Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yabancı Dil II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YDI 2011 2 Yabancı Dil II 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu dönem boyunca öğrencilerimize başlangıç düzeyinde bir İngilizce bilgisi kazandırılarak günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli basit konular hakkında konuşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
 
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Ebru Temiz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Cats, Cuma 11.00-12.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma ve 4 temel dil becerilerini geliştirme odaklı eğitim metodları.
 
Temel Kaynaklar
GLOBAL BEGINNER & GLOBAL ELEMENTARY Teacher's Book & Student's Book, E-Workbook, Student's MultiROM, Teacher's DVD
 
Diğer Kaynaklar
www.macmillanenglish.com/global
 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Boş zaman aktivitelerinden sözetme; hava durumundan bahsetme, (Let's..., How about...) kalıpları Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta Kabiliyetlerden sözetme, (can/can't) kalıpları, zarflar; hoşlanıp hoşlanmadığımız şeylerden bahsetme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta Davet etme ve davete cevap verme, (I'd like..., Would you like...?) kalıpları, sosyal ifadeler; giysilerden sözetme, emir kalıpları, aile, giysiler Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta Şu an neler olduğunu söyleme, (present continuous +,-,?) zaman kalıbı, eylemleri betimleme, geniş ve şimdiki zamanın karşılaştırılması Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta Ulaşım hakkında bilgi sorma, direktif ifadeleri; yön tarifi verme ve takip etme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta Tatil hakkında soru sorma ve tatilden bahsetme, (be) fiilinin geçmiş zaman (+,-,?) hali; sıfatlar, tatiller; hikaye nasıl anlatılır, geçmiş zamanda olumlu cümleler, düzenli fiiller Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Bir sobeti devam ettirme; kariyerimizden bahsetme, geçmiş zaman,düzenli ve düzensiz fiiler, kariyerlerimiz Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
9. Hafta Neler olduğundan bahsetme, geçmiş zaman kalıbı (-, ?); hayat hikayelerinden bahsetme, yıllar, eğitim Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta Önerilerde bulunma, (too big, not big enough) kalıpları; neyin yanlış olduğunu söyleme, (too much/many, not enough) kalıpları; Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta Nesneleri kıyaslama, kıyaslama sıfatları; fikirleri anlama, en....lik bildiren sıfatlar, mobilyalar, sıfatlar Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta Randevu almak, uyarı levhaları, günün vakitleri; nasıl hissettiğinizi belirtme vucudumuz, sağlığımız Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta Gelecekteki düzenlemelerimizden bahsetme, (present continuous) yapısının gelecek için kullanılışı; niyetlerimizden bahsetme (going to) yapısının niyetlerimiz için kullanılışı, yaşam sitilleri; Teşekkür mektubu yazma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öneride bulunmak, karşılaştırma yapabilmek ve hayat hakkında konuşabilmek.
ÖÇ-2Direkt bilgi alışverişini gerektiren günlük ve rutin basit konularda iletişim kurabilmek.
ÖÇ-3Basit kalıpları kullanarak geçmişinden, yaşadığı çevreden, ve ihtiyaç duyulan durumlardan bahsedebilmek.
ÖÇ-4Tasvir paragrafları, postakartları ve teşekkür mektupları yazabilmek.
ÖÇ-5Kısa prezentasyonlar yapabilmek ve sorulan sorulara cevap verebilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5