geliştirmenin teorik temelleri ve program türleri
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum
4. Hafta
Program geliştirmenin teorik temelleri ve program türleri
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum
5. Hafta
Program geliştirmenin teorik temelleri ve program türleri
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum
6. Hafta
Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihi, psikolojik ve ekonomik temelleri, farklı programlar
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum
7. Hafta
Programın temel öğeleri ( hedef, içerik, süreç değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler, farklı programlar
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum
8. Hafta
Programın temel öğeleri ( hedef, içerik, süreç değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler, farklı programlar
Anlatım/Soru-Cevap/Sunum
9. Hafta
Vize Sınavı
Vize Sınavı
10. Hafta
Program geliştirme süreci ve modelleri, farklı programlar
Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
11. Hafta
Program geliştirme süreci ve modelleri,
hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi
Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
12. Hafta
Program geliştirme süreci ve modelleri, içerik düzenleme yaklaşımları,
Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
13. Hafta
Program geliştirme süreci ve modelleri, eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi;
Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
14. Hafta
Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmenlerin
Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Program geliştirme ile ilgili temel kavramları bilir, program geliştirmenin teorik temelleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2
Farklı eğitim programı türlerini ayırt eder ve özelliklerini karşılaştırır.
ÖÇ-3
Program geliştirmenin aşamalarını sıralar ve temel öğelerini (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) oluşturur.
ÖÇ-4
Hedeflerin sınıflandırılması ve programın diğer öğeleriyle ilişkisini değerlendirir.
ÖÇ-5
Eğitim ihtiyaçlarını belirleme süreci hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-6
Program geliştirme modellerini karşılaştırır. Program okuryazarlığını geliştirir ve öğretmenlerin program geliştirmedeki görevlerini tanımlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.