Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0006 3 Eğitimde Araştırma Yöntemleri 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı

Bu dersin amacı bilimsel araştırma sürecini (problemi belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi, tarihi yöntem vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır. 

Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Didem Özdoğan
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri A Grubu Perşembe 13:00-14:50 BK L-04 BGrubu Perşembe 11:00-12:50 BK L-04
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 15:00-17:00 T.C. İstanbul Kültür Üniversitesi Basınekspres Yerleşkesi Eğitim Fakültesi 10. Kat Oda No: 4
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
Temel Kaynaklar

Erkuş, A. (2019) Davranış Bilimleri İçin Bilimsel Araştırma Süreci. Ankara: Seçkin Yayıncılık

Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık. 

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, Dersin İçeriği, İşleyişi, Kullanılacak Kaynaklar ve Değerlendirme Yöntemleri ile İlgili Bilgilendirme Anlatım, Tartışma
2. Hafta Bilim ve Bilimsel Yöntem Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
3. Hafta Bilimsel Araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
4. Hafta Araştırma Süreç ve Teknikleri – Bölüm I (Giriş) Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
5. Hafta Araştırma Süreç ve Teknikleri – Bölüm II (Yöntem) Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
6. Hafta Araştırma Süreç ve Teknikleri – Bölüm II (Yöntem) Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
7. Hafta Konu Tekrarı Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
8. Hafta Ara sınav Sınav
9. Hafta Evren ve Örneklem Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
10. Hafta Verilerin Toplanması Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
11. Hafta Verilerin İşlenmesi, Çözümü ve Yorumlanması Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
12. Hafta Bulgular ve Yorum Sonuç ve Öneriler Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
13. Hafta Bilimsel Araştırmalarda Etik Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
14. Hafta Bilimsel Araştırmalarda Merak Edilenler Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
15. Hafta Final Sınavı Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Bilimsel araştırma yöntemi ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ-2Bilimsel yöntemin aşamalarını açıklar.
ÖÇ-3Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade eder.
ÖÇ-4Araştırma modellerini açıklar.
ÖÇ-5Veri toplama tekniklerini açıklayabilir.
ÖÇ-6Araştırma etiği ve yayın etiği ile ilgili ilkeleri bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6