Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 0011 Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Dünyada okul öncesi eğitimde farklı yaklaşımları, Avrupa ve Amerika temelli yaklaşımları, içerikleri, programları, materyalleri, sınıf düzenlemeleri, etkinlikleri, aile katılımı, öğretmen-öğrenci rolleri, toplumun rolü açısından tanımak.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Dr. Ebru Aydın
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 13.00-14.00 BK B111
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Yüz yüze

Anlatım

Tartışma

Demonstrasyon
Temel Kaynaklar

Roopnarine, J. L., & Johnson, J. E. (2009). Approaches to early childhood education, Pearson: New Jersey.

Aslan, D. (Ed) (2021). Farklı ülkelerde erken çocukluk eğitimi (2. baskı). Pegem Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Erken Çocukluk Eğitiminde Kültürel ve Coğrafi Farklılıklar Anlatım
2. Hafta Birleşik Arap Emirlikleri ve Finlandiya Eğitim Sisteminin Erken Çocukluk Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi Anlatım - Tartışma
3. Hafta Japonya ve İrlanda Eğitim Sisteminin Erken Çocukluk Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi Anlatım - Tartışma
4. Hafta Belçika ve ABD Eğitim Sisteminin Erken Çocukluk Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi Anlatım - Tartışma
5. Hafta Güney Afrika ve Kanada Eğitim Sisteminin Erken Çocukluk Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi Anlatım - Tartışma
6. Hafta İngiltere ve Yunanistan Eğitim Sisteminin Erken Çocukluk Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi Anlatım - Tartışma
7. Hafta Mısır ve Danimarka Eğitim Sisteminin Erken Çocukluk Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi Anlatım - Tartışma
8. Hafta Ara Sınav ARA SINAV ÖDEVİ
9. Hafta İtalya, Almanya ve Küba Eğitim Sisteminin Erken Çocukluk Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi Anlatım - Tartışma
10. Hafta Reggio Emilia ve Montessori Eğitim Yaklaşımları (Tarihi, Kuramsal Temelleri ve Uygulama) Anlatım - Tartışma
11. Hafta High Scope, Bank Street ve Waldorf Eğitim Yaklaşımları (Tarihi, Kuramsal Temelleri ve Uygulama) Anlatım - Tartışma
12. Hafta Proje Yaklaşımı (Planlama, Uygulama ve Değerlendirme) Anlatım - Tartışma
13. Hafta Farklı Ülkelerde Proje Yaklaşımına Dayalı Uygulamalar Hazırlama Demonstrasyon - Tartışma
14. Hafta Farklı Ülkelerde Proje Yaklaşımına Dayalı Uygulamalar Hazırlama Demonstrasyon - Tartışma
15. Hafta Farklı Ülkelerde Proje Yaklaşımına Dayalı Uygulamalar Hazırlama Demonstrasyon - Tartışma
16. Hafta Final Sınavı Sınav
17. Hafta Final Sınavı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Farklı ülkelerdeki eğitim sistemleri hakkında bilgiye sahip olur.
ÖÇ-2Farklı ülkelerdeki erken çocukluk eğitimi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-3Farklı ülkelerdeki okul öncesi kurum ve program türleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-4Farklı ülkelerin öğretmen yetiştirme sistemleri ve yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-5Farklı ülkelerin kültür ve coğrafyasının okul öncesi eğitim uygulamalarına yansımaları hakkında bilgi sahibi olur.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5