Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitimde Program Geliştirme

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0023 Eğitimde Program Geliştirme 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Bu dersi başarıyla tamamlayan her öğrenci; 

Program geliştirme ile ilgili temel kavramları bilir, program geliştirmenin teorik temelleri hakkında bilgi sahibi olur.

Farklı eğitim programı türlerini ayırt eder ve özelliklerini karşılaştırır.

Program geliştirmenin aşamalarını sıralar ve temel öğelerini (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) oluşturur.

Hedeflerin sınıflandırılması ve programın diğer öğeleriyle ilişkisini değerlendirir.

Eğitim ihtiyaçlarını belirleme süreci hakkında bilgi sahibi olur.

Program geliştirme modellerini karşılaştırır. Program okuryazarlığını geliştirir ve öğretmenlerin program geliştirmedeki görevlerini tanımlar.


Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Uzm. Gizem Alvan
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Gizem Alvan, Cuma, 15.00-16.50, BK A-402
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma, sunum
Temel Kaynaklar -Ders notları
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi Anlatım/Soru-Cevap/Sunum
2. Hafta Okul öncesi eğitimi program geliştirmedeki temel kavramlar ve öğeler Anlatım/Soru-Cevap/Sunum
3. Hafta Program geliştirmenin teorik temelleri ve program türleri Anlatım/Soru-Cevap/Sunum
4. Hafta Program geliştirmenin teorik temelleri ve program türleri Anlatım/Soru-Cevap/Sunum
5. Hafta Program geliştirmenin teorik temelleri ve program türleri Anlatım/Soru-Cevap/Sunum
6. Hafta Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihi, psikolojik ve ekonomik temelleri, farklı programlar Anlatım/Soru-Cevap/Sunum
7. Hafta Programın temel öğeleri ( hedef, içerik, süreç değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler, farklı programlar Anlatım/Soru-Cevap/Sunum
8. Hafta Programın temel öğeleri ( hedef, içerik, süreç değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler, farklı programlar Anlatım/Soru-Cevap/Sunum
9. Hafta Vize Sınavı Vize Sınavı
10. Hafta Program geliştirme süreci ve modelleri, farklı programlar Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
11. Hafta Program geliştirme süreci ve modelleri, hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
12. Hafta Program geliştirme süreci ve modelleri, içerik düzenleme yaklaşımları, Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
13. Hafta Program geliştirme süreci ve modelleri, eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
14. Hafta Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmenlerin Anlatım/Soru-Cevap/Tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Program geliştirme ile ilgili temel kavramları bilir, program geliştirmenin teorik temelleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2Farklı eğitim programı türlerini ayırt eder ve özelliklerini karşılaştırır.
ÖÇ-3Program geliştirmenin aşamalarını sıralar ve temel öğelerini (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) oluşturur.
ÖÇ-4Hedeflerin sınıflandırılması ve programın diğer öğeleriyle ilişkisini değerlendirir.
ÖÇ-5Eğitim ihtiyaçlarını belirleme süreci hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-6Program geliştirme modellerini karşılaştırır. Program okuryazarlığını geliştirir ve öğretmenlerin program geliştirmedeki görevlerini tanımlar.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6