Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Çocuk Sağlığı ve İlkyardım

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 1002 1 Çocuk Sağlığı ve İlkyardım 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
 Bu derste öğrenciler;  çocuk sağlığı ve ilkyardım ile ilgili temel bilgiyi öğrenecek, topluma, aileye ve bireye bu bilgiler doğrultusunda gerekli tüm yetkinlikleri kazanacaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yaratıcı, sorgulayan, takım halinde çalışabilme, eleştirel düşünme.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Emin Aksan
Asistanlar Anne Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım / Nobel Kitabevi
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma 15:30-17:20 Basınekspres Kampüsü A blok 202
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 15:30-17:20 Basınekspres Kampüsü A blok 202
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Uygulama , sunum , soru cevap,  video gösterimi, vaka tartışma
Temel Kaynaklar

Temel İlkyardım,Sevilay Şenol Çelik,Fethiye Erdil,Nurhan Bayraktar,Efil Yayınevi Yayınları,2009.

Temel İlk Yardım -Sağlık Bakanlığı 

Aydın D., Aba Y. Anne ve Çocuk Sağlığı. İstanbul Tıp Kitapevleri, 2019.

Uçar M. Hepimiz için A’dan Z’ye İlkyardım, 2.Baskı, Atlas Kitapçılık, Ankara, 2008.
Türkeş MC, Özcan Ü. İlkyardım Eğitimi, Alfa Akademi Basım, İstanbul, 2005.

 

Tabak RS, Somyürek Hİ. Temel İlkyardım ve Acil Bakım, Palme Yayıncılık, Ankara, 2008.
Süzen B, İnan H. İlkyardım, Kelebek Matbaacılık, İstanbul, 2005.

Diğer Kaynaklar  Ders Sunumları ve çıktılar 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Türkiye’de Ve Dünyada Çocuk Sağlığının Tanımı , Durumu Ve Sağlığın Korunması Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
2. Hafta Türkiye’de Ve Dünyada Çocuk Sağlığının Tanımı , Durumu Ve Sağlığın Korunması Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
3. Hafta Türkiye’de Ve Dünyada Çocuk Sağlığının Tanımı , Durumu Ve Sağlığın Korunması Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
4. Hafta Anne Çocuk Sağlığının tanımı, Kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
5. Hafta Beslenme Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
6. Hafta Büyüme Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
7. Hafta Bağışıklama Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
8. Hafta Ara sınav Sınav
9. Hafta Genel İlk Yardım Bilgileri Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
10. Hafta Hasta ve Yaralının olay yeri değerlendirmesi Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
11. Hafta Temel Yaşam Desteği Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
12. Hafta Kanamalarda ,Kırık-çıkık, burkulma durumlarında ilkyardım ,Göz Kulak ,Burun Yabancı cisim Kaçmasında ilk yardım Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
13. Hafta Bilinç bozukluğu ve Zehirlenme vb durumlarda ilkyardım Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
14. Hafta Yanık ,sıcak çarpması ve donma ;Yabancı cisim yutma, boğulma durumunda ilkyardım Dersin Değerlendirilmesi Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
15. Hafta Final Sınav
16. Hafta Final Sınav
17. Hafta Final Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1• Dünyada ve ülkemizde anne ve çocuk sağlığını etkileyen faktörleri tanımlayabilecektir Ana çocuk sağlığının önemini kavrayarak toplumu bilinçlendirir
ÖÇ-2Ana ve çocuk sağlığını gösteren ölçütleri değerlendirebilecek ve uygulayacaktır. 2.1.Eğitim kurumlarında sağlığın geliştirilmesi için program hazırlayabilir
ÖÇ-33.Gebeliğin oluşumu ve anne karnındaki çocuğun gelişimini açıklayabilecektir. 3.1.Gebelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkilerini bilir.
ÖÇ-44.Çocuklarda bulaşıcı ve kronik hastalıklarını tanımlayacaktır. 4.1.Çocuklarda görülen bulaşıcı ve kronik hastalıkların korunma yollarını bilir ve gerekli eğitimleri yapabilir.
ÖÇ-55.Çocuklarda acil durum ve ilkyardım uygulamalarını açıklayabilecektir. 5.1.Temel yaşam desteğini, ilk yardım ve acil yardım uygulamalarını yapar.
ÖÇ-66.Aile planlaması yöntemlerini açıklar. 6.Aile planlaması yöntemlerinin kimler için uygun olup olmadığını bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6