Dünyada okul öncesi eğitimde farklı yaklaşımları, Avrupa ve Amerika temelli yaklaşımları, içerikleri, programları, materyalleri, sınıf düzenlemeleri, etkinlikleri, aile katılımı, öğretmen-öğrenci rolleri, toplumun rolü açısından tanımak.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Dr. Ebru Aydın
Asistanlar
Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 13.00-14.00 BK B111
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Yüz yüze
Anlatım
Tartışma
Demonstrasyon
Temel Kaynaklar
Roopnarine, J. L., & Johnson, J. E. (2009). Approaches to early childhood education, Pearson: New Jersey.
Aslan, D. (Ed) (2021). Farklı ülkelerde erken çocukluk eğitimi (2. baskı). Pegem Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Erken Çocukluk Eğitiminde Kültürel ve Coğrafi Farklılıklar
Anlatım
2. Hafta
Birleşik Arap Emirlikleri ve Finlandiya Eğitim Sisteminin Erken Çocukluk Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi
Anlatım - Tartışma
3. Hafta
Japonya ve İrlanda Eğitim Sisteminin Erken Çocukluk Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi
Anlatım - Tartışma
4. Hafta
Belçika ve ABD Eğitim Sisteminin Erken Çocukluk Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi
Anlatım - Tartışma
5. Hafta
Güney Afrika ve Kanada Eğitim Sisteminin Erken Çocukluk Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi
Anlatım - Tartışma
6. Hafta
İngiltere ve Yunanistan Eğitim Sisteminin Erken Çocukluk Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi
Anlatım - Tartışma
7. Hafta
Mısır ve Danimarka Eğitim Sisteminin Erken Çocukluk Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi
Anlatım - Tartışma
8. Hafta
Ara Sınav
ARA SINAV ÖDEVİ
9. Hafta
İtalya, Almanya ve Küba Eğitim Sisteminin Erken Çocukluk Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi
Anlatım - Tartışma
10. Hafta
Reggio Emilia ve Montessori Eğitim Yaklaşımları (Tarihi, Kuramsal Temelleri ve Uygulama)
Anlatım - Tartışma
11. Hafta
High Scope, Bank Street ve Waldorf Eğitim Yaklaşımları (Tarihi, Kuramsal Temelleri ve Uygulama)
Anlatım - Tartışma
12. Hafta
Proje Yaklaşımı (Planlama, Uygulama ve Değerlendirme)
Anlatım - Tartışma
13. Hafta
Farklı Ülkelerde Proje Yaklaşımına Dayalı Uygulamalar Hazırlama
Demonstrasyon - Tartışma
14. Hafta
Farklı Ülkelerde Proje Yaklaşımına Dayalı Uygulamalar Hazırlama
Demonstrasyon - Tartışma
15. Hafta
Farklı Ülkelerde Proje Yaklaşımına Dayalı Uygulamalar Hazırlama
Demonstrasyon - Tartışma
16. Hafta
Final Sınavı
Sınav
17. Hafta
Final Sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Farklı ülkelerdeki eğitim sistemleri hakkında bilgiye sahip olur.
ÖÇ-2
Farklı ülkelerdeki erken çocukluk eğitimi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-3
Farklı ülkelerdeki okul öncesi kurum ve program türleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-4
Farklı ülkelerin öğretmen yetiştirme sistemleri ve yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-5
Farklı ülkelerin kültür ve coğrafyasının okul öncesi eğitim uygulamalarına yansımaları hakkında bilgi sahibi olur.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.