Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitim Psikolojisi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0004 2 Eğitim Psikolojisi 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı

Yaşam boyu gelişimin kavramları, dinamikleri, seyri; gelişim sürecini etkileyen risk ve koruyucu faktörleri; temel kavram ve kuramları; temel öğrenme psikolojisi kuramlarını ve bunların eğitim açısından doğurgularına ilişkin öğrencilere bilgi kazandırmaktır. 


Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Nergis Canbulat
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 15:00-16:50, Uzaktan Eğitim (CATS Sistemi)
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Anlatım, Sunum, Tartışma, Soru-cevap, Beyin fırtınası, Sorun çözme, İşbirlikli öğrenme, Vaka Paylaşımı

Temel Kaynaklar

 

·         Santrock, J. W. (2018). Eğitim psikolojisi. D. M. Siyez (Translate Ed). Ankara: Nobel Yayıncılık.

·       

Diğer Kaynaklar  Santrock, J. W. (2018). Eğitim psikolojisi. D. M. Siyez (Translate Ed). Ankara: Nobel Yayıncılık.

·         Slavin, R. E. (2016). Eğitim psikolojisi. G. Yüksel (Translate Ed). Ankara: Nobel Yayıncılık.

·         Yeşilyaprak, B. (Ed.). (2010). Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma-Ders izlencesinin gözden geçirilmesi, öğrencilerin beklentilerinin görüşülmesi Sözlü Anlatım
2. Hafta Psikoloji ve alt alanları, eğitim psikolojisi ve çalışma alanları Sözlü Anlatım
3. Hafta Gelişim psikolojisinin temel kavramları/ilkeleri; fiziksel gelişim; bilişsel gelişim Sözlü Anlatım
4. Hafta Fiziksel Gelişim Sözlü Anlatım
5. Hafta Bilişsel gelişim ve dil gelişimi. Sözlü Anlatım
6. Hafta Kişilik Gelişimi Sözlü Anlatım
7. Hafta Ahlak Gelişimi Sözlü Anlatım
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramlar. Sözlü Anlatım
10. Hafta Klasik davranışçı öğrenme kuramları Sözlü Anlatım
11. Hafta Edimsel koşullanma Sözlü Anlatım
12. Hafta Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramı Sözlü Anlatım
13. Hafta Bilgi işleme kuramı Sözlü Anlatım
14. Hafta Özel Gereksinimli Çocuklar Sözlü Anlatım
15. Hafta Özet Sözlü Anlatım
16. Hafta Final Sınavı Sınav
17. Hafta Final Sınavı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 50


ÖÇ-1• Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramlarını açıklar.
ÖÇ-2• İnsan gelişimini etkileyen koruyucu ve risk faktörleri tartışır.
ÖÇ-3• Gelişimi etkileyen kalıtsal ve genetik etmenleri açıklar.
ÖÇ-4• Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramları tartışır.
ÖÇ-5• Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurgularını değerlendirir
ÖÇ-6• Öğrenme psikolojisinde temel kavramlarını açıklar.
ÖÇ-7• Öğrenme psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurgularını değerlendirir
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7