Yaşam boyu gelişimin kavramları, dinamikleri, seyri; gelişim sürecini etkileyen risk ve koruyucu faktörleri; temel kavram ve kuramları; temel öğrenme psikolojisi kuramlarını ve bunların eğitim açısından doğurgularına ilişkin öğrencilere bilgi kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Nergis Canbulat
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 15:00-16:50, Uzaktan Eğitim (CATS Sistemi)
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Sunum, Tartışma, Soru-cevap, Beyin fırtınası, Sorun çözme, İşbirlikli öğrenme, Vaka Paylaşımı
Temel Kaynaklar
· Santrock, J. W. (2018). Eğitim psikolojisi. D. M. Siyez (Translate Ed). Ankara: Nobel Yayıncılık.
·
Diğer Kaynaklar
Santrock, J. W. (2018). Eğitim psikolojisi. D. M. Siyez (Translate Ed). Ankara: Nobel Yayıncılık.
· Slavin, R. E. (2016). Eğitim psikolojisi. G. Yüksel (Translate Ed). Ankara: Nobel Yayıncılık.
· Yeşilyaprak, B. (Ed.). (2010). Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi.
Psikoloji ve alt alanları, eğitim psikolojisi ve çalışma alanları
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Gelişim psikolojisinin temel kavramları/ilkeleri; fiziksel gelişim; bilişsel gelişim
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Fiziksel Gelişim
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Bilişsel gelişim ve dil gelişimi.
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Kişilik Gelişimi
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Ahlak Gelişimi
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramlar.
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Klasik davranışçı öğrenme kuramları
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Edimsel koşullanma
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramı
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Bilgi işleme kuramı
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Özel Gereksinimli Çocuklar
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Özet
Sözlü Anlatım
16. Hafta
Final Sınavı
Sınav
17. Hafta
Final Sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
50
ÖÇ-1
• Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramlarını açıklar.
ÖÇ-2
• İnsan gelişimini etkileyen koruyucu ve risk faktörleri tartışır.
ÖÇ-3
• Gelişimi etkileyen kalıtsal ve genetik etmenleri açıklar.
ÖÇ-4
• Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramları tartışır.
ÖÇ-5
• Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurgularını değerlendirir
ÖÇ-6
• Öğrenme psikolojisinde temel kavramlarını açıklar.
ÖÇ-7
• Öğrenme psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurgularını değerlendirir
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.